Spier verliezen en weer opbouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spier verliezen en weer opbouwen

Hallo iedereen,

Ik ben een lange tijd weggeweest, om verschillende redenen:

1. Ik ben VRESELIJK druk met school de laatste weken, ik heb doordeweeks nauwelijks tijd om te trainen
    2. Ik heb al 4 maanden last van mn schouder, wat niet echt over wil gaan. Als ik niet train voel ik niks, als ik mn schouder/borst train, doet t echt pijn
    3. Mijn vriendin kost mn tijd in het weekend.
    4. Ik heb compleet geen motivatie meer. Vanwege weinig tijd, en mn pijnlijke schouder, hoeft t allemaal niet meer zo. Ik stel t elke keer uit, en van uitstel komt afstel..

Nu heb ik een aantal vragen voor jullie:

A. Hoe krijg ik mn motivatie terug? Zijn er hier meer mensen die hun motivatie wel eens compleet kwijt zijn geraakt? Wat doe je om het weer terug te krijgen?

B. Ik zit nu in de laatste paar schoolmaandjes.. Daarna wordt het de hele zomervakantie werken, en dan eindelijk op kamers met mn verdiende geld.. Voordeel: ik ga voeding en dietetiek studeren, en wil dit ook combineren met weer keihard trainen, like 5 keer per week. Een jaar abbo voor 60 euro. Ik GA dan ook echt weer trainen, want dan wil ik ook echt. Ik zit nu bij een klotesportschool, en drukker dan ik nu ben gaat het nooit meer worden op school.

C. Ik heb 3 jaar goed getraind, en heb rond de 80 kilo, 9% vet, 1,78meter gezeten rond mn top. Ik was vrij breed dus. Stel dat ik nu stop met trainen, en vrijwel mn massa verlies, hoe lang duurt het dan voordat het er weer aanzit? Want er bestaat toch zoiets als spiergeheugen?

D. Als ik geen spier wil verliezen tot ik studeer, hoe vaak moet je dan een spier per week trainen? Puur voor massabehoud, niet voor massatoename?

Kunnen jullie mn A,B,C, en D vragen alsjeblieft allemaal beantwoorden? Elke vraag is erg belangrijk voor me, en ik zit gewoon niet lekker in mn vel door alle onzekerheden. Als ik mn antwoorden heb voel ik me misschien sowieso wat beter.

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen van mn post.
    Groetjes,

Jan Willem
    23 jaar/ 77 kilo/ 1,80m/ 6-7% bf

A) Loop de gym eens in en ga gewoon bezig. Volg geen vast schema, maar doe lekker waar je zin in hebt. Doe gewoon waar je je goed bij voelt, en als je het dan nog niet pakt, is het gewoon uitzitten gabber. Kan best even zijn dat je geen motivatie hebt, lekker andere dingen doen, die komt vanzelf wel terug. En anders maar niet, maar dan was het ook niet belangrijk.

B) Wat is de vraag?

C) Geen idee. Hangt er van af hoe goed je weer gaat trainen, hoe goed je gaat eten, hoe goed je gaat rusten, etc. etc. Wel denk ik dat je binnen afzienbare tijd (zeg drie maanden) al een flinke progressie zult boeken (mits je de boel goed organiseert uiteraard).

D) Dat kan ik niet voor je beoordelen. Je kunt proberen toe te komen met 2x fb/week, of als je weinig wilt trainen en meteen een experiment te pakken: lees je eens in over HIT.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

als je een lange tijd niet hebt getrained dan ga je daar aan wennen. hoelanger je dan stopt des te minder zin je dan krijgt. dat komt ook omdat je steeds minder massa krijgt en je eigen kut gaat voelen. en dan moet je eff die stap zetten om weer te gaan knalle. als het goed gaat met trainen en je gaat je massa weer terug krijgen. dan ga je er ook weer zin in hebben. als je goed eet dan zit die massa er zo snel weer op dat wil je niet weten dat gaat echt snel. het is moeilijk te zeggen maar als je gewoon goed blijft eten zal de massa minder snel weggaan. als je slecht eet en alchohol drinkt zal die heel snel weggaan. meestal lijkt het dat het heel snel gaat maar dat is ook vooral de pomp die weggaat.

Comment

Qua motivatie: Lees eens wat reacties op de foto's die je hier gepost hebt, moet motiverend genoeg zijn lijkt me (en richt je dan vooral niet op de reacties over de lamalamp cq. dildo)...
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Dus wanneer ik weer ga trainen, echt goed trainen, wat 4 a 5 keer per week betekent bij mij, goed op mn voeding let, geen alcohol drink, goed rust, en mn schouder helemaal over is,

zou ik met zekerheid kunnen zeggen dat ik erg hard gain?

Ik heb nu eigenlijk gewoon niet de tijd om te trainen, en mn schouder doet nog pijn..
          Maar vanaf september met mn nieuwe studie moet dat helemaal goedkomen, iig qua tijd.
          23 jaar/ 77 kilo/ 1,80m/ 6-7% bf

Comment

Wat mij erg motiveert is dat ik naar een foto van iemand kijk die gespierd is.. dan krijg ik weer helemaal zin in.. pak ik ook ff mijn mp3 en luister ik dit soort muziek wanner ik aan het trainen ben

YouTube - Kempi - Rap 'n Borie

Door dit soort muziek krijg ik een extra boost om door te trainen... dit nummer is wel oud maarja

of hardcore luisteren.. als dat meer jouw stijl is
            Last edited by gameface; 04-03-2009, 18:00.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X