Enkele vragen...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enkele vragen...

Hoi allemaal,

ik ben een meisje van 25, ben 176m en weeg 100 kilo...welke 60 is vetvrije massa en 40 vetmassa. ik wil graag 80 kilo gaan wegen. Voor dit te bereiken begon ik gezonder te eten, 4x in de week buiten hardlopen, 2x gewicht heffen, soms spinning en vaak sauna.

Het is me gelukt 3 kilo's af te krijgen, maar wat blijk is dat mijn vetvrije massa steeds daalt en de vetmassa steeds stijgt. En wat ik wil is, mijn vetmassa zoveel mogelijk verlagen en mijn vetvrijmassa verhogen. Hoe kan ik dit 't beste bereiken?

Ik ben aangeraad door een vriend, om gewicht te heffen met meerdere herhalingen, zodat ik de vetmassa kan verlagen en ook whey te gebruiken, zodat ik mijn vetvrije massa kan behouden. Hij heeft mij deze aangeraad: http://www.bardolino.nl/store/product.php?productid=16372&cat=0&page=1 En mijn vraag is, is dit wel een goeie keuze?

De groetjes,

x

Whey heeft geen zin als je verder niet weet waar je mee bezig bent. Met gewichtheffen kom je er niet.

Een goeie balans van sport, voeding en rust.
    Lees alle stickies eens door zou ik zeggen en naar de Q&A 2 get ripped.

Succes.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Whey is als aanvulling, om makkelijker aan je eiwitten te komen. Zolang je nog niet weet hoeveel eiwitten je nodig hebt, is het nutteloos om whey te nemen. Kost je alleen maar geld.
      Op de site kan je wel vinden hoeveel eiwitten/koolhydraten/cal/vetten je nodig hebt. Ook kan je genoeg verdere informatie vinden.

Enne.. een kg spier is een stuk kleiner dan kg vet. Dus als het even niet zo hard gaat als jij wilt, wees dan niet teleurgesteld maar zet gewoon door

Ik vraag me af of hardlopen nu niet slecht voor je gewrichten en al is..

In ieder geval succes! Komt vast helemaal goed!
      Enne, welkom!

Comment

Welkom!

Ik denk dat hardlopen met je huidige gewicht redelijk funest gaat zijn voor je knieƫn.

Om af te vallen is het zaak dat je minder gaat eten dan je nodig hebt (zonder te gaan crashen). Stel een goed voedingsschema op (met behulp van de informatie die te vinden is op het forum).

Daarnaast zou ik lekker intensief gaan krachttrainen. 3x per week fullbody bijvoorbeeld. Dan bouw je wat spier op (je bent beginner dus je zal best nog spier kunnen opbouwen en vet verliezen tegelijk), wat goed is voor je stofwisseling en dergelijke.

Edit: Wat betreft de whey ben ik het eens met voorgaande posters.
        Last edited by Pinada; 21-05-2009, 13:29.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Vrouwen gaan vaak meer eten als ze gaan sporten. Het is nuttiger om spieren te kweken dmv gewichten. Als je eenmaal meer spier hebt, verbrandt je gedurende een dag meer.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X