Mag ik trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mag ik trainen?

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Maarten en ik ben 16 jaar (1.70 m, 67 kg). Ik heb me pas aangemeld op deze site aangezien ik wil beginnen met fitnessen. Voorheen heb ik op judo en voetbal gezeten en vanaf mijn 13e trainde ik met mijn eigen lichaamsgewicht zoals opdrukken, optrekken en buikspieren. En vanaf mijn 15e doe ik aan wedstrijdzwemmen.

Ik heb alle artikelen op jullie site over op jonge leeftijd trainen gelezen alleen ben ik nog steeds bang dat het slechts voor me zal zijn. Misschien kent iemand van jullie het, ik zal dan bij de ''Allsports'' in Amstelveen gaan trainen. Ik hoop hier dan ook persoonlijke begeleiding te krijgen. Aangezien ik niet echt heel lang ben vraag ik jullie om raad.
    Is het beter om toch nog even te wachten met fitnessen?

Alvast bedankt voor de reacties

Maarten

Welkom en lees vooral de tienerbodybuilding sticky goed -> http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post468393

Comment

Hee bedankt man, ik ga het even doorlezen. Ik denk dat grotendeels van mijn vragen dan beantwoord zullen worden. Ik denk gewoon dat ik ga beginnen met trainen maar wel eerst een goed gesprek met iemand hebben die er wat vanaf weet. Ik ga een foto maken hoe ik er nu uit zie en dan weer één over een paar maanden . Kijken of er verschil te merken valt.

Comment

Voetballen is gevaarlijker dan fitnes of squaten/deadliften met 150kg.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Voetballen is gevaarlijker dan fitnes of squaten/deadliften met 150kg.
          Nou dat is een beetje kortzichtig.. als je nooit getraint hebt en dan 150 kg proberen te tillen zijn gelijk je spieren/gewrichten naar de knoppen..
          Fitness vergt wel ff ervaring met technieken..als je slechte technieken uitvoert is fitness ook gevaarlijk..of teveel gewicht gebruikt wat je eigenlijk niet aan kan.

Met elke sport is het gewoon belangrijk dat je goede technieken gebruikt, warming-up en genoeg conditie of/en kracht hebt.

Maar als je fitness gwn normaal begint, en niet meteen losse gewichten begint kan er idd weinig misgaan.

Comment

Ik heb het over de klappen die je gewrichten krijgen.

En meteen bij fitness met zoveel mogelijk losse gewichten beginnen. Word moe van dat geneuzel over apparaten

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              En meteen bij fitness met zoveel mogelijk losse gewichten beginnen. Word moe van dat geneuzel over apparaten
              Even een aanvulling, er zijn apparaten die je moet vermijden:
              Smith machine(voor backsquats NIET gebruiken bijv)
              Chest press(pak gewoon de bench press/db press)
              Abductor/adductor(zijn voor huisvrouwen)
              Schouder drukken in de machine(9 vd 10 keer geforceerd in verkeerde beweging)
              Hyperextention op apparaat(ga deadliften !!)
              plus nog wel een paar meer waar ik niet zo 123 op kom.

Dan zijn er apparaten die je wel kan gebruiken:
              Lat pulley(of beter chins)
              Leg press(ook squatten!)
              Leg extention( iso voor quads)
              Leg curl(iso voor hams)
              Cable stations zijn ook goed als afwisseling.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

hey...ik wil die hyperextention hebben ja als assist oefening :P

Comment

@derakker: Ik denk niet dat er veel mensen zijn die 150kg kunnen liften als ze nog nooit hebben getraind..
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

Denk dat je niet eens 150kg kan unracken als je wilt gaan squatten en 150kg deadliften als je net begint en geheel ongetraint bent is ook onmogelijk, dus lekker oprotte met dat advies derakker niemand is het er mee eens
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                      Denk dat je niet eens 150kg kan unracken als je wilt gaan squatten en 150kg deadliften als je net begint en geheel ongetraint bent is ook onmogelijk, dus lekker oprotte met dat advies derakker niemand is het er mee eens
                      Het was geen advies, het ging om welke sport gevaarlijker is.. dat ligt aan zoveel verschillende dingen.. maar Fal had daarna gezegd dat hij bedoelde over de klappen op de gewrichten.. dus dan heeft hij wel gelijk.

Comment

dus over het algemeen: Ik kan fitnessen alleen moet bepaalde apparaten vermijden. Ik ga nog ff een photo op de site (Dit zal deze week nog zijn) zetten dan kunnen jullie zien in welke staat ik nu ben :P

Comment

20 posts tot je foto, anders verwijderen ze hem weer
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

als je nou eerst ff regels gaat doorlezen.. niet inrelevante topics bumpen.. je voeding aanpassen en tegen de tijd dat je serieus gaat worden dan heb je over de 20 posts en kan je een foto's posten.. je kan ook wat foto's voor jezelf maken. over 3 maanden nog eens wat fot's en vergelijken.

Comment

Je zegt: ik heb alle artikels gelezen over trainen op jonge leeftijd. Maar de belangrijkste heb je niet gezien?

Klinkt raar...
                              The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X