Binnenkant borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Boven/midden/onder kan gewoon, is ook aangetoond. Is ook te verklaren met die net wat anders lopende vezels etc.

Het binnenkant borst idee staat me echter nog steeds niet aan. Ik zie niet in hoe een oefening meer de buitenkant dan de binnenkant aan zou kunnen spreken. Het is hartstikke leuk dat die vent stadstekeningetjes maakt, maar we hebben het over electriciteit, niet over een autootje dat linksaf kan slaan of rechtsaf.
    Ongetwijfeld is het mogelijk dat bepaalde stukjes in een sarcomeer meer worden aangestuurd dan andere, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat theoretisch mogelijke verschil wordt bepaald door waar de richting/grip waar de stress vandaan komt. Totdat ze bewijzen dat er inderdaad verschil is, tussen welke stukjes vezel worden aangesproken binnen de sarcomeer, en dat dat verschil ook afhangt van de oefeningkeuze, veeg ik met deze theorie alsnog mijn kont af.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

volgens de flex heeft je borst 5 delen: boven, midden, onder, binnen en buitenkant
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Flex en M&F volgen ook nog steeds voornamelijk de standaard bodybuildingwaarheden. Echt controversiële bladen zijn het niet echt als je begrijpt wat ik bedoel. Zijn wel leuk om te lezen, maar echt nieuwe dingen, nieuwe inzichten, of een visie die lijnrecht staat op hoe het nu gebruikelijk is, zul je er niet in vinden.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik denk niet dat je meteen massa kan benadrukken maar ik denk gevoelsmatig wel wat meer tekening in beeld kan brengen als je bijv. fly's doet voel je lekker die 'binnekant borst' en als je gewoon bankdrukt de buitekanten die naar je schouder lopen dusja benadrukken kan wel vind ik maar of je daar nou echt veel massa uit haalt denk ik ook niet.
          on the road to get huge

Comment

Nou Leo, gezien het feit dat we hier altijd claimen dat binnenkant niet specifiek te trainen valt, kat in 't bakkie. Al vraag ik me toch af hoe je het gaat bewijzen.

Schiet me nu net iets te binnen..'binnenkant borst'..aanhechtingen van het borstbeen kunnen licht beschadigen, en door herstel 'groter worden'. Lichaam past zich aan, ook de aanhechtingen. Dit in combinatie met vocht zorgt ervoor dat de binnenkant van de borst voller oogt.
            Het is maar een gedachte.
            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ik zou lekker gaan trainen en tegen hem zeggen... gast ga maar lekker je binnenkant borst trainen en houd je trainings advies voortaan maar voor je.
              Des noods samen een dagje borst trainen op zijn manier.. wordt ie vast helemaal gelukkig van.
              <------ BB Gun doet auw!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Flex en M&F volgen ook nog steeds voornamelijk de standaard bodybuildingwaarheden. Echt controversiële bladen zijn het niet echt als je begrijpt wat ik bedoel. Zijn wel leuk om te lezen, maar echt nieuwe dingen, nieuwe inzichten, of een visie die lijnrecht staat op hoe het nu gebruikelijk is, zul je er niet in vinden.
                Deze bladen zijn er ook niet om meteen nieuwe (en vaak onbeproefde) methoden uitgebreid door te lichten. Deze magazines publiceren voornamelijk artikelen over standaard methoden. Maar het zijn wel methoden die werken.
                Vaak is het zo dat beginners er meer aan hebben dan gevorderden en vergevorderden. Voornamelijk omdat ze juist NIET vernieuwend zijn, maar steeds (voornamelijk) de basis herhalen. Maar die basis werkt wel.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                  Ik denk niet dat je meteen massa kan benadrukken maar ik denk gevoelsmatig wel wat meer tekening in beeld kan brengen als je bijv. fly's doet voel je lekker die 'binnekant borst' en als je gewoon bankdrukt de buitekanten die naar je schouder lopen dusja benadrukken kan wel vind ik maar of je daar nou echt veel massa uit haalt denk ik ook niet.
                  Wat je voelt zijn dus de aanhechtingen

Originally posted by erikv View Post
                  Nou Leo, gezien het feit dat we hier altijd claimen dat binnenkant niet specifiek te trainen valt, kat in 't bakkie. Al vraag ik me toch af hoe je het gaat bewijzen.
                  Precies, ik kan echt geen artikelen, studies of eeg scans vinden...

Originally posted by erikv View Post
                  Schiet me nu net iets te binnen..'binnenkant borst'..aanhechtingen van het borstbeen kunnen licht beschadigen, en door herstel 'groter worden'. Lichaam past zich aan, ook de aanhechtingen. Dit in combinatie met vocht zorgt ervoor dat de binnenkant van de borst voller oogt.
                  Het is maar een gedachte.
                  Maar dan beschadigen de pezen zelf toch? En vind er geen hypertrofie plaats...

Originally posted by Hebikniet View Post
                  Ik zou lekker gaan trainen en tegen hem zeggen... gast ga maar lekker je binnenkant borst trainen en houd je trainings advies voortaan maar voor je.
                  Des noods samen een dagje borst trainen op zijn manier.. wordt ie vast helemaal gelukkig van.
                  Hehe ja kijk, ik kan wel borst met hem trainen, de 3 banken doen en een crossover wat allemaal prima is, maar dat geeft 0 bewijs tegen zijn mythe

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Deze bladen zijn er ook niet om meteen nieuwe (en vaak onbeproefde) methoden uitgebreid door te lichten. Deze magazines publiceren voornamelijk artikelen over standaard methoden. Maar het zijn wel methoden die werken.
                  Vaak is het zo dat beginners er meer aan hebben dan gevorderden en vergevorderden. Voornamelijk omdat ze juist NIET vernieuwend zijn, maar steeds (voornamelijk) de basis herhalen. Maar die basis werkt wel.
                  True true...

Vandaag dikke aanvaring gehad met hem Ik begon met dat het vorige keer allemaal niet zo irritant eigenwijs bedoeld was enzo en hij vond het allemaal geen probleem. Paar minuten later wilde ik de weddenschap door laten gaan, waarop hij zijn gloednieuwe mercedes cls van 50.000 op het spel zette. Zo'n bod kan ik gewoon niet evenaren (hooguit 10 ruggen), dus hier moet ik nog wat op verzinnen.

Hierna pakte hij een boek, waarin bij de oefening cable cross de binnenkant van de borst was gehighlight en zij: zie je nou? binnenkant borst valt wel te trainen! Deze man is een autoriteit blablabla.

Ik: ja iedereen kan zoiets wel tekenen, maar dit is geen bewijs dat het ook kan. Toen werd hij kwaad en zij dat ik veels te eigenwijs was en dat ik zn gezag ondermijn en dat hij dr echt niet van was gediend. Ook was hij er niet om met mij te discussieren. Tevens had hij ervoor gestudeerd! Hoe durf ik hier tegenin te gaan!!!

Wie kan een studie boven tafel toveren om een eind te maken aan dit gezeik???? Ik kan echt niks vinden!
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Dude, hij toont je één tekening en jij hebt ondertussen 10 artikels ofzo... Ik denk wel dat het duidelijk is?

Gaan voor die auto
                    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Welke artikels dan? :P
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Je hebt er hier toch al gepost? Heeft hij eigenlijk iets buiten die ene tekening?

Studies of artikels? Als ie er voor gestudeerd heeft, dan moet hij het toch kunnen aantonen in zn studieboeken?
                        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Google Afbeeldingen resultaat voor http://mediatheek.thinkquest.nl/%7Ekla006/images/B1402OT0101a336660.gif
                          ik zie nergens spieren recht naar beneden lopen

ga nog wel verder zoeken maar nu ben ik er moe morgen ga ik het zoeken want ik heb in mijn sportschool ook meestal discssies erover.
                          Last edited by IJsBlok; 22-04-2009, 22:14.
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                            Maar dan beschadigen de pezen zelf toch? En vind er geen hypertrofie plaats...
                            Precies mijn punt. Maar het oogt wel vóller.
                            Binnenkant borst tráinen is namelijk gewoon logisch gezien onmogelijk.
                            Een gewone anatomische tekening erbij nemen en je weet waarom.
                            Pectoralis Major loopt van onderkant borst tot binnenkant borst. Als het nou een aparte spier was aan de binnenzijde: ja, dan was ie vast wel te trainen. Maar zoals ik al zei: het is één en al aanhechtingen bij de binnenkant borst. Dus: ontrainbaar.

En van die onderzoeken: 3xl een pm sturen? Die tovert overal onderzoeken vandaan.
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

heb morgen les van iemand die alles uit d'r hoofd kent over bewegingsanalische en al die shit dus ik vraag of die wel stukjes erover heeft.
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Ja heb ik ook al laten zien, maar hij zegt dat je de nadruk toch kan verplaatsen naar de binnenkant. Ik ga 3xl wel ff pm'en

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X