Meuk/algemeen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meuk/algemeen

Omdat ik momenteel weer wordt doodgegooid met allerhande pm's, even een algemeen topicje waar ik de bekendste vragen even kort afhandel, dat ik daar van af ben.

De vragen staan in het zwart, de antwoorden in het blauw of eronder. Dat hangt er maar net van af hoe ik me voel (voel ik me goed/recalcitrant/kut/balorig/anders, u ziet het terug in de posting stijl).

De naam van de pm'ende persoon is gemaskeerd, mocht er echter plotseling iemand een ban hebben zonder duidelijke aanleiding, kun je 1 en 1 op gaan tellen.

Enjoy.

Originally posted by SecretMan
    Aangezien niemand op mijn vragen reageert doe ik het wel even direct aan het opperhoofd

1. Moet een FB schema bestaan uit alleen maar compounds of kunnen er ook wat isolatie oefeningen in zonder 4 uur in de gym te staan?

Zoals is te lezen in mijn fantastische, coherente, uitgebreide en bovenal heldere trainingssticky, het kan beide.
    Ik zelf heb een tijdje met puur de zes compounds getraind (squat, deadlift, bench, mil press, row en chin up), maar daar ben ik mee gestopt.

Dit had meerdere redenen:
    1) Het gaf niet de gewenste resultaten.
    2) Het gaf niet de gewenste bevrediging.
    4) Het beviel me gewoon niet.

Ik gooi er liever ook wat isolatie in. Welke isolatie-oefeningen dat zijn, leest u hier*.

Overigens, zoiezo hoef je geen vier uur in de gym te staan. Dat hangt meer af van het volume dat je weg wilt draaien dan van de oefeningkeuze in mijn beleving. Wil je weten wat die woorden inhouden? Sticky. Lamme [censuur -Red.].

*Ja, die link staat er dubbel in. Ja, dat is bewust. Moet je dat ding maar gewoon lezen en zien dat het daar in staat.

2. Ik had het idee om HIIT in mijn FB schema te verwerken moet dit dan op een aparte dag of kan dit makkelijk?(Doel is afvallen)

Dat is persoonlijke voorkeur. Ik doe geen cardio. Ga er wellicht wel mee beginnen. Maar als je het doet, voel je vrij die te doen waar en wanneer je wilt. Direct na de training kan, maar heeft dan het nadeel dat je gaat cardio'en op een moment dat je cortisol al verhoogd is. Dit is te counteren met een drankje met simpele suikers gedurende de training, eventueel in combinatie met wat BCAA's. Als je het gore lef hebt aan te komen met iets in de trant van:"maar als ik nu suikers neem voor de cardio, verbrand ik toch geen vet", heb je een permaban. Als je daar nog om moet vragen, kun je net zo goed meteen stront door mijn brievenbus duwen.

3. Ik las dat je van Groot naar klein moet trainen in Yorr z'n topic maar moet ik dan voor me FB schema dit aanhouden:

Wordt dit dan
    1:
    Rug
    Boven benen
    Borst
    Schouders
    Kuiten
    Biceps
    Triceps
    Onderarmen
    Cardio

Of bijvoorbeeld
    2:
    Rug
    Benen(Boven benen en Kuiten)
    Schouders
    Biceps
    Borst
    Triceps
    Onderarmen
    Cardio

Tijd voor wat mathematische symbolen om de boel kort, helder en leesbaar te houden.
    Dit teken: ">" tussen die aanhalingstekens, betekent: groter dan.
    Dit teken: "<" tussen die aanhalingstekens, betekent: kleiner dan.

Nu we die basiskennis weer hebben opgerakeld, kan ik verder met oreren. Heerlijk woord.

Laten we eens wat vergelijkingen doen.
    Kruis aan wat juist is:
    [ ] Bovenbenen > rug
    [ ] Rug < bovenbenen

Zeer juist, het is antwoord A. Tenzij je A hebt aangekruist, dan is het antwoord B.

Dus op basis van waar we zojuist samen overeen zijn gekomen, kunnen we concluderen dat je benen volgens de regel: "grotere compounds voor de kleinere compounds en iso's", als aller eerste getraind moeten worden.

