Vet eten vergroot honger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Van alles wat je kunt eten, verblijft voedsel met veel vet of olie het langst onverteerd in de maag. Daarom ligt vet eten ook zo 'zwaar op de maag'.
    Je maag blijft langer gevuld omdat vet en olie niet worden verteerd door de maagsappen. Dat gebeurt verderop in het spijsverteringsstelsel, in de dunne darm.
    Andere voedingsmiddelen die je tegelijk met het vet of olie eet, komen hierdoor minder snel tot afbraak en geven ook minder snel hun voedingsstoffen af.

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

lichaam wil gewoon alleen gezond eten en gezonde vetten als het dan slechte vetten binnenkrijgt dan zegt de maag: wtf is de voor zooi ik wil goede vetten. en dan zegt de maag tegen de hersenen "geef nog maar een hongersgevoel seintje" dan zegt de hersenen "dat heb ik net gedaan' en dan zegt de maag ja maar daar had ik niks aan want ik krijg alleen maar slechte vetten en hopenlijk krijg ik nu goede voeding waar ik iets mee kan.

en daarom krijg je een hongengevoel van slechte vetten

Comment

Originally posted by beunhaas View Post
        lichaam wil gewoon alleen gezond eten en gezonde vetten als het dan slechte vetten binnenkrijgt dan zegt de maag: wtf is de voor zooi ik wil goede vetten. en dan zegt de maag tegen de hersenen "geef nog maar een hongersgevoel seintje" dan zegt de hersenen "dat heb ik net gedaan' en dan zegt de maag ja maar daar had ik niks aan want ik krijg alleen maar slechte vetten en hopenlijk krijg ik nu goede voeding waar ik iets mee kan.

En waar haal je dit vandaan?
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

zo slecht zijn die vetten in kleine mate niet eens, dus je verhaal klopt al niet.
          Het lichaam maakt geen onderscheid tussen "goeie" en "slechte" vetten, dan dat alle energie welkom is.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
            En waar haal je dit vandaan?

sonja

Comment

dingen die goed "vullen" bij mij zijn:
              - Kipfilet
              - eko brood
              - Kwark met whey en havermout

Voor mij is eten vooral genieten. Iets lekkers om snel verzadigd te zijn en je even goed te voelen. Walgelijk! Was ik maar zoals little
              You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                dingen die goed "vullen" bij mij zijn:
                - Kipfilet
                - eko brood
                - Kwark met whey en havermout

Voor mij is eten vooral genieten. Iets lekkers om snel verzadigd te zijn en je even goed te voelen. Walgelijk! Was ik maar zoals little

Mmm dat had ik eerst ook. Maar, en dit bedenk me eigenlijk nu pas, sinds ik aan de IF zit heb ik echt veel minder behoefte aan 'iets lekkers'.

Maar OT, ik krijg niet echt meer honger van vet eten (tenzij het een McDonalds iets is, dan laat ik bij wijze van spreken een grote boer en heb ik weer honger).
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Mcdonals heeft een omgekeerd boulimia effect bij mij. Na 20-30mins schijt ik alles er weer uit a la diarree. Stuk prettiger dan vinger in me keel moeten stoppen en kotsen. Niet goed voor de keel

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                    Mmm dat had ik eerst ook. Maar, en dit bedenk me eigenlijk nu pas, sinds ik aan de IF zit heb ik echt veel minder behoefte aan 'iets lekkers'.

Maar OT, ik krijg niet echt meer honger van vet eten (tenzij het een McDonalds iets is, dan laat ik bij wijze van spreken een grote boer en heb ik weer honger).
                    Niks charmanters dan een boerende vrouw!

maar OT; ik geloof echt dat er een psychische oorzaak aan dat soort eten zit. Als ik depri ben of van mezelf walg dan eet ik meer en vetter. Dan voel ik me snel even gelukkig (om een uur later weer te walgen van mezelf haha). Maar die Dr. Phill uitspraken "het is geen liefde, het is slechts voedsel" klinken overdreven zweverig..maar zit wel kern van waarheid in.

Wat wel werkt voor mij is alles of niets. Als ik echt een week op een voedingsschema zit dan kan ik daar veel langer mee doorgaan. Maar zodra ik het eerste stukje vet neem;..dan is het beest los
                    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Wij bb-ers en krachtrainers hebben gwoon geen honger omdat wij vaker dan 3 keer per dag eten.
                      Als wij 3 keer per dag een vette hap eten en verder niets denk ik dat wij ook wel honger krijgen.

Comment

Ik heb zoiezo eigenlijk wel altijd honger. Maar wil niet zeggen dat ik dan gelijk de behoefte heb om vet voedsel naar binnen te werken.
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

Maar wat ik dus dacht? (Is dit waar?)

Als je een KH rijke maaltijd (Bijvoorbeeld halve liter melk met Brinta) COmbineerd met vetten (Hetzij goede hetzij slechte, denk aan noten en dat soort prut) Is het dan zo dat deze vetten sneller in vet zullen opslaan?

Hoorde laatsts iemand typen die zei dat je KH en EIWIT samen moest nuttigen en VET en EIWIT!
                          Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

kh/eiwit en vet/eiwit maaltijden is meer een richtlijn.

eiwit/vet maaltijden zorgt dat het vet de eiwitopname vertraagd. Je kan langer er op teren voordat je lichaam weer honger krijgt. Vet vertraagd opname eiwit. Vet wordt niet eerder opgeslagen in vet.

Comment

sonja
                              Dan is het sowieso al bullshit.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X