urine

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• urine

Als ik naar het toilet ga om te plassen heeft mijn urine een hele sterke geur. De kleur is normaal. Niet donker iig. Maar ook niet doorzichtig.
    Zou dat aangeven dat ik toch teveel eiwitten neem?
    Ik heb ook geen echte klachten zoals meer dorst, pijn, krampen of zo. Maar ik vind het zo vreemd dat die geur zo indringend is.
    Ik weet dat ochtendurine wat sterker is, maar bij mij is dat de hele dag door.
    Kan dit kwaad denken jullie?
    Geniet, en drink met maten!

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Als ik naar het toilet ga om te plassen heeft mijn urine een hele sterke geur. De kleur is normaal. Niet donker iig. Maar ook niet doorzichtig.
    Zou dat aangeven dat ik toch teveel eiwitten neem?
    Ik heb ook geen echte klachten zoals meer dorst, pijn, krampen of zo. Maar ik vind het zo vreemd dat die geur zo indringend is.
    Ik weet dat ochtendurine wat sterker is, maar bij mij is dat de hele dag door.
    Kan dit kwaad denken jullie?

Je drinkt wel voldoende? Verder geen andere klachten als verhoging, grieperig, dat soort dingen? Hoe zit het met je ontlasting, is die wel 'normaal'?

Reden dat ik dat vraag is dat ik een jaar of anderhalf geleden een griep heb gehad die zeg maar in mijn lever is gaan zitten en toen had ik dat ook. Urine die een theekleur had zeg maar...
    Last edited by Pinada; 18-05-2009, 09:26.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Zou misschien blaasontsteking kunnen zijn..
      Of misschien ben je aan het afvallen, dan komén er afvalstoffen in je urine.

Misschien een keertje in een potje plassen en bij de dokter langs brengen?

Comment

vitamine

Extra vitamine nemen voorlopig,

kan verder niet veel kwaad.....

Comment

Originally posted by Pinada View Post
          Je drinkt wel voldoende? Verder geen andere klachten als verhoging, grieperig, dat soort dingen? Hoe zit het met je ontlasting, is die wel 'normaal'?

Reden dat ik dat vraag is dat ik een jaar of anderhalf geleden een griep heb gehad die zeg maar in mijn lever is gaan zitten en toen had ik dat ook. Urine die een theekleur had zeg maar...
          Ik drink 3 tot 4 liter vocht per dag. En mijn verkleuring is niet abnormaal. Geen extreem donkere kleur, maar gewoon lichtgeel. Het is de geur die "indringend" is.

Originally posted by CruX View Post
          Zou misschien blaasontsteking kunnen zijn..
          Of misschien ben je aan het afvallen, dan komén er afvalstoffen in je urine.

Misschien een keertje in een potje plassen en bij de dokter langs brengen?
          Ik ben wel bezig met afvallen. Dat is correct. Blaasontsteking is het zeker niet. Dat zou ik herkennen. Ik heb namelijk al ooit eens blaasontsteking gehad, en dat voelt aan alsof je naalden uitpist!

Comment

Originally posted by leroyw View Post
            Extra vitamine nemen voorlopig,

kan verder niet veel kwaad.....
            Ok. Zou het hormonaal kunnen zijn dan? Ik ben wel veel intensiever gaan trainen, en het is eigenlijk nadat ik mijn training heb aangepast dat mijn urine sterker is gaan ruiken.

Comment

Slik je vitamines, of heb je antibiotica? Want daar hoor je het ook veel van

Comment

Geen antibiotica. Wel een multivitamine per dag en 5 gram vitamine C per dag. Verder een flinke portie biergist en omega3. Maar dat is volgens mij normaal voor bodynetleden.

Comment

In biergist zit veel vitamine B1 toch?
                  En vitamine B staat er wel bekend om. Maar lijkt me sterk, want dat slik je al eeuwen. Zou raar zijn als dat nu ineens opkwam.

Maar kan zoveel zijn; ketonen, asperges gegeten, beginnende blaasontsteking, soa, ect. En als het troebel of schuimt kan het nog weer tig verschillende dingen zijn..

Mn ma zou zeggen; crandberry sap. Maar dat lijkt me te makkelijk

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                    In biergist zit veel vitamine B1 toch?
                    En vitamine B staat er wel bekend om. Maar lijkt me sterk, want dat slik je al eeuwen. Zou raar zijn als dat nu ineens opkwam.

Maar kan zoveel zijn; ketonen(misschien), asperges gegeten(nee, lust geen asperges), beginnende blaasontsteking(nee, ik weet hoe dat voelt), soa(onmogenlijk), ect. En als het troebel of schuimt (neen, geen abnormale verkleuring of schuimvorming...enkel de geur)kan het nog weer tig verschillende dingen zijn..(misschien hormonaal?)

Mn ma zou zeggen; crandberry sap. Maar dat lijkt me te makkelijk
                    Mijn observaties.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Geen antibiotica. Wel een multivitamine per dag en 5 gram vitamine C per dag. Verder een flinke portie biergist en omega3. Maar dat is volgens mij normaal voor bodynetleden.
                      Gezien nieuwe inzichten zou ik die vit c inname temperen, totdat je grieperig wordt, en pas dan heel hoog gaan.

Hoeveel eiwitten consumeer je per dag? En drink anders wat meer water, kijk of dat helpt.

Eventueel kun je ook proeven of je urine zoetig smaakt (hoe smerig dat ook klinkt).
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Gezien nieuwe inzichten zou ik die vit c inname temperen, totdat je grieperig wordt, en pas dan heel hoog gaan.

Hoeveel eiwitten consumeer je per dag? En drink anders wat meer water, kijk of dat helpt.

Eventueel kun je ook proeven of je urine zoetig smaakt (hoe smerig dat ook klinkt).

Bedankt voor het laten verdwijnen van mijn hongergevoel, had ik net even nodig...
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

http://forum.bodynet.nl/algemeen/204...ur-waarom.html

Het kan dan wel liggen aan je eiwitconsumptie, heb het ook een tijd gehad, maar als het zo is sinds je aan het cutten bent( waar ik vanuit ga) dan kan het een van de dingen genoemd in dat topic zijn

Comment

@ GeneralIx

Mijn eiwitinname is 2,2 gram per kg lichaamsgewicht (zoals Muscle & Fitness advisieert) dus 101 x 2,2 = 222 gram per dag. Ik heb het wel iets verhoogt tot 250 gram per dag omdat ik mijn koolhydraten verlaagd heb (wil naar 15% BF) dus misschien kan het daar aan liggen. Het enige wat ik verder veranderd heb is mijn trainingschema (zie mijn log).
                            Overigens ga ik dus echt niet mijn eigen zeik proeven.

Comment

250 Gram eiwitten is niet overdreven. En je eigen zeik proeven, is sterieler dan het water dat je uit de kraan haalt hoor. Maar is makkelijker dan een glucose-tolerantie test om te kijken of je lichaam nog overweg kan met glucose.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X