Help?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help?

Hai allemaal,

Ik ben net begonnen met fitness.

Ik ben 1.83 meter weeg 86,1 kilo en heb een vetpercentage van 21.
    Het vet zit me vooral op mn buik en bovenbenen.
    Ik train 4 dagen per week, soms tussendoor alleen cardio tegen spierpijn

Ik eet nu braaf zo als er in de voedingsschemas staat:

- 's ochtends een bak muesli met melk
    - 1 liter halfvolle melk (over de dag verdeeld)
    - 8 Bruine boterhammen met pindakaas (ochtend en middag)
    - Een banaan
    - 's Avonds 200 gram vlees 100 gram gebakkenaardappeltjes en sla
    - En 's avonds een bak kwark van 500 gram

Vraag is:
    Is dit te veel? Ik heb namelijk het idee dat ik aan het bunkeren ben XO
    "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

8 boterhammen met pindakaas op een dag is idd wel erg veel ja, wat ik zou doen, is bijvoorbeeld 2-3 boterhammen met pindakaas en de rest kipfilet, want nu krijg je veels te veel vetten/cal binnen op een dag
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Geen idee. Hoe zouden we dat moeten weten, zonder je behoeftes? Zonder te weten wat er in je voeding zit? In de stickies staat er genoeg over in. Wanneer jij uitrekent wat je behoeftes zijn, en wat er in je voeding zit, zou je zelf kunnen uitrekenen of het wel/niet veel is.

Comment

Je eet nu braaf zoals het in de voedingsschema's staat? Bij mijn weten wordt muesli toch 9 van de 10 keer afgeraden (liever havermout), wordt er in vrijwel iedere voedingsschema afgewisseld met broodbeleg, zit er in vrijwel ieder schema meer groente (en daarmee bedoel ik geen sla) etcetera.

Maar, zoals Patricia zegt: geen flauw idee of je hiermee aan het 'bunkeren' bent zonder te weten wat je behoefte is en wat hierin zit.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Om even kort samen te vatten:

* 8 x pindakaas --> Afwisselen ! Pindakaas zit tevens vol vetten.
          * 1 liter melk --> Neem liever een aantal glazen water of thee.
          * Banaan --> Na training is dit OK. Bevat veel suikers.

Tevens: een 'bak' muesli zegt nog niks voor ons.

Graag meer info aub..

Comment

Originally posted by Mikey21 View Post
            Om even kort samen te vatten:

* 8 x pindakaas --> Afwisselen ! Pindakaas zit tevens vol vetten.
            * 1 liter melk --> Neem liever een aantal glazen water of thee.
            Uhm...pindakaas eten we juist vanwege de vetten. Je hebt dagelijks minimaal 50-60gr onverzadigd vet nodig.

1L melk is makkelijk voor melk wat koolhydraten en vetten. Dus kan ook makkelijk.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Uhm...pindakaas eten we juist vanwege de vetten. Je hebt dagelijks minimaal 50-60gr onverzadigd vet nodig.

1L melk is makkelijk voor melk wat koolhydraten en vetten. Dus kan ook makkelijk.
              Uhm beste man. Ik zeg ook niet dat het niet kan. Ik geef slechts advies. 8 Sneetjes pindakaas is nu niet bepaald afwisselend en wat betreft de melk. Kan prima. Gaat om het doel dat de TS wilt bereiken, wat sterk op droger worden duidt.

Comment

Dan nog kan het prima. Maar de TS moet eerst maar eens gaan berekenen wat zijn KCAL benodigdheid is en de voedingsstoffen die hij nodig heeft. Daarna maar eens verder kijken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X