Spierpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spierpijn

Spierpijn, we kennen het allemaal. Heerlijk! Echt het gevoel dat je workout effect heeft gehad.

Wat ik me afvraag is het volgende. Is een workout waarbij je de volgende dagen geen spierpijn hebt minder effectief geweest t.o.v. een workout waar je spierpijn aan overhoudt?

Thx alvast!
    "Good, better, best. Never let it rest, until your good is better than your best!" ps. Nee dat ben ik niet in de foto. Is gewoon een vette tattoo en ideaal qua fysiek

Ik heb geen wetenschappelijk verhaal erachter.
    Maar spierpijn betekend niet dat ook je spieren groeit.
    Spierpijn betekend dat je afvalstoffen in je bloed zitten..

Comment

Doe nu fullbody, heb alleen spierpijn in mijn hamstrings en traps. Grotendeels te danken aan de zware deadlifts maar voor de rest niet.
      Met split heb ik altijd spierpijn.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Het ligt er toch ook aan wat voor voeding je erbij neemt. Aangezien spierpijn wordt veroorzaakt door melkzuur in je spieren. Als je ook cardio erbij doet wordt dit gewoon afgevoerd
        "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

@ ts spierpijn staat niet garant voor groei

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
            Ik heb geen wetenschappelijk verhaal erachter.
            Maar spierpijn betekend niet dat ook je spieren groeit.
            Spierpijn betekend dat je afvalstoffen in je bloed zitten..
            Afvalstoffen in je bloed ? Volgens mij heb jij dan geen idee waardoor je DOMS krijgt .....

Denk dat je lactic acid buildup door elkaar haalt

@TS dit had je ook wel kunnen vinden met de zoekfuntie
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Wat bedoel jij met effectief?
              als je bedoelt in de zin van spiergroei,
              ikzelf heb ook spierpijn de dag na hiit cardio door melkzuur.
              verder zal ik daardoor geen spiergroei krijgen.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

woow hier klopt iets niet :s:P.

spierpijn is gewoon heerlijk.
                one goal: power and mass

Comment

Gaan we weer...
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik heb altijd gedacht dat spierpijn (als die over is) een indicatie was voor wanneer de spier weer voldoende herstelt is voor de volgende workout.
                    dit is dus onzin? je kan gewoon trainen met melkzuur in je spieren. (mits rekening gehouden wordt met voldoende rust uiteraard)

heb overigens ALTIJD spierpijn in mijn borst. rug triceps iets minder, rest van mijn lichaam helemaal nooit.

Comment

Zucht............................................. .................................................. .................................................. ....!
                      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                        Zucht............................................. .................................................. .................................................. ....!

Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post

Comment

harder trainen dan maar:P

trainen met spierpijn is niet chill. voor medische onderbouweingen laat ik het over aan wat medesporters hier.. wat ik zelf doe.. is altijd zorgen dat spierpijn over is.. dus train spiergroep pas na 4-5dagen weer

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                              harder trainen dan maar:P

trainen met spierpijn is niet chill. voor medische onderbouweingen laat ik het over aan wat medesporters hier.. wat ik zelf doe.. is altijd zorgen dat spierpijn over is.. dus train spiergroep pas na 4-5dagen weer

Het is wel goed voor je gevoel, je hebt tenminste het idee dat je wat gedaan hebt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X