Als beginner is het een wereldregel. Als gevorderde kun je er aan tornen. Dan kan het bijvoorbeeld zijn dat je benen groeien als kool, en je rug achterblijft. In dat geval is er zeker wat voor te zeggen een row of chin up op de eerste plaats te zetten in het lijstje oefeningvolgorde. Als beginner heb je daar echter nog geen barst mee te maken, dus blijf daar fijn van af. Na je beginnersschema kun je verder kijken, dit was gewoon even een sidenote voor later.

4. Moet ik me meer op me minpunten concentreren om t totaalbeeld gelijk te trekken en hoe verwerk je dit in een schema zonder dat je je spieren die je wat minder dan doet verwaarloosd ( omdat ze al flink op schema zijn)

Als beginner heb je geen minpunten, omdat waarschijnlijk alles een minpunt is. De grootste vergissing is je te richten op minpuntjes als je gewoon overall massa mist. En hoewel ik fouten zat heb gemaakt in mijn trainingscarrière, dit is er eigenlijk geen van. Ga je bijvoorbeeld niet extra richten op die bicepspiek, omdat dat een zwak punt is, terwijl je gewoon nog geen biceps hebt.

Als je daar echter voorbij bent, kun je de prioriteitsoefeningen gewoon naar voren schuiven, of ze vaker trainen, of het volume verhogen, of de intensiteit verhogen, wat jij leuk vindt. Kan daar weinig zinnigs over zeggen.

5. Fabeltjes vraag: Het is toch fout om aan te nemen dat als je een spier veel traint dat je afvalt omdat de vetmassa daar specifiek meteen word aangesproken? Het pakt toch eerst de grotere vetreserves aan ?

Nee en nee. Binnen beperkte mate is het mogelijk plaatselijk vet te verbranden. Is dat genoeg om het interessant te maken? Allerminst. Dat was de eerste nee.

De tweede nee is dat je lichaam zich niet noodzakelijk richt op de grootste vetreserves. Het kan zijn dat je hormoonspiegel en genen tezamen besluiten dat je al je vet op je buik op slaat. En dat dat dus de grootste reserve is. Waarschijnlijk zul je dan echter eerst het vet verliezen op je armen en benen. Maar dat is zwaar hormoongerelateerd, dus ik kan geen uitspraken doen over hoe dat bij jou zou verlopen. Ga gewoon cutten, en kijk wat er gebeurt.

En als je je nu afvraagt, waar is punt drie dan bij vraag 1? Die is er niet. Gewoon om te zakken. Als er iemand dom genoeg is om er over te gaan zeiken weet ik meteen wie er niet leest hier. En dus geblacklist wordt. En die personen begeven zich op een hellend vlak. Be warned.

Lijkt me afdoende zo.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Zeg Atta...niet om het een of het ander..maar ben jij niet toe aan een koekje of zo?
    Nee ff zonder gein, goed gedaan
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Geil
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

het is ook wat he, om een modje te zijn haha
        Pain is temporary...pride is forever...

Comment

hoeveel pm krijgen jullie op een gemidelde dag als mod

denk de een meer dan de ander, maar waar praat je dan over 10 tot 20 op een dag

gewoon uit nieuwschierigheid

Comment

Originally posted by martin27 View Post
            hoeveel pm krijgen jullie op een gemidelde dag als mod

denk de een meer dan de ander, maar waar praat je dan over 10 tot 20 op een dag

gewoon uit nieuwschierigheid
            Ik krijg soms een tijdje veel PM's op een dag en soms hele tijden heel weinig. Maar ik moet zeggen dat ik zelf ook weleens leden op hun dak zit om een zekere reden en dan krijg ik natuurlijk altijd reactie terug (of niet en dan mogen ze zelf de consequentie daarvan dragen) dus om sommige PM's vraag ik ook zelf .
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Geniaal Gen.
              Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                Ik krijg soms een tijdje veel PM's op een dag en soms hele tijden heel weinig. Maar ik moet zeggen dat ik zelf ook weleens leden op hun dak zit om een zekere reden en dan krijg ik natuurlijk altijd reactie terug (of niet en dan mogen ze zelf de consequentie daarvan dragen) dus om sommige PM's vraag ik ook zelf .
                als ze niet trug antwoorden krijgen ze een ban bijv haha

wat is het meest voorkomende reden dan pinada

Comment

Originally posted by martin27 View Post
                  als ze niet trug antwoorden krijgen ze een ban bijv haha

wat is het meest voorkomende reden dan pinada

Mmmm, vragen naar de werkwijze van een mod... Gevaarlijk hoor...

