Massa terugkaats effect???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Massa terugkaats effect???

Heeft iemand hier wel eens van gehoord:

Het Terugkaats Effect: Versnelde Spiergroei Na Een Dieet

Of het geprobeerd/ondervonden?

Lijkt me dat het gewoon je spiergeheugen is: de massa die je bent verloren in de cut, vliegen er weer aan als je gaat bulken.

Of zit het toch echt anders?
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Insuline gevoeligheid ligt tijdelijk veel hoger na een low carb cut. Aangezien dat een belangrijk hormoon is vind ik het niet vreemd om met een goed eet patroon er voor te zorgen dat je tijdelijk ietsjes sneller spiermassa wint terwijl je nog wat vet verliest.

Comment

Hmm oke, ja wel logisch inderdaad dat de insuline gevoeligheid hoger ligt. Waarom alleen bij een low carb dieet en niet bij alle low kcal dieten?

Ik ga waarschijnlijk kutten Cyclische KETO style (vrijwel geen carbs tot de refeeds 1x per week), dus dit zou voor mij wel wat kunnen zijn.

Wat het ding is: ik ga over 3 weken of wat later beginnen met wat droogtrainen voor de zomer (ik heb een hele holle rug, dus mn buik lijkt echt MASSIVE en ik voel me gewoon beter als ik wat droger sta. Ook omdat de hitte voor mij nou al bijna ondragelijk is en ik echt wat gewicht moet kwijtraken om de zomer door te komen), maar ik wil dus niet weer ineens buff gaan worden (ik ga cutten tot 9-11%). Misschien cutten tot ik tevreden ben, dan 6 weken die massa winst pakken op een lichte bulk (300-400 kcal boven behoefte) en de rest van de zomer maintainen/lichtjes cutten op 100-200 kcal onder behoefte.

Maarja, hoeveel vet ga je dan pakken? Dat is een beetje waar ik nieuwsgierig voor ben, naar mensen die zoiets wel eens hebben geprobeerd enzo.

Wat vind je verder van die opbouw? Van 150 gr kh meer de eerste 4 weken en daarna nog eens 120 gr kh meer. En hoe je dit het beste na een keto kan doen, aangezien je ook weer over moet schakelen naar kh verbranding, ipv ketonen.
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Maarja, hoeveel vet ga je dan pakken? Dat is een beetje waar ik nieuwsgierig voor ben, naar mensen die zoiets wel eens hebben geprobeerd enzo.
        Ik heb het geprobeerd en ik ga het zeker nog eens doen. Ik ben gestopt omdat mn inspiratie op was en mn maaltijden saai en eentonig werden.

Wat bedoel je met hoeveel vet je gaat pakken? De KEV verhouding in de keto?

Neem die V:65 / E:30 / K:5. Waarvan de Kh enkel uit groenten mogen komen (de vezels dus). Als je nog vragen hebt, weet je me te vinden Ik wil heel graag mn ondervindingen delen met je Ik ben in een 7 weken ong 6kg verloren, daarna is 1kg terug bijgekomen, maar dat was al vocht thx to the carbs
        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Oke dan klinkt goed man!

Hoeveel vet was je aangekomen in die periode, vergeleken met massa?

En ik doelde meer op hoeveel mn bf% gaat stijgen vergeleken met mn massa als ik normaal gesproken bijvoorbeeld 1:2 vet:massa haal. Ik wil gewoon droog zijn in de zomer (+- 10%) en niet ineens op 12-13% zitten halverwege met wat meer massa

Comment

Ik heb mn vet% niet kunnen opmeten, omdat ze enkel zo een elektrisch ding hadden in de gym. Maar ik kon duidelijk zien dat die gedaald was, mn lovehandles zijn grotendeels weg, de bovenrug is minder vet, idem voor mn borststreek.

Veel massa ben ik waarschijnlijk niet bijgekomen, al merk ik wel dat vele spiergroepen iets groter en steviger geworden zijn (zoals triceps, en zeker de beenspieren).

Als je het goed doet, dan zal je bf dalen toch. Zeker in een cut Anders ben je niet goed bezig denk ik Over bulken op keto weet ik niks, daarvoor roep je beter even naar sakura

Comment

aka primen
              the one and only tabata overlord

Comment

Zeker in de cut? Maar ik bedoel het massa terugkaats effect NA een cut als je meteen in een bulk gaat :P

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                  Zeker in de cut? Maar ik bedoel het massa terugkaats effect NA een cut als je meteen in een bulk gaat :P
                  Ik heb enkel keto in de cut gedaan

En ik ben nog steeds aan het cutten, dan wel low carb. Ik deelde gewoon mn ervaringen met keto mee, met bulken heb ik 0,0% ervaring

Comment

Ohw haha jaah bedankt man, maar ik was op zoek naar het massa terugkaats effect :P

Als je een tijd hebt gecut en daarna meteen 6 weken in de bulk gaat, je dan veel harder groeit dan anders.

Maar ik ga ook cutten op keto en open binnenkort een topic erover, als je dan je ervaringen wilt delen en tips wilt geven: graag!

Comment

Ok, mijn fout Dacht dat je ook al ervaringen zocht ivm keto-dieet.

Maar ik denk wel dat Sakura eerst keto-cut gedaan heeft en daarna een keto-bulk

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X