Welke beenoefeningen met knie-blessure?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke beenoefeningen met knie-blessure?

Hoi hoi,

Van squats krijg ik te veel last van mijn knieen; dat heeft met het kraakbeen te maken. Niet echt iets ernstigs. Maar goed, ik houd er last van tot aan mijn volgende training. Dat lijkt me niet gezond. Dus ben ik op zoek naar oefeningen om mijn benen te trainen. Oefeningen die mijn knieen zoveel mogelijk ontzien.

Met welke oefeningen zou ik mijn bovenbenen compleet kunnen trainen (zowel quadriceps als hamstrings). Volgens mij werken legpresses wel goed bij sommige om de knieen enigzinds te ontzien?

Zijn er meer mensen die last van het kraakbeen hebben? Hoe trainen jullie hier omheen?

alvast bedankt,
    Martios

Ik denk dat het moeilijk word als je je knienen niet of noulijks wil gebruiken

Knieen 90 graden en met je rug tegen de muur leunen miss helpt dat het is geen zware oefening voor je knieen maar het is nou ook niet zon zware oefening.:P
    Last edited by beunhaas; 08-06-2009, 15:44.

Comment

legpress kan je ook je knie mee belasten....
      het beste wat je kan doen is gewoon echt lichte gewichten pakken? dan is het niet zo slecht voor je knie toch.

mja...er is wel 1 apparaat bij mijn fitness, dan zet je je voeten op een plat ding en dan moet je het met je tenen duwen...maar volgens mij was je dat voor je kuiten.

Comment

Voor ik begin lees dit maar even

Best Squat Alternative? The Squat!

Q: I can't squat due to a medical condition. What's my best alternative?

A: My first question is, what medical condition are we talking about?
        I ask because, in my experience, people who ask me this question are actually saying, "I'm a lazy fuck and I don't want to squat. What can I do?" They just want me to justify their use of the leg press or something.
        Listen, anything that hits the knee and hip extensors should also be "impossible" to do if you have a true medical condition that prohibits squatting. And if your back is sore, then leg presses are also going to be intolerable. Same thing with "bad knees." Now, some of these people may think they can leg press without trouble, but it's only because they're not going down very far.

My answer for this one, without knowing more about the medical issue, is simple: Fix the medical condition, then do squats!

TMUSCLE.com | Question of Strength: Vol 49
        Heb het zelf ook bij backsquats (ik neem aan dat je full squats doet zo niet dan krijg je zowiezo last imo), ten eerste fix je techniek (der is altijd wel wat dat je fout doet) helpt dat niet, probeer eens full frontsquats (toen was probleem meteen over bij mij) kan dat ook niet in begin dan zul je eerst je knieen moeten versterken in mijn geval waren pistol squats de oplossing. Gewoon elke dag doen tot je ze kunt en dan stuk of 5 setjes links en rechts tot fail, doe dat twee weken en probeer nog een FSQ's lukt dat kun je altijd nog normale squats gaan doen.

Anders dan dat ben ik het gewoon eens met onze charles
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Neem glucosamine!
          En goed ontwikkelde spieren zorgen geloof ik ook weer voor wat verlichting van het kraakbeen. Alleen dat gaat niet als het pijn doet -> glucosamine

Comment

@ beunhaas: wat jij bedoeld is een isometrie oefening voor de benen. Dat is inderdaad een hele slimme in mijn geval omdat je je been traint zonder dat je gewricht over zijn hele traject beweegt. Goeie tip, absoluut, maar ik wil wat meer proberen

@ babo: die is voor je kuiten inderdaad Iets dat ik wel kan trainen

@ yowgmoth : full squats zou wel eens een goeie kunnen zijn. Ik las er zojuist een goed stukje over Squat Analysis Dank je wel. Ik ga het zeker proberen.

Overigens is het niet zo dat het heel ernstig is. Ik heb zojuist een aantal weken squats erop zitten. Mijn knieen voelen wat dik aan een aantal dagen (ze zijn/worden niet dik, maar het voelt zo). Ik hoop dat het in de loop der tijd minder wordt. Fietsen geeft mij pas echt last. Daar heb ik het ook door gekregen ooit; een te lange fietsvakantie zonder voldoende voorbereiding.

Volgens de fysio kan ik het beste doorgaan en zou het kraakbeen dikker worden (en de spieren sterker uiteraard). Benen trainen zou goed zijn volgens hem. Zelf ben ik geneigd pijn als maatstaf te nemen. Zo maar naar een fysio luisteren lijkt me niet slim.

Ik ben benieuwd of ik van full squats minder last krijg. Heeeel benieuwd. echt een goeie tip lijkt me.

Comment

Supplement dat gewrichten repareert zit farma dwars
              Glucosamine vertraagt verloop artritis En zo zijn er nog tig...

Een squat iets dieper dan 90 graden is ook minder slecht voor je knieën dan een squat van precies 90 graden dacht k.

Comment

Full of Paralel maakt niks uit voor knie gezondheid zolang je techniek goed is. Dus Glucosamine en een goede techniek aanleren qua squat en je hebt het beste voor de knie. TS geeft aan dat het "kraakbeen" probleem is en geen pees/kapselband probleem. Anders zou tijdelijk lunges doen op een bosu bal ter revalidatie beter zijn icm bodyweight squats.

Comment

@ Patricia86: Nou dank je wl voor de tip van glucosamine. Ik heb de link naar het artikel op Ergogenics gevolgd eneh... er staan goeie dingen over geschreven. Verder heb ik nog wat andere artikelen en onderzoeken gelezen. Het lijkt er op dat het echt werkt (kun je lang niet van alles zeggen). Ik hoop dat het effect heeft bij mij.

Ik heb een potje voor twee maanden gekocht. Hopelijk gaat het wat soepeler binnenkort, thanks!

Comment

Moet je even kijken dat je een bepaalde hoeveelheid slikt. Ik dacht 1250, 1500, iets in die richting. Je hebt tabletten van 500, dus vandaar. Binnen 6 weken zou je dan in ieder geval verschil moeten werken, 6 weken is het maximum.
                    Bij mij werkt het in ieder geval super

Comment

Zou eerste maand dubbele dosis nemen en daarna aanbevolen hoeveelheid om bij te houden.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                        Supplement dat gewrichten repareert zit farma dwars
                        Glucosamine vertraagt verloop artritis En zo zijn er nog tig...

Een squat iets dieper dan 90 graden is ook minder slecht voor je knieën dan een squat van precies 90 graden dacht k.
                        Klopt, het is beter om minder/verder door te zakken dan die 90 graden hoek.
                        Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Falsyr, waarom ook niet? Als je daar teveel van binnen krijgt, reageert je lichaam er ook niet anders op toch. Je lichaam gaat er niet slordiger mee om, of wat dan ook. Verbaasde mij nogal

Comment

Visolie is ook goed, voor wat soepelere gewrichten. Sinds ik het gebruik heb ik veel minder last van m'n schouders, die zaten normaal altijd 'vast' zeg maar nu zijn ze wat losser.
                            Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Moet je even kijken dat je een bepaalde hoeveelheid slikt. Ik dacht 1250, 1500, iets in die richting. Je hebt tabletten van 500, dus vandaar. Binnen 6 weken zou je dan in ieder geval verschil moeten werken, 6 weken is het maximum.
                              Bij mij werkt het in ieder geval super
                              top, ik heb het gezien; met twee tabletten kom ik aan 1600 mg. Ik neem ze verdeeld over de dag. Ben vandaag begonnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X