Haha, nee... Als er kloontjes zijn stuur ik een PM met verzoek tot uitleg...

Of als een lid tig topics over hetzelfde opentrekt binnen relatief korte tijd. Dat soort dingen...

Overigens moet die dude die Gen heeft gePMd beter leren lezen... Staat toch duidelijk iets in zijn handtekening over vragen per PM....

Comment

Of als een lid tig topics over hetzelfde opentrekt binnen relatief korte tijd. Dat soort dingen...

Overigens moet die dude die Gen heeft gePMd beter leren lezen... Staat toch duidelijk iets in zijn handtekening over vragen per PM....

ok weet ik dat ook weer, bedankt

en idd staad er duidelijk bij Gen geen vragen over etc

kloontjes haha dus die heb je hier ook al

Comment

Sakurakilla behandelde toch alle PM post....
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Ik wil niet stoken ofzo, maar dat is de schuld van sakura, in zijn handtekening staat namelijk dat alle vragen per pm naar general moeten.

Don't blame the messager.
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                          Ik wil niet stoken ofzo, maar dat is de schuld van sakura, in zijn handtekening staat namelijk dat alle vragen per pm naar general moeten.
                          En jij denkt dat onze verse nieuwe lamme aanwinst deze handtekeningen daadwerkelijk leest? Ze zullen dit topic ook niet lezen, hoe geniaal de flame ook is.
                          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                            En jij denkt dat onze verse nieuwe lamme aanwinst deze handtekeningen daadwerkelijk leest? Ze zullen dit topic ook niet lezen, hoe geniaal de flame ook is.
                            Ik ben diegene die deze vragen heeft ingestuurd ik heb meermalen de sticky over schema's doorgelezen, maar over samenstellingen kan ik er niet erg veel wijzer van worden naast:

Overigens de volgorde behoort altijd te zijn dat je eerst de compound oefeningen doet, en dan pas de isolatieoefeningen. De onderverdeling is dus in eerste instantie gebeurd op basis van spiergroepen, en daarna verder verdeeld op basis van compound of isolatie.
                            De reden hiervoor is simpel: compoundoefeningen bouwen de meeste spieren op. Dit omdat ze je cns zwaarder belasten, en deze is verantwoordelijk voor het signaal dat je spieren moeten groeien.

Ik zal er waarschijnlijk overheen hebben gelezen , maar ik ben er tenminste nog bereid moeite voor te doen. Om dingen te vragen specifiek, ik vraag niet om een schema dat maak ik liever zelf..
                            Ik voel me al achterlijk dat ik dingen moet vragen laat staan dat ik word afgeschilderd als een analfabeet. Dus het is beter dat ik t vraag dan niet toch?

Punt 1, het zou dus kunnen dat je alleen maar compound oefeningen doet. Hij heeft t zelf ook gedaan dus waarom zou het niet kunnen..
                            Alleen zijn ervaring leert dat t niet werkt.

Punt 2, Je hoort veel dat mensen op hun tussendag HIIT doen dus ik wist ook niet zeker of dit nu haalbaar was op de trainingsdag. Maar vooral wilde ik dit weten of t met je cortisol gehalte niet teveel zou opspelen.

Punt 3, nou sorry dat ik dit niet wist. Ik vond de rug in de lengte voor mijn gevoel langer. En beginnen met benen werkte voor mij niet omdat ik dan last krijg van misselijkheid. Daarom staat deze ook een plaats naar beneden. Verder moet ik mijn globale idee over trainingsvolgorde hervormen aangezien deze gewoon misvormd rondje door de gym is.

Punt 4, ik heb niet echt wat gelezen over mensen met beperkingen lichamelijk. Wel dat ze het moeilijker hebben en hun ervaring en reacties op hun beperking. Maar niet hoe ze dit verder verwerken in hun trainingsschema.(Ik moet hierbij wel zeggen dat ik niet alle topics afga maar wel me best doe om nog een beetje een idee te krijgen van hoe je dit zou moeten aanpakken)

En punt 5 was geheel suggestief aangezien ik van alle kanten wat anders hoor.

Ook al ben ik niet blij om het zo te horen. Ik heb in ieder geval deels antwoord op mijn vragen, bedankt atta my hero

Comment

nou atta morgen staat je pm bus dus vol :P allemaal hero;s die graag jou visie willen weten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X