Onderarm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onderarm

Ik heb een vraag over een terug kerende pijn. Steeds bij oefeningen als barbell/preacher curl EN bij het helpen van een trainingspartner bij bijvoorbeeld bankdrukken, krijg ik last van mijn linkeronderarm na het loslaten van het gewicht. Ik heb vernomen dat meer mensen hier last van hebben... Weet iemand wat het is en wat je er tegen kan doen? Tijdens mijn trainingen is het niet echt super storend maar hierdoor kan ik met tennissen geen dubbel handige backhand meer slaan...

gr
    Groeten

Heb iets meer dan jaar terug ook last van gehad.
    Moet je even kijken of je andere oefeningen kan pakken.
    En dat je niet teveel "knijpt" want het doet zeker pijn als je de dumbell neer legt en je hand ontspant.

Heb zelf toen echt maand rust moeten houden en heel veel strekken van onderarm. Dat is ook een aanrader, veel onderarm strekken tussendoor.

Comment

hoe strek je specifiek je onderarm? met een hand beweging of gewoon je arm strekken?
      Groeten

Comment

Ik heb hier vroeger ook veel last van gehad.
        Nu eigenlijk nooit meer, weet ook niet wat het is.
        Ik ben gewoon doorgegaan met trainen en het is vanzelf weggegaan.
        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Had zelf ook 2 weken, alleen bij curlen. Oplossing ik ben gewoon gestopt met curlen, klaar probleem opgelost

Train je wel je grip mee op echte oefeningen zoals chins/bor/deadlift en andere? Anders kan misschien zijn dat je grip gewoon enorm achterloopt ofzo.

Maat van me had het ook, maar die ging door met curlen en heeft er 2 maanden last van gehad toen ging het uiteindelijk ook wel weg. Dus kan je niet vertellen wat het is.

Owh en als JIJ al pijn krijgt bij het benchen van die maat van je dan moet je eens tegen die maat van je zeggen dat fail echt fail is en niet betekend, NOG 8 KOMOP MAAR WEL HELPEN HE! (Zoals een gozer gister tegen mij zij, helaas heb ik em na 2 hulp reps gezegd dat het over was. Accepteerde die niet WANT HIJ KON ER NOG 5!, naja ok ben weggelopen lagtie daar jammer voor em moestie gered worden)
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

ik weet zeker dat me linkeronderarm enorm achterloopt vergeleken met rechts omdat ik rechtshandig tennis, in het begin was me rechterarm met alle oefeningen ook veel sterker, dat is niet meer gelukkig, maar wat is vooral aanbevolen om me grip mee te trainen? oefeningen zoals wrist curls of grippers?
            Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
              hoe strek je specifiek je onderarm? met een hand beweging of gewoon je arm strekken?
              Ehm hoe leg ik dit uit.

1. strek je arm uit (naar voren).
              2. Je zet je hand verticaal (omhoog dus terwijl je arm uitgestrekt blijft., je voelt je arm nu al strekken). Handpalm naar boven.
              3. Met ander hand kan je je handpalm nog beetje naar je toe trekken.

Dit kan ook andersom (dus dan houdt je je hand een beetje "speak to the hand") en dan naar je toe trekken.

Uiteraard niet te hard. Laat me even weten of je daardoor je onderarm voelt strekken

Comment

Zottman curls? Pak je de onderarm ook goed mee.

Comment

Ah tennis, juck ken een hele zooi tennissers er der is altijd wat bij iedereen. Tennisarm, verrotte ellebogen, pijnlijke schouders, pols zoals jij, enorm verschil in massaverdeling tussen links en rechts en ga maar door. Ken een gozer flinke beer is het, klein gassie 85+kg droog tennist ook snel als de tering van guess what hij traint wel benen Maar die heeft echt groot verschil in links en rechts, hij schat het zelf op 15-20% in kracht. Dus kan niet echt zeggen dat het me verbaast als je problemen krijgt van het tenissen.

Je kan eens wristwraps gaan gebruiken kijken of dat helpt, misschien straps als het pijnlijk is bij BOR-Deadlift. Check ook even of het overgaat als je helemaal stopt met curlen anders is dat makkelijke oplossing, dan ga je maar meer chinne
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

het gaat hier niet om me pols, maar beetje verderop in de onderarm maar ik zal dat strekken proberen en wat oefeningen
                    Groeten

Comment

Enige manier om daar van af te komen is meer knijp oefeningen doen. Zodoende ontwikkel je de knijp kracht in je onderarmen. De pijn in mijn onderarmen zijn er niet meer, maar kan nog steeds niet echt voldoende en lang genoeg knijpen. Dat wordt beter en nu is het probleem krampen in me handen af en toe hehe.

Gewoon 8-12 rep range blijven met oefeningen zoals Deadlift, Bent over Row, DB Row, Hammer Curls. Dan nog wat plate pinches en zo doen specifiek voor knijp kracht. Oh en ook Farmer Holds/Static Holds met een zwaar gewicht zo lang mogelijk vast houden.

Je moet door de pijn heen en das kut in begin.

Straps zou ik zo veel mogelijk negeren. Dacht in het begin dat het verstandig was die dingen te gebruiken en ja het zorgt dat je alsnog zwaar kunt trainen. Maar je grip blijft kut en als je later met zwaardere gewichten gaat trainen kom je jezelf weer tegen. Dus zou die straps niet gebruiken en aan je grip werken.

Comment

Ik heb het ook gehad een tijd terug. Tijdens de oefeningen zelf een licht stekende pijn, maar bij het loslaten van de gewichten en ontspannen echt een pijnlijke stekende pijn in het onderste gedeelte van de onderarm. Ik denk dat het meer een vorm van te veel belasten is en had het toendertijd dat ik een fullbody workout had, 3 x per week. Met name bij het 21-en met db's. Probeer even een week of 2 in ieder geval je biceps en onderarmen te ontzien, en kijk dan of het beter gaat. Dan weet je iig meer en kun je eventueel maatregelen nemen.

Comment

Originally posted by Revius View Post
                          het gaat hier niet om me pols, maar beetje verderop in de onderarm maar ik zal dat strekken proberen en wat oefeningen
                          Heb het ook bij bepaalde oefeningen. Biceps curls met een EZ en dan smal pakken bijvoorbeeld, met een rechte stang ook vaak. Vervang die oefeningen gewoon en heb nergens last van.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

tijdens de trainingen boeit het me niet zo, ik kan er goed mee trainen
                            maar het rotte is dat ik nu geen backhand kan slaan met tennis, en ja dan kom je niet ver

ik ga iig oefeningen ervoor doen bedankt voor de tips
                            Groeten

Comment

Jammer dat je nu net de verkeerde oplossing kiest. De pijn/verzuring in de onderarm als gevolg van kracht en/of grip te kort is duidelijk wat anders dan de stekende pijn die jij beschrijft. Ik ken ze beide. De pijn/verzuring in de onderarm als gevolg van kracht te kort, had ik vroeger met name bij rug oefeningen. Dit is inderdaad op te lossen door je onderarmen/grip meer te trainen, binnen een paar weken heb je al merkbaar resultaat. De stekende pijn die jij echter beschrijft bij het loslaten van het gewicht is een totaal ander probleem, dat je niet op lost door je onderarmen en grip meer te trainen. Ik had het op een gegeven moment ook zo erg dat ik er ook in het dagelijkse leven hinder van ging ondervinden, bij het minste of geringste die kloterige stekende pijn onderin de onderarm. Door mijn werk kon ik toen een maand niet meer trainen. Na die maand was het probleem wel zo goed als weg, maar kwam wel weer terug na een periode van zeer intensieve training. Uiteindelijk ben ik er min of meer om heen gaan trainen, en ook minder frequent, probleem opgelost.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X