vraag over trainen buik/borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over trainen buik/borst

Ja ik weet dat ik mezelf nog niet heb voorgesteld, maar ik heb eigenlijk maar 1 vraag en ben niet echt van plan om hier voor lange tijd te blijven dus vandaar

Ik train sinds kort (februari) 2x per week in de sportschool. Hier doe ik sinds een maand een full body schema, met op de ene dag borst, armen en buik en op de andere dag rug schouder en buik. Mijn doel is om alles gewoon in verhouding te trainen, maar de prioriteit ligt toch wel voor een groot deel bij de buik en de borst. Mijn vraag is hoe vaak ik per week buikspieroefeningen/opdrukken kan doen (crunches etc.) zodat het het beste effect heeft. Ik weet dat ik het niet 7x per week moet doen maar stel dat ik het op dinsdag en donderdag op de sportschool doe, wanneer zou ik het nog thuis kunnen doen?

alvast bedankt. (en ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar hier niet mijn antwoord kunnen vinden.)

Originally posted by draadstaal View Post
    Ja ik weet dat ik mezelf nog niet heb voorgesteld, maar ik heb eigenlijk maar 1 vraag en ben niet echt van plan om hier voor lange tijd te blijven dus vandaar

Ik train sinds kort (februari) 2x per week in de sportschool. Hier doe ik sinds een maand een full body schema, met op de ene dag borst, armen en buik en op de andere dag rug schouder en buik. Mijn doel is om alles gewoon in verhouding te trainen, maar de prioriteit ligt toch wel voor een groot deel bij de buik en de borst. Mijn vraag is hoe vaak ik per week buikspieroefeningen/opdrukken kan doen (crunches etc.) zodat het het beste effect heeft. Ik weet dat ik het niet 7x per week moet doen maar stel dat ik het op dinsdag en donderdag op de sportschool doe, wanneer zou ik het nog thuis kunnen doen?

alvast bedankt. (en ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar hier niet mijn antwoord kunnen vinden.)

Je hebt geen benen?
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

fucking strandseizoen is weer aangebroken......
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Een duidelijk geval van iemand die nog snel even beachproof wil worden.

Comment

ummm nee ik wil niet even snel beachproof worden, ik wil gewoon weten hoeveel ik nog kan trainen naast de sportschool omdat ik geen tijd heb om meer dan 2x doordeweeks naar de sportschool te gaan. ik ben gewoon rustig bezig met trainen en opbouwen en ik zie wel waar het schip strand, ik heb geen tijd om het te halen ofzo. voor mijn part pas volgend jaar. Het enige wat ik wil weten is hoeveel ik nog buikspieroefeningen/opdrukken kan doen naast de sportschool. benen doe ik tussen de oefeningen die ik heb van me schema, en ik fiets 100+ kilometer per week + 3x per week voetbal.

gaat lekker hier met die conclusies gelijk.
          Last edited by draadstaal; 12-05-2009, 20:51.

Comment

ummm nee ik wil niet even snel beachproof worden, ik wil gewoon weten hoeveel ik nog kan trainen naast de sportschool omdat ik geen tijd heb om meer dan 2x doordeweeks naar de sportschool te gaan. ik ben gewoon rustig bezig met trainen en opbouwen en ik zie wel waar het schip strand, ik heb geen tijd om het te halen ofzo. voor mijn part pas volgend jaar. Het enige wat ik wil weten is hoeveel ik nog buikspieroefeningen/opdrukken kan doen naast de sportschool.

gaat lekker hier met die conclusies gelijk.
            Dan nog vraag ik me af of je geen benen hebt... Fullbody... Als in 'gehele lichaam'... Maar geen benen?

Even los van het feit dat als je wel benen zou trainen op één van de twee dagen je nog steeds geen FB schema zou hebben maar goed.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Nou, waar denken we, dat je een beachboy bent?
              Het antwoord is simpel. Je wil alles in verhouding trainen, maar toch wil je meer nadruk op je borst en buik leggen, waardoor het "in verhouding trainen" meteen weer van tafel geveegd word. Dit is typisch Beachboy, die alleen de nadruk legt op bepaalde spieren en op een gegeven moment krom gaan groeien. Dus ga alles echt in verhouding trainen en twee keer per week de borst en buik in een full-body doen, is genoeg.

Oh en ik weet dat je van voetbal gigantische benen krijgt, want de spieren krijgen door al dat geloop ook echt een stimulatie om super veel massa op te bouwen, vandaar dat iedereen hier ook iedere dag 20 km achter een bal aan rent.

Je maakt je zelf dus nogal belachelijk hier, omdat je meteen in verhouding te trainen, maar de kenmerken van een beachboy vertoont. Srry voor de wat belachelijk toon in mijn post, maar ik hoop dat je nu snapt, waarom je zulke reactie gaat krijgen.

Ga dus alles ( incl. Benen ) in verhouding trainen,

suc6

Comment

alles fullbody trainen 2 keer per week is prima om te groeien.
                als je daarnaast nog voetbal doet train je voldoende.

je zult gewoon sneller groeien als je zware oefeningen als squats en deadlifts doet omdat je hiermee groeihoormoon stimuleert.

daarnaast is voeding erg belangrijk
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Prachtig, ga helemaal stuk hier!

Tot volgende zomer!
                  Last edited by Yawgmoth; 12-05-2009, 21:36.
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

waarom al die haat :P geef hem gewoon lekker wat ie wil xD

buikspieren doe je maar lekker om de dag, en borst zou ik toch echt maar 2x p/w max doen...
                    BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
                    BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

Met een waardeloos schema maakt het amper uit of je ze 1x of tig keer traint.

In de stickies kan je best lezen hoevaak het beste resultaat is. Als jij nu al niet van plan bent om hier lang te blijven (apart voornemen), en je jezelf enorm tegenpraat, dan ga je maar lekker lezen. Succes

Comment

sorry dat ik gelijk allemaal haatreacties teweeg breng :') maar ik kan me vorige post niet 2 keer editten.

benen doe ik op de sportschool tussen me schema door als ik even rust pak. ik heb nog oefeningen van me vorige schema die ik hiervoor gebruik. Daarnaast train ik mijn buik/borst net zo veel als mijn armen/rug/schouder op de sportschool. Mijn enige vraag was hoeveel ik thuis nog kon doen omdat ik geen tijd heb om meerdere keren per week naar de sportschool te gaan en thuis heb ik vrijwel alleen de mogelijkheid om met mijn eigen lichaam te trainen (ik weet vrijwel alleen buik/borst oefeningen) dus vandaar.
                        Last edited by draadstaal; 12-05-2009, 21:46.

Comment

benen doe ik zelf op 2 elektrische apparaten en zijn dus niet officieel in me schema ingenomen
                          Last edited by draadstaal; 12-05-2009, 21:56.

Comment

Mijn enige vraag was hoeveel ik thuis nog kon doen omdat ik geen tijd heb om meerdere keren per week naar de sportschool te gaan en thuis heb ik vrijwel alleen de mogelijkheid om met mijn eigen lichaam te trainen (ik weet vrijwel alleen buik/borst oefeningen) dus vandaar.
                            Weet je wat het is? Tijdens het trainen zelf groei je niet. Je maakt je spier een beetje kapot. En door middel van de juiste voeding en voldoende rust, herstelt je spier. Door dat herstellen groei je. Zonder rust en juiste voeding herstel je veel minder snel, en sloop je dus veel meer dan nodig is. Vaak heb je het beste resultaat bij zon 3, 4 keer in week trainen, al verschilt dit per persoon.
                            Het is belangrijk dat je van grote spiergroep naar kleine spiergroep gaat. Doe jij benen tussendoor (wat een van de grootsten is), dan ben je wat minder handig bezig dan dat je zou denken. Als je met kleine spiergroepen begint, pak je uiteindelijk minder. Plus dat er nog meer voordelen zijn, maar die zijn nu minder relevant.

Als jij thuis oefeningen wilt doen, is er niemand die kan kijken of je het goed doet. Zelfs met een spiegel erbij zal je lang niet alles zien. Het is nogal zonde om zo thuis te trainen, dat je je gewrichten beschadigd, om maar een van de vele voorbeelden te noemen. Van een sportschool mag je verwachten dat ze met je meekijken. Op internet zijn zoveel filmpjes te vinden van uitvoeringen, maar de helft voeren ze verkeerd uit. Zou zonde zijn als jij jezelf een verkeerde beweging aanleerd, nietwaar? Als je toch wil zoeken, kan je altijd googlen op body weight exercises, er is genoeg te vinden. Maar zomaar thuis wat oefeningen doen, is niet handig. Niet alleen vanwege de uitvoering, maar ook vanwege de volgorde. Als jij bijvoorbeeld denkt dat je borst traint, heb je grote kans dat je gelijk triceps en schouder pakt.

Comment

Oke hier heb ik wat aan. Ik zal thuis niks zelf moeten gaan doen als ik het zo hoor en 2x per week, de ene dag benen/borst/arm/buik en de andere dag benen/schouder/rug/buik is genoeg om een goed resultaat te halen.

bedankt voor je nuttige reactie.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X