Dit soort shit maakt je kwaad!:O

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bilo View Post
    even voor de duidelijkheid: TE veel eiwitten is niet goed. Hou gewoon 2 x je kilos aan. Dus als je 80 weegt dan 160 gr eiwitten. je zegt namelijk dat je veel meer dan je behoefte neemt;..en dat is niet goed voor je lever en op gegeven moment slaat je lichaam al dat eiwit op als vet. Werkt alleen maar tegendraads
    Neen, het overschot aan kcal gaat naar je vetreserve, waar die kcal uit komen is irrelevant. Overigens is twee gram echt niet overdreven. Denk dat er genoeg hier boven de 2,5 zitten.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dus het is niet erg als ik er overheen ga?

Comment

Originally posted by nielsie View Post
        Dus het is niet erg als ik er overheen ga?
        Nielsie *jou gewicht* x 2.5 = *jou totale eiwitten die je nodig hebt op een dag * let dan wel op de kcal want 1 eiwit is 4 kcal als ik me niet vergis.
        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
          Nielsie *jou gewicht* x 2.5 = *jou totale eiwitten die je nodig hebt op een dag * let dan wel op de kcal want 1 eiwit is 4 kcal als ik me niet vergis.
          Ok tanks! nu heb ik de juiste duidelijkheid

Comment

1,5-2 kg vrije spiermassa lijkt me wel hoog als verwachting in 2 maanden.
            Misschien ben je wel in vetpercentage gedaald vandaar de kleine gewichtstoename ?
            Minder vet meer spieren?

Comment

Ik herken het best wel. Had dat bij de 1e sportschool ook (al waren dingen daar best extreem). Je gaat ook aan jezelf twijfelen als iemand zo volhoud omdat je toch denk/hoopt dat hij er verstand van heeft. En omdat het lullig voelt om dat ineens je eigen schema te maken, want stel je voor dat ook niet goed is. Of stel je voor dat je het toch niet goed uitvoert (terwijl dat hij er achteraf ook niet op let).

Maar net wat ze hier al zeggen.. het is wel dé redenn om toch zelf achter je schemas aan te gaan. Ook al maak je dan niet gelijk je eigen schemas, je kan dan in ieder geval aanwijzen wat er verkeerd aan is.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Neen, het overschot aan kcal gaat naar je vetreserve, waar die kcal uit komen is irrelevant. Overigens is twee gram echt niet overdreven. Denk dat er genoeg hier boven de 2,5 zitten.
                Dat is pertinent niet waar atta. Overschot aan eiwitten wordt als vetreserve opgeslagen
                You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Dat is pertinent niet waar atta. Overschot aan eiwitten wordt als vetreserve opgeslagen

Dus jij zegt, dat als je bijvoorbeeld 500 kcal onder je behoefte eet, maar wel meer eiwitten dan je nodig hebt, dat die extra eiwitten als vet worden opgeslagen (even checken of ik je goed begrijp hoor)? Heb je daar een bron van?
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ja, juliie eigen admin:

Eiwitten zijn belangrijk om spieren te onderhouden/opbouwen, naast allerlei andere noodzakelijke lichaamsprocessen. Een teveel aan eiwitten geeft problemen bij de verwerking en wordt makkelijk opgeslagen als vet, doordat eiwitten vrij moeilijk om te zetten zijn tot energie. Meer is niet altijd beter dus begin liever aan de voorzichtige kant.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

Ik zou 2 en maximaal 2,5 gr x kilo nemen. Meer dan dat en je lichaam kan het niet meer verwerken. Hoe veel KT je ook doet.
                    Is trouwens niet de enige bron. Google maar eens

Comment

Mja, stickies zijn wel redelijk verouderd, staat wel meer in dat niet klopt (oops ).
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                        Mja, stickies zijn wel redelijk verouderd, staat wel meer in dat niet klopt (oops ).
                        zegt de vrouw die elke beginneling naar de stickies verwijst ;-)

maar van de eiwitten klopt wel hoor

Comment

Ik zou 2 en maximaal 2,5 gr x kilo nemen. Meer dan dat en je lichaam kan het niet meer verwerken. Hoe veel KT je ook doet.
                          Is trouwens niet de enige bron. Google maar eens
                          gelul, ik neem zelf minimiaal 2,5 nu ik weer iets hoger in koolhydraten zit.
                          Toen ik echter aan het cutten was zat ik op 3/3,5 per kg lichaamsgewicht en verloor alleen maar vet zonder spiermassa te verbranden.

Het lichaam kan het prima verwerken en is zelfs nodig als je zwaar traint
                          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                            gelul, ik neem zelf minimiaal 2,5 nu ik weer iets hoger in koolhydraten zit.
                            Toen ik echter aan het cutten was zat ik op 3/3,5 per kg lichaamsgewicht en verloor alleen maar vet zonder spiermassa te verbranden.

Het lichaam kan het prima verwerken en is zelfs nodig als je zwaar traint
                            Omdat jij het niet doet wil nog niet zeggen dat het gelul is! Sterker nog;...vind ik het alleen maar een bewijs.

Comment

maar van de eiwitten klopt wel hoor

Vooralsnog zet ik geen vet aan, terwijl ik volgens jou wel te veel eiwitten binnen krijg....

Comment

Omdat jij het niet doet wil nog niet zeggen dat het gelul is! Sterker nog;...vind ik het alleen maar een bewijs.

Jij hebt een stelling (iets is 'pertinent niet waar'). Dan geeft iemand een tegenvoorbeeld voor jouw stelling. Hoe kun je een tegenvoorbeeld als bewijs voor je stelling zien? Ik nie snap nie... Of verval ik nu weer teveel in mijn studievakken 'beschrijven en bewijzen' en 'formele methoden'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X