micro whey

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pinada View Post
    Gewoon met melk nemen. En nou kan ik me herinneren dat GenIx een aantal keer geroepen heeft dat 'volle melk magere melk hard dist wat betreft eiwitsynthese'... Geen idee meer waar hij dat vandaan heeft, maar dan kun je dus zelfs nog beter volle melk nemen dan magere (als het past met je vetten)...
    In de bulk deed ik dat sowieso, Volle melk rules. In de cut neem ik aan dat magere melk en water beter in het plaatje passen.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by adon1s View Post
      Rond de training? Ben ik toch heel benieuwt naar. Overal waar ik lees van gerespecteerde coaches die aanraden om geen vetten rond je training te nemen en vooral snel opneembare eiwitten/amino's.
      Daar was ik dus ook mee bekend. Maar ik hoor wel van een hoop veteranen (50+ bodybuilders uit mijn ouwe gym) dat ze vroeger na de training altijd volle chocomel dronken. Ik geloof dat Atta daar ook een groot voorstander van is. Ik denk dat het ook allemaal wel zal kloppen. Ik bedoel, Atta zegt altijd dat de macro's tellen. En ook de ervaringen van die oudjes tellen mee denk ik. Zij kennen toch de klappen van de zweep neem ik aan?

Comment

Veel oudjes hebben nog oude visies, wat niet altijd aansluit bij de kennis die er nu is.. Ik kan het hele verhaal over volle producten rond de training niet snappen omdat het totaal niet bijdraagt aan een hogere insulinegevoeligheid, je amino's pieken minder wat minder anabool is. Ik kan het gewoon niet indenken dat het zo is.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Gewoon met water. En doen zoals ik altijd tegen mn ex zei; "neus dicht en gewoon snel doorslikken"
          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by adon1s View Post
            je amino's pieken minder wat minder anabool is.
            En dat is dus niet zo.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bron? Ik vraag me echt af waar je het vandaan haalt, ik heb tot nu toe verschillende artikelen gelezen waarin het toch echt niet zo staat. Bijvoorbeeld het volgende artikel:

TMUSCLE.com | Roundtable: Fats - Part 2

Hier een stukje:

LL: Question number three: Does combining fat with protein have any pros or cons?TC: I wouldn't think it would have any cons, except that, again, in the post-workout period, it might slow down the rate at which amino acids enter into the bloodstream and end up in target muscle cells. I also don't mind protein-only meals. While it's true that protein itself causes an insulin response, it also stimulates glucagon release, in contrast with carb-only meals that cause insulin to increase with a concurrent decrease in glucagon.

Omdat je op het moment van training een betere proteine synthese hebt is het dus belangrijk op dat moment meer te leveren:

T-Nation Site Search

Vetten vertragen de opname van ander voedsel:
              Waarom vetten? - Voeding - Thema - Gezondheidsplein.nl
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Tada.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Het wordt inmiddels ook in de M&F aangeraden om volle melkproducten wat vaker te consumeren.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    Het wordt inmiddels ook in de M&F aangeraden om volle melkproducten wat vaker te consumeren.
                    Hoe zou dat dan zitten met halfvol? Die neem ik namelijk altijd.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Daar was ik dus ook mee bekend. Maar ik hoor wel van een hoop veteranen (50+ bodybuilders uit mijn ouwe gym) dat ze vroeger na de training altijd volle chocomel dronken. Ik geloof dat Atta daar ook een groot voorstander van is. Ik denk dat het ook allemaal wel zal kloppen. Ik bedoel, Atta zegt altijd dat de macro's tellen. En ook de ervaringen van die oudjes tellen mee denk ik. Zij kennen toch de klappen van de zweep neem ik aan?
                      Nadat ik dit topic had gelezen zag ik gisteren in de Veronica Gids, waar anders, dat magnesium uit cacao sneller wordt opgenomen in combinatie met eiwitten. Misschien dat dit de reden is voor het nuttigen van de chocolademelk.
                      En waar is magenium dan goed voor dacht ik. Voor het volgende:
                      Magnesium is nodig voor de energiestofwisseling in het lichaam, de overdracht van zenuwprikkels en het goed functioneren van de spieren. Verder geeft magnesium stevigheid aan het skelet en is het nodig voor de opbouw van onder andere spieren.

En toen zag ik ook nog dit:

http://www.sportinholland.nl/article.php?articleId=1119
                      ''Elke reis begint met een stap''

Comment

Casein proteine en melk is nogal iets anders, het is een conclusie die 3XL trekt uit een onderzoek, in het onderzoek gaan ze niet in op vetten vlak rond de training, wat het geheel dus niet onderbouwt. Ook wordt er niet gesproken over tijdstippen van opname. Zo zal volgens wat ik poste de opneembaarheid toenemen van whey als je een half uur/drie kwartier ervoor bcaa's neemt. Zoek eens op 'protein pulsing'.

Dan nog over dat 2e artikel wat hij post. Je haalt hierbij echt dingen door elkaar, hier wordt gesproken van een inname van melk 1 uur erna, niet tijdens de training of vlak rondom de training.

Method: Three groups of volunteers ingested one of three milk drinks each: 237 g of fat-free milk (FM), 237 g of whole milk (WM), and 393 g of fat-free milk isocaloric with the WM (IM). Milk was ingested 1 h following a leg resistance exercise routine. Net muscle protein balance was determined by measuring amino acid balance across the leg.

In dat artikel wordt wederom nergens gesproken of onderzocht dat insulinegevoeligheid door pieken niet toeneemt.

Comment

Melkeiwitten bestaan voor 80% uit caseïne, dus dat is wel degelijk van toepassing hier.

Daarnaast zeg je dat je amino's minder pieken. Het laatste onderzoek weerspreekt dat heel duidelijk. En dat is waar het om ging. Het is een uur na de training, ja. Maar voor de vergelijking met de andere melkproducten maakt niet niet uit, omdat je die ook een uur erna zet.

Sorry kerel, maar in deze heb je echt de wetenschap niet aan jouw kant.

Overigens, waarom je opeens insulinegevoeligheid erin betrekt..?

sigpic

Comment

Het ging niet om de melkeiwitten, maar om de vetten die ook in melk zitten. Caseine eiwit = niet hetzelfde als melk waar ook nog kh+vet in zitten.
                            Om het wat simpeler te houden: Waarom gebruikt 3XL, aan wie jij veel waarde hecht, hydrolisaat bij z'n training en geen normale protein instant?
                            Een uur na de training is een heel ander verhaal en kan je zoals heel de bb wereld al aan doet, af met niet te snel afgevende producten, daar is niks nieuws aan.

Comment

Het gaat om de vetten ja. En zoals je ziet in het laatste onderzoek geeft de volle melk een hogere eiwitsynthese dan de magere, bij gelijke hoeveelheid. Het gaat dus in eerste instantie om de kcal, niet om het gebrek aan vetten.

En in de meeste onderzoeken wordt de pwo shake pas genomen een uur na de training. Dat doet niet af aan het vergelijk tussen de producten, omdat je alle producten datzelfde nadeel geeft.

3XL pakt zijn wei hydrolisaat omdat hij dan wel de insulinepiek heeft, niet de carbs. En natuurlijk het levert snel de eiwitten. Dat is in ieder geval van wat ik uit zijn posts haal aan beweegredenen.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X