Behoefte

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behoefte

Hi,

Zat weer eens wat rond te neuzen op het forum omdat ik weer een nieuw voedingsschema in elkaar wil flansen.

Ik heb op Voedingsbehoefte.nl me behoefte uitgerekend, ik kom uit op 2733 Kcal.

Dit is gebasseerd op:

78kg
    11% vet
    Geringe Arbeid (Zit op kantoor)
    Gevorderde Beginner (Sport nu ruim een jaar 3x per week)

Nou oke, geen probleem en ik zit wat verder te neuzen en toen kwam ik dit topic tegen: http://forum.bodynet.nl/links/21638-...etabellen.html waar een site word genoemd met dit bestand: http://users.skynet.be/snoopy/tabel.XLS

Dit vraagt alleen om me gewicht en komt uit op 1572 Kcal. Waarom ligt dit zover uit elkaar?
    Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Ik wil nog wel even opmerken dat dat het aantal Kcal zijn om af te vallen, maargoed 1200 Kcal onder je behoefte is natuurlijk veel te veel.
    Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Waarschijnlijk omdat die excell file niet echt goed is?

De formule daar is: gewicht x24 - 300. Terwijl het zeker x35 mag zijn.

Misschien wordt hier geen rekening gehouden met sport en arbeidstoeslag?
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Waarschijnlijk geeft die tabel alleen je BMR.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sorry lock deze topic maar, ik heb alweer vragen gesteld zonder goed te lezen. In het topic zelf word ook al gezegd de behoefte even zelf aan te passen d.m.v. de calculator. Dat zegt natuurlijk al genoeg over de correctheid hiervan.

EDIT: Vorige 3 berichten allemaal in dezelfde minuut geplaatsd, haha ziek! Maar de berekening is idd te simpel, thanks voor de reacties.

Comment

Slotje op verzoek TS
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X