Eerste jaar, beetje teleurstelling.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste jaar, beetje teleurstelling.

Zo, 7 juli 2009.
    Mijn "eerste jaar" zit erop. Maar het resultaat is lang niet wat het had moeten zijn. Toen ik precies een jaar geleden (7 juli 2008) op de weegschaal ging staan gaf deze aan "57 kg". Vanochtend gaf hij "66.5 kg" aan.. zonde.. slechts 9.5 kg in een jaar tijd. Inclusief vet en vocht.

Sportschool weegschaal:
    Lengte; 1.70m
    Juli 2008: 57kg, 10%
    Juni 2009: 66,7kg, 14% (woog toen dus zwaarder dan nu!!)Uiteraard weet ik dat die meting weinig nauwkeurig is, maar als ik mijzelf in de spiegel bekijk heb ik wel het idee dat het zo ongeveer klopt (qua vetpercentage).

Had op dit moment toch wel op de 70kg willen zitten. Ik wil niet zeggen dat ik alles op alles zette (immers nog een studie ernaast waar ik redelijk veel tijd kwijt ben) maar ik dacht constant aan trainen, en constant moeten eten (ben totaal geen eter, liever 1 maaltijd per dag dan 6) bleef zwaar. Was nooit gewend om tijd vrij te maken om te eten (nog steeds niet).

Daarnaast na 3 maanden al een schouderblessure opgelopen (een maand rust gehad, fysio, en inzakking van motivatie), waar ik soms nog steeds een beetje last van heb.

Zit deze ochtend dus echt even in een dip. Dat je je afvraagt, waar doe ik het voor. Zoveel moeite maar niet beoogde resultaat. Ik dacht bijvoorbeeld dat het afgelopen maand vrij goed ging. Ben je opeens geen gram aangekomen! Heb werkelijk geen idee waaraan het ligt, aangezien ik ten opzichte van de maanden ervoor juist beter ben gaan eten en het trainen ging ook goed. Ik had echt verwacht tegen de 68 te tikken.

Tuurlijk ben ik blij dat ik eindelijk wat meer weeg, maar als je je doelstelling niet haalt blijf je toch altijd het gevoel van teleurstelling houden. En ik zou graag willen zeggen dat ik vanaf nu alles op alles ga zetten, maar er komt nog een zuipvakantie aan, dus daarna moet ik echt hard gaan werken om doelstellingen te halen .

Maargoed, tot zover mijn eerste jaar. Toch wel een teleurstelling, had vorig jaar een ander beeld voor ogen. Moest het even ergens kwijt.

-Kijk eens goed naar je voeding
    -Hoe gaat het met je gewichten bij het trainen, gaan die wel omhoog of moet je je trainingsroutine veranderen.
    -Heb je een trainingspartner, dat geeft vaak een extra stimulans.
    -Gooi eens andere oefeningen in je schema, minder herhalingen meer setjes etc.
    -En let niet teveel op die weegschaal percentages, klopt vaak geen hond van. Spiegel is een betere maatstaaf.

Sterkte
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
      -Kijk eens goed naar je voeding
      jep, dat ga ik nu zeker doen. Maar nam al veel naar binnen in vergelijking met een maat van me die veel minder eet (is wel een paar jaar ouder) en hij zet veel makkelijker vet/massa aan. Ook niet echt motiverend als jij je 1500 kcal achter de kiezen hebt als je in de ochtend gaat trainen en hij 2 boterhammen en een sinaasappel
      -Hoe gaat het met je gewichten bij het trainen, gaan die wel omhoog of moet je je trainingsroutine veranderen.
      ja die gaan wel omhoog, niet explosief maar wel beter dus wat dat betreft..
      -Heb je een trainingspartner, dat geeft vaak een extra stimulans.
      nope, maar die vind ik ook niet zo 1,2,3.. heb wel veel maten die fitnessen maar bij andere sportschool, vind het eigenlijk ook wel fijn om zelf vrijheid te hebben om te gaan..
      -Gooi eens andere oefeningen in je schema, minder herhalingen meer setjes etc.
      nieuw schema komt er idd aan
      -En let niet teveel op die weegschaal percentages, klopt vaak geen hond van. Spiegel is een betere maatstaaf.ja maar helaas liegt hij niet over kilo's en doe geen hol aan cardio dus vet eraf lijkt me sterk .. maar met dit weer misschien wel hoop vocht verloren..

Sterkte
      Thx voor je snelle reply .. zal er op letten.

