train ik wel goed of kan het beter?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• train ik wel goed of kan het beter?

hey hallo iedereen , ik ben vincent en ben nieuw hier. ik train al een tijdje en boek opzich aardig resultaat , wat dat betreft ben ik tevreden maar ik vraag me soms af hoe jullie trainen , en hoeveel tijd jullie erin steken bij 5 dagen trainen bijvoorbeeld. voeding is voor mij geen probleem al heb ik het soms wel wat moeilijker omdat ik kok ben.

wat ik me afvraag=

-hoe lang trainen bij 5 dagen per week
    -hoe lang doen jullie cardio en elke dag of af en toe
    -

laat me weten hoe jullie het aanpakken zodat ik het kan vergelijken met mijn manier van trainen en zo misschien toch net dat beetje meer resultaat kan behalen. waarschijnlijk kom ik met nog meer vragen aangaande de antwoorden.

thanx

5 dagen trainen in de week is veel, het is belangrijk om naast je training je lichaam voldoende rust geeft om te herstellen. En natuurlijk goed eten. Train zelf 3 dagen per week split vind dat genoeg qua training.
    " Failure is not an option "

Comment

dat het veel is dat voel ik wel , maar ik voel me niet goed als ik meer dan 2 dagen niet ga sporten. ik krijg dan de zenuwen of zo. laatst ben ik wegens een operatie een week niet gegaan , ik werd gewoon depressief. ik probeer daarom niet al te lang per dag te trainen , vandaar deze vraag aan jullie.

maar als je 3 dagen per week traint , hoe zit het dan met je resultaten? ben je er tevreden mee?

Comment

ik doe nu 2 dagen fullbody, als je pas begint( nog geen half jaar is ook pas begonnen.. ) kan je prima 3 keer per week fullbody doen.
        Afvallen begint met voeding op orde krijgen.
        Cardio kun je later toevoegen.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by mastervinz View Post
          dat het veel is dat voel ik wel , maar ik voel me niet goed als ik meer dan 2 dagen niet ga sporten. ik krijg dan de zenuwen of zo. laatst ben ik wegens een operatie een week niet gegaan , ik werd gewoon depressief. ik probeer daarom niet al te lang per dag te trainen , vandaar deze vraag aan jullie.

maar als je 3 dagen per week traint , hoe zit het dan met je resultaten? ben je er tevreden mee?
          Welke oefeningen doe je juist? sets/reps? welke spiergroepen op welke dagen? 5 dagen per week kan, maar dan niet als je elke dag keihard traint tot het uiterste.
          Ik ken het gevoel dat je je niet goed voelt wanneer je niet traint iedereen heeft dit wel in het begin. Je moet gewoon beseffen dat je groeit terwijl je herstelt. Je lichaam niet genoeg tijd geven om te herstellen betekent je lichaam niet genoeg tijd geven om te groeien.
          @ ketIF

Comment

tanx for the reply!! ok , laat ik inderdaad wat meer vertellen over mijn situatie , in principe train ik al 4 jaar , ben er vorig jaar een heel jaar uitgeweest , zwaar aangekomen , woog 101. ik ben nu weer een half jaar intensief bezig en heb vanaf het begin alles geprobeerd goed te doen. ben in de eerste 3 maanden 12,5 kg kwijtgeraak aan vet. had m,n voeding aangepast , geen koffie meer , onnatuurlijke suikers eruit , en vooral de eiwitten erin gehouden.

wat ik vanaf het begin doe is 5 dagen per week trainen ongeveer 45 minuten per dag , 2 dagen per week cardio van 5 km , en de andere 3 dagen pas ik pyramide training toe voor de buik , borst , schouders , en rug. vaak doe ik sets van 25 of 30 en doe dit 4 of 5 keer per spiergroep + elke keer 5 kg erop. na de training altijd nog ff zwemmen als een soort beloning. ik zag vanaf het begin tot een maand geleden een behoorlijke vooruitgang maar ik lijk nu stil te staan ondanks dat ik toch blijf trainen.

maar goed , het is dus het beste om meer te rusten dus , wat is raadzaam zonder dat ik me echt kut ga voelen?
            Last edited by mastervinz; 22-07-2009, 16:06.

Comment

raadzaam is benen trainen !
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

vertel eens waarom dat raadzaam is? ik heb al een paar behoorlijke wielrennerspoten en ook een staand beroep van 12 tot 14 uur per dag , ik ben bang dat ze nog groter worden al moet ik wel zeggen dat m,n benen vaak stijf zijn.

Comment

Zucht, ik zal het wel weer posten

No kidding, typ in squat bij Google en dit is de EERSTE die je krijgt, je hoeft niet eens meer op afbeeldingen te drukken
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Wielrennerspoten is wat anders dan gespierde benen, als je traint, moet je alles trainen.
                    Echter snap ik dat dat lastig is als je er 14 uur per dag op moet staan, mar ik zou zeggen kijk is bij andere mensen hun schemas en neem die over of lees de zomersticky van Falstyr.

Comment

Voor de duidelijkheid:

je doet dus 3x pw trainen,
                      2x pw cardio.

3x pw krachttraining, daar is niets mis mee,
                      met niet benen trainen is wel iets mis.

En smoesjes als ik doe voetbal/wielrennen/
                      hardlopen/vechtsport of whatever gaat er bij mij niet in.
                      benen trainen is een must voor max resultaat. punt.
                      (En dan hebben we het over krachttraining)
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

bedankt voor de info , ik vindt dit een goede forum trouwens , ik zal zeker m,n benen gaan trainen , hoort er tenslotte ook bij. heb veel aan de site als ik er zo naar kijk.

even een ander vraagje:

m,n buikspieren train ik ook intensief , dat gaat erg goed en zie goede resultaten , maar waarom blijft er onderaan m,n buik een vetrandje zitten , ik krijg het gewoonweg niet eraf , terwijl ik de rest van m,n buik wel strak heb gekregen , zelfs de zijkanten. m,n voeding is ok , heb ook een voedings coach/deskundige.

wie heeft er tips?

Comment

Zal je nog meer moeten afvallen dat laatste randje is het moeilijkste, post je voedingsschema eens in de voedingssectie.

Comment

je moet lager gaan in je vet% om de onderste buikspieren zichtbaar te krijgen