Vet eten vergroot honger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vet eten vergroot honger

Misschien al geweten door vele, maar voor mij nieuw. Toch het stukje over het "honger"hormoon.

Vet eten vergroot de honger

Vet voedsel doet het hongergevoel nog toemenen. Nieuw Amerikaans onderzoek toont aan dat het hongerhormoon ghreline wordt geactiveerd.

Het hongerhormoon zou pas in actie treden bij een lege maag of als er weinig wordt gegeten. Vanuit de hersenen krijg je immers het signaal dat je honger hebt, zodat er meer voeding in de mond wordt gestopt. Deze stelling lijkt achterhaald.

Opslaan
    Onderzoek aan de universiteit van Cincinnati op muizen, maakt het omgekeerde duidelijk: ghreline neemt enkel toe bij het eten van vet voedsel. De hersenen krijgen dan net het signaal om deze vetten op te slaan en dan nog het liefst op plaatsen waar we het liever niet zien: de buik, heupen of dijen.

Onverzadigde vetten
    Ghreline lijkt enkel een hormoon om te meten of er vet voedsel beschikbaar is. Die ghrelinespiegels stijgen alleen bij verzadigd, vet eten. Onverzadigde vetten activeren het hongerhormoon niet. Die mogen wel. (lvl)
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Ik wist dat ook niet.. Al klinkt het wel erg logisch.

Comment

thanks voor het posten, wist ik ook niet

Comment

Ik krijg pas honger na het eten van groenten. 20mins na de maaltijd heb ik weer honger. Bij een eiwit/vet maaltijd nergens last van

Comment

Ik heb bijna nooit honger wat resulteert in dat ik ALTIJD tijd vrij moet maken om te eten.
          Blijf het raar vinden dat sommige mensen voor hun plezier kunnen eten. Bijv. gewoon een reep chocola ofzo, moet er niet aan denken. Of altijd een bak chips of nootjes bij het televisie kijken.

Maargoed dat verschilt voor ieder heb ik al gemerkt

Comment

Wat is de logica? Het lichaam wil dus verzadigd vet hebben en de onverzadigde niet? Of waarom krijgt het meer honger van verzadigd vet en niet van onverzadigd vet. En hoe weten ze dat het lichaam hiermee het signaal krijgt om (verzadigde) vetten op te slaan.

Ik wacht noch wel meer onderzoeken hierover af, voordat ik weer van alles ga geloven. één onderzoek bewijst volgens mij helemaal niks, zeker als het op ratten is getest. ( ook al zouden mensen veel op ratten lijken )

Over een paar jaar schijnt dit weer bullshit te zijn. (zou niet de eerste keer zijn)

Comment

Originally posted by little View Post
              Ik heb bijna nooit honger wat resulteert in dat ik ALTIJD tijd vrij moet maken om te eten.
              Blijf het raar vinden dat sommige mensen voor hun plezier kunnen eten. Bijv. gewoon een reep chocola ofzo, moet er niet aan denken. Of altijd een bak chips of nootjes bij het televisie kijken.

Maargoed dat verschilt voor ieder heb ik al gemerkt

Dat verschilt inderdaad bij een ieder
              Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                Wat is de logica? Het lichaam wil dus verzadigd vet hebben en de onverzadigde niet? Of waarom krijgt het meer honger van verzadigd vet en niet van onverzadigd vet. En hoe weten ze dat het lichaam hiermee het signaal krijgt om (verzadigde) vetten op te slaan.

Ik wacht noch wel meer onderzoeken hierover af, voordat ik weer van alles ga geloven. één onderzoek bewijst volgens mij helemaal niks, zeker als het op ratten is getest. ( ook al zouden mensen veel op ratten lijken )

Over een paar jaar schijnt dit weer bullshit te zijn. (zou niet de eerste keer zijn)
                Onverzadigd is de gezonde vet toch. Met bv een vette vis is me maag langer stil, dan met bv een hamburger. Das alles waardoor ik t logisch vond klinken

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                  Onverzadigd is de gezonde vet toch. Met bv een vette vis is me maag langer stil, dan met bv een hamburger. Das alles waardoor ik t logisch vond klinken
                  Ik had het niet over jou logica, maar over die van het lichaam.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Ik krijg pas honger na het eten van groenten. 20mins na de maaltijd heb ik weer honger. Bij een eiwit/vet maaltijd nergens last van
                    dat heb ik dus ook met sommige maaltijden, heerlijk is het in de bulk na half uurtje lijkt het net of ik weer hele warme maaltijd naar binnen kan proppen

wel lastig als je aan het cutten bent.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Nou...mijn ervaring leert mij dat verzadigde vetten beter..eugh..verzadigen dan onverzadigde vetzuren. Na het eten van vis heb ik sneller honger dan na het eten van vlees.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Nou...mijn ervaring leert mij dat verzadigde vetten beter..eugh..verzadigen dan onverzadigde vetzuren. Na het eten van vis heb ik sneller honger dan na het eten van vlees.
                        Volgens mij is dat ook omdat vis lichter verteerbaar is..

Als ik een bord brinta+Melk eet krijg ik zo weer honger, ook omdat ik het erg lekker vind en dan ge je denken, ik zou nog wel wat luste, als ik iets eet waar ik minder van houd, KH rijk of Vet rijk, voel ik mij meer en eerder verzadigd..

Its all in the mind!
                        Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Originally posted by Spank View Post

Als ik een bord brinta+Melk eet krijg ik zo weer honger, ook omdat ik het erg lekker vind en dan ge je denken, ik zou nog wel wat luste, als ik iets eet waar ik minder van houd, KH rijk of Vet rijk, voel ik mij meer en eerder verzadigd..

Its all in the mind!

Inderdaad :P Bij mezelf merk ik niet zoveel verschil bij vet/kh/eiwitten, maar het is wel zo dat ik door "kauwbaar" eten eerder vol zit dan bijvoorbeeld door brinta/soep/kwark. Dat slikt veel te makkelijk weg, dan heb je zo weer honger.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                            Ik had het niet over jou logica, maar over die van het lichaam.
                            Sorry. Vond me eigen zin nogal dom, waardoor ik dacht dat jouw quote daarop gericht was. Excuus

Comment

Originally posted by Spank View Post

Its all in the mind!
                              Ja ok...maar stel, je eet zalm. Daar zitten behoorlijk wat grammen (onverzadigd vet in). Nog meer dan in mager rundsvlees (verzadigd vet) zit. En toch heb ik na het eten van zalm (waardoor ik dus ook gewoon al dat vet binnen krijg, licht verteerbaar of niet) veel sneller honger dan wanneer ik rundsvlees gegeten heb dat magerder is.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X