Binnenkant borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by erikv View Post

En van die onderzoeken: 3xl een pm sturen? Die tovert overal onderzoeken vandaan.

Ik train ook in deze gym en was erbij toen dit hele gezeik startte. Die instructeur is er echt 100% van overtuigd en werd behoorlijk para. Dus wie een onderzoek kan vinden, graag, dan kan ik nog intens gaan genieten van een dikke bash van Leo.
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Flyes gebruik je om de buitenkant te benadrukken.
      het geeft geen toegevoegde waarde aan een borstontwikkeling aan de binnenkant.

Dit kan je gewoon controleren door:

Een maand ALLEEN met flyes te trainen.

En 1 maand met alleen presses...

Voel ook waar je t meest spierpijn krijgt en hoeveel.
      Ik heb een tijdje met alleen presses gewerkt en zoveel spierpijn kan ik gewoon niet krijgen met flyes.
      met flyes voelde ik heel vaak alleen aan de buitenkant en mn ontwikkeling ging wel iets achteruit vergeleken met alleen presses.

presses geven de beste ontwikkeling en hier moet prioriteit van gemaakt worden en min 70% v je training zou uit presses moetne bestaan.
      Zelf doe ik flyes erbij omdat geen ene borstoefening zo lekker is als een flye...

en zoals ik al eerder postte over soja-eiwit;
      ga niet uit van onderzoeken, maar zoek een manier om te kunnen vergelijken wat het beste werkt. Bodybuilding is je eigen lichaam kennen en dat kan niet in 1 maand. Het kan jaren duren..
      Last edited by dedicated_athlete; 23-04-2009, 00:31.

Comment

Originally posted by dedicated_athlete View Post

en zoals ik al eerder postte over soja-eiwit;
        ga niet uit van onderzoeken, maar zoek een manier om te kunnen vergelijken wat het beste werkt. Bodybuilding is je eigen lichaam kennen en dat kan niet in 1 maand. Het kan jaren duren..
        Daarom is het ook bijna 100% feeling hebben. Deze sport is er een van zowel studie als ervaringen.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

DA, wijze woorden maar het klopt allemaal wel iedereen werkt anders.
          fly's zijn idd een heerlijke oefening alleen met fly's voel ik hem meer net boven de oksel dan de binnenkant daar voel ik helemaal nix eigenlijk.
          Calisthenics / Street workout

Comment

Misschien is dit wel interessant: alweer 2,5 jaar oud, maar er staat een hoop in over binnenkant borst. Verschillende beweringen van mensen, ook dingen over onderzoeken enzo.

Heb het niet helemaal doorgekeken, het is vrij lang

EDIT: hier de link : http://forum.dutchbodybuilding.com/f...trainen-86739/

Comment

met flyes voelde ik heel vaak alleen aan de buitenkant en mn ontwikkeling ging wel iets achteruit vergeleken met alleen presses.
              Wat een kul DA. Natuurlijk gaat je ontwikkeling achteruit. Als ik mijn squats vervang door leg extensions bouw ik ook wat minder op. Dat krijg je gewoon als je een compound vervangt door een isolatie oefening.
              En of je nou je buitenkant harder voelt werken of niet, zegt natuurlijk geen reet over de extra spiergroei die er volgens jou op volgt.

Originally posted by IJsBlok View Post
              iedereen werkt anders.
              Scheelt maar zo godsgruwelijk weinig... Natuurlijk heb je mensen die slecht reageren op een oefening of er juist goed op gaan, maar in de basis schelen mensen echt maar weinig. En het is echt niet zo dat er mensen zijn die hun binnenkant borst wel kunnen benadrukken en mensen die dat niet kunnen.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Flyes gebruik je om de buitenkant te benadrukken.
                Ook de buitenkant valt niet met de 1 of andere oefening te accentueren.

Oefeningen op rek zijn wel belastender voor de distale zijde van de spier (insertie) maar dat komt omdat daar kleine spiercellen zijn. Dit wordt weer gecompenseerd door de grotere cellen aan de origo zijde van de spier.

Verders heb je nog het feit dat de pec. major aan de origo zijde over een veel groter opp. aanhecht aan aan de insertie zijde wat betekend dat de geleverde kracht op een veel kleiner oppervlak zit.

Maar netto effect is dat ook bij oefeninge op rek de spier aan beide zijden evenveel getraind word.
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

ik weet eigenlijk wel zeker dat je de binnen en buitenkant kan trainen... ma goed ik ok me best doen en me er wat verder in verdiepen

Comment

Originally posted by skitzo6 View Post
                    ik weet eigenlijk wel zeker dat je de binnen en buitenkant kan trainen... ma goed ik ok me best doen en me er wat verder in verdiepen
                    Ach hoeft je er niet voor te schamen. Er zijn ook nog mensen die in sinterklaas, kerstman en de paashaas geloven

Comment

Hoe weet je dat zo zeker, skitzo6? Waar haal je die wijsheid vandaan, en vooral, met welke oefeningen denk je dat te bereiken?
                      Life's what you make it!

Comment

Hallo allen,

Wat een interessante disscusie, wel of niet kunnen trainen van de binnenkant van je borstspieren.
                        De een zegt kan niet, de ander voelt dat het wel uit maakt wat voor oefening je doet.
                        Daar gaat het toch allemaal om, het gevoel dat je er bij hebt?

Mijn gevoel zegt ook dat ik met dips de buitenkant meer belast maar kennelijk zit ik er naast.

Succes!
                        "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Nee het gaat niet om he gevoel dat je er bij hebt, maar wat het resultaat is.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Nee het gaat niet om he gevoel dat je er bij hebt, maar wat het resultaat is.
                            aha, bedankt voor je reactie.
                            Zeg je daarmee dat je het gevoel helemaal uitsluit en dat het alleen maar gaat om resultaat?
                            "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Je moet de spiergroep voelen die je traint als je voor massa gaat. Maar je moet niet overdrijven door te zeggen dat je met bepaalde oefeningen binnen of buitenkant borst traint.

Als je voor kracht traint dan zul je de spieren heel wat minder voelen werken en is de beweging belangrijker.

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                                Ook de buitenkant valt niet met de 1 of andere oefening te accentueren.

Oefeningen op rek zijn wel belastender voor de distale zijde van de spier (insertie) maar dat komt omdat daar kleine spiercellen zijn. Dit wordt weer gecompenseerd door de grotere cellen aan de origo zijde van de spier.

Verders heb je nog het feit dat de pec. major aan de origo zijde over een veel groter opp. aanhecht aan aan de insertie zijde wat betekend dat de geleverde kracht op een veel kleiner oppervlak zit.

Maar netto effect is dat ook bij oefeninge op rek de spier aan beide zijden evenveel getraind word.

interessant stukje tekst man.. daar ga ik wat meer over zoeken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X