Vraagje over mijn 'Bodytype'

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over mijn 'Bodytype'

Dag iedereen,
    Ik heb een vraagje ivm mijn lichaamstype. Het klinkt raar (voor mij toch) maar ik ben net een mix tussen een endomorph en een ectomorph, maar dat kan toch helemaal niet?
    Ik ben vroeger altijd heel erg zwaar geweest maar ben door dieet en sport die vetmassa kwijtgeraakt. Ik ben nu 179.5 cm groot en weeg 58kg. Maar ik heb ook hele lichte botten en volgens mij val ik gemakklijk af maar kom ik ook makkelijk aan. Ik heb een lichaam die gemaakt is voor duursporten zoals uithoudend lopen. Ik ben veel minder goed in sprinten dus is mesomorph al uitgesloten (bovendien ben ik van nature ook niet zo breed zoals een mesomorph). Dus euhm, wat ben ik dan?

een foto van mijn lichaam kun je HIER zien.

PS: bij het uitrekenen van je dagelijkse caloriebehoefte, wordt gewichttraining gezien als sport of niet? ik loop 2x per week (HIIT om explosiviteit te verbeteren) en doe 3x gewichttraining (intensief). is dat dan gelijk aan 2x sport of 5x sport?

bedankt.
    To fear death is to limit life.

Je bent zelden 1 type. Al begrijp ik het nut niet van weten wat voor lichaamstype je hebt. Het zegt veel te weinig, en hangt teveel van je eigen beeld af.
    58 Is echt weinig.
    Natuurlijk tel je dat mee. Merk je geen verschil tussen training en tv kijken?

Comment

Ik vraag me ook af waarom je het nodig hebt om te weten. Het gaat erom dat je leert hoe je lichaam op bepaalde dingen reageert. Merk je dat je snel aankomt, dan houd je daar rekening mee. Zo ook met snel afvallen.

En wat betreft die behoefte berekenen: houd je niet te veel vast aan een dergelijke berekening. Het is slechts een indicatie. Het gaat erom dat je door middel van 'trial and error' zelf vaststelt wat je dagelijkse behoefte is (en dat kan bijvoorbeeld veel meer zijn dan wat een calculator je vertelt). Afhankelijk daarvan ga je daar dus boven of onder zitten, afhankelijk van je doel.

Voorbeeld: De calculator die hier bij de stickies te vinden is geeft voor mij een redelijke indicatie, maar ik kan me heel goed voorstellen dat een Possel bijvoorbeeld een dagelijkse behoefte heeft die veel hoger ligt dan wat er uit die calculator zou komen.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Het kan handig zijn om te weten wat je lichaamstype is, maar niemand is 100% één type zoals Patricia al aangeeft. Ofjah..Er zijn sporadische uitzonderingen, maar daar hebben we 't niet over.

Je hebt eigenschappen van een meso, de botstructuur van een ecto en enige aanleg van een endo.
        Opletten met vet en cardio laten hangen.
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
          Je bent zelden 1 type. Al begrijp ik het nut niet van weten wat voor lichaamstype je hebt. Het zegt veel te weinig, en hangt teveel van je eigen beeld af.
          Volledig mee eens. Train en eet, kijk hoe je daarop reageert, en verbeter de boel op basis daarvan. Laat je niet leiden door het type lichaam dat je zou hebben.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Aan 1 rompfototje valt moeilijk te zien wat iemands somatotype is, maar ik heb het het vermoeden dat je meer een eetveelteweinigmorf bent.

1.80m en dan 58kg is gewoon mager. (in je profiel staat trouwens 182 cm
            Gewicht 60 kg?, gekrompen )
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X