Comment

Originally posted by little View Post
        slechts 9.5 kg in een jaar tijd
        dat is toch niet zo slecht?
        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Als je training goed is maar je gaat niet zo snel vooruit als je wilt, maak er dan een iets dirtier bulk van, clean eten is leuk maar als het je progress tegenhoud knal der dan maar een stuk bacon in

Je zit echt praktisch in exact dezelfde situatie als ik nu (alleen ik weeg nu 2kg meer omdat ik aan de crea zit) alleen heb ik niet het idee dat ik vastzit qua training, maar weet niet precies hoe dit bij jou zit ?
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Het is gewoon een moeilijke sport bro. Kan niet altijd meezitten. Je wil niet weten hoeveel doelen ik mezelf gesteld heb binnen bepaalde tijd die ik niet bereikt heb. Terwijl die echt niet onrealistisch waren ofzo. Bijv. bench omhoog halen met een extra krachtdag en 5x5. Dat doel heb ik niet gehaald. Ben nu aan het bulken maar vanwege het warme weer heb ik op het moment moeite om mezelf te motiveren, slaap ik slecht en is m'n hele schema overhoop geschopt elke dag opnieuw omdat er dan geen f*ck meer van klopt. Ik zou nu rond de 85kg moeten zitten op 15% maar in plaats daarvan zit ik net op een kleine 80kg. En zo kan ik je nog veel meer voorbeelden geven.

Maar zie het van de positieve kant. Zelf heb je het idee dat er weinig gebeurd maar toch zeggen mensen dat je breder word. Misschien zijn er veel dingen die je verwachtte te bereiken in deze periode nog niet gebeurd. Maar er zullen toch vast ook wel dingen gebeurd zijn die niet gepland stonden, of die je niet had verwacht? Bij mij was dat bijv. een dikke PR van een 150kg deadlift. Dat soort dingen daar doe je het ook voor. Of mensen die je complimenteren en je bewonderen voor je inzet, die zijn er namelijk ook niet zoveel.

Toch merk ik wel dat we soms ook te hard en te streng voor onszelf zijn. Ik bedoel, dag in dag uit ben je bezig met deze sport. Eten, eten, eten, trainen, eten, eten, rusten, volgende dag weer opnieuw. Het is soms harstikke zwaar om zo te leven vind ik. Af en toe wil je ook wel eens rustig op de bank een filmpje kijken en even een maaltijd overslaan, zeker als dat er 10 op een dag zijn. Het is niet echt bevredigend en behoorlijk zonde als het resultaat wat je dan in de spiegel ziet tegenvalt toch? Daar heb je het dan voor gedaan. Allemaal voor niets. Zo moet je het dus niet zien want dat is niet zo. Als het goed is er wel degelijk wat veranderd, alleen niet zoveel als dat je had verwacht of gehoopt. Wees ook is tevreden en zeg tegen jezelf ik voel me lekker en zie er best goed uit.

Ik weet dat het zwaar is ik zit er zelf ook vaak genoeg mee. Elke dag kijk ik in de spiegel en denk ik dit kan beter. Maar je moet ook tevreden kunnen zijn en genieten van de momenten wil je deze sport langer volhouden als een paar jaar. De meesten hebben hun doel namelijk gewoon niet bereikt in zo'n korte tijd. Daar gaan jaren overheen.

Wat ik wil zeggen is, misschien is het je nu niet gelukt om datgene te halen waar je zo op gehoopt. Jammer, maar zet je dan in en motiveer jezelf om dat goed te maken en in je 2e jaar des te meer gains te maken. Je hebt altijd goede momenten en tegenslagen. En soms lijkt het ook alsof er meer tegenslagen zijn dan goede momenten, maar probeer er gewoon iets van te maken. Als je veel inzet en geduld toont zul je daar uiteindelijk voor beloond worden. De weg van een bodybuilder is gewoon moeilijk en zwaar. 'T is niet voor niets dat heel veel het na een paar jaar al opgeven. Ga ervoor en doe wat je moet doen!

Zo dat was mijn preek
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Idd, doe je best en meer kan je niet doen..
              Ook geniet van het leven, want je leeft maar 1x

Comment

Ga sowieso maar eens een log bijhouden, dan zie je tenminste of je training vooruit gaat en in welke tijdsperiode. Ik had altijd idee dat alles omhoog ging, maar pas toen ik een log bij aan het houden was bleek dat me bench eigenlijk praktisch stil heeft gestaan terwijl rug echt met enorme stappen vooruit ging.

Plus ik zie dat je nooit een voedings schema of trainingsschema hebt gepost dus wij hebben ook geen idee of je eigenlijk wel goed bezig bent, kans is groter dat je wel goed bezig bent dan niet, maar for all we know bench je 3x per week na je bicep curls

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Mooie preek jordy.
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Idd goed verhaal jordy

Beter je doelen te hoog zetten en ze niet halen,....dan te laag en ze te makkelijk halen
                    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Thanks. Ben best goed in preken.

Wat jij zegt is ook zo Bilo!
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Ey man snap je teleurstelling wel hoor.. maar tis niet slecht. staar je niet teveel bind op de weegschaal. jij ben redelijk hetzelfde als mij licht gebouwd .. bekijk het zo je hebt afgelopen jaar veel geleerd en leerd nog steeds bij. pas je kennis toe en je blijft op de zelfde weg lekker doorknallen. mss iets cleanere bulk. je komt er wel bro je motivatie en passie voor bb zit nogsteeds goed zover ik vernomen heb. jammer dat je niet positef naar afgelpen jaar kijkt.. probeer het wel te doen.. 9.5 freaking kilos aangekomen! kennis vergaart dat je nu "verstand" hebt van sporten en zelf lekker je schema's kan bouwen.. je oefeningen correct uitvoert. in jezelf kan lachen als je weer een of andere bb ziet dumbbelgooien omdat 14kg dbs er imposanter utizien. omdat jij beter weet. weet hoe het moet.

de schouderblessure heeft je iig 3 maanden gekost. omdat je alles ff niet ziet zitten. kwa vakantie bekijk het zo.. je hebt nu dit resultaat ga je over 2 weken op vakantie ga lekker doen waar je zin in hebt. het is onwijs moeilijk om altijd gediciplineerd te eten. zit nu zelf ff van mijn schema af gewoon ff niet. na de vakantie ga ik weer knallen en dat ga jij ook doen. volop aan de bak! volgend jaar zomer zit je zowiso over de 70 . De winter bied teveel mogelijkheden

neem afgelopen maand als je voorbeeld maand alles gaat goed alles gaat lekker. was het beeld in spiegel beter? waarshcijnlijk wel je klinkt positief etne ging goed trainen lekker.. kan zijn dat je vet% toen nog is iets is afgenomen maar gewicht gelijk. het kan. (ook al zullen mensne beweren van niet)

ga na je vakantie door waar je nu zit. goed eten en trainen. verfijn je voedingschema nog wat meer. varieer nog wat emer in je trianing om uit te zoeken waar je het beste op gaat.

weet nu niets meer te speechen. spreek je wel weer. je weet me msn m8

Comment

Bedankt voor info en ervaringen allen
                          En de lappen tekst van jordy en posseltje super.
                          Geeft me toch weer wat motivatie. Je kan idd niet alles hebben.

Maar zoals je zegt Jordy, ik kijk elke dag in de spiegel en elke dag denk ik, het stelt nog geen flikker voor. Voor je gevoel ben je geen cm veranderd, omdat je elke dag kijkt. Mensen in de omgeving die je een tijdje niet hebt gezien die merken het ook eerder op. Ga van de week denk ik even foto's vergelijken met vorig jaar. Hopen dat ik daar wel leuke verschillen in kan ontdekken.

En na de zomer bulken en proberen echt veel kilo's te pakken inderdaad.
                          Aankomende winter wil ik sowieso aantal kilo's over de 70 heen zijn.
                          Ben benieuwd wat het brengen zal...

Comment

Als je echt keer in de dip zit doe dan maar kuurtje creatine Kom je +/- 2kg van aan dus heb je weer even het idee van hé ik doe dit toch niet voor sjaak, die 2kg raak je later wel weer kwijt maar das niet zo erg hehe

Comment

Originally posted by little View Post
                              Sportschool weegschaal:
                              Lengte; 1.70m
                              Juli 2008: 57kg, 10%
                              Juni 2009: 66,7kg, 14% (woog toen dus zwaarder dan nu!!)
                              Waarom ben je hier niet tevreden mee? Ik zou er voor tekenen. Waarom? Dat zal ik ff voorrekenen:

57 kg x (100%-10%) = 51.3 kg vetvrije massa
                              66.7 kg x (100%-14%) = 57.4 kg vetvrije massa
                              Dus 6.1 kg spier gewonnen in slechts 1 jaar!
                              Dat noem ik nog eens progressie boeken en ik zou er blij mee zijn.

En die opmerking "woog toen dus zwaarder dan nu" kan ik al helemaal niet plaatsen.
                              Ik hoop voor je dat je het komende jaar nog eens in staat zult zijn om 6 kg spier te kweken. Succes!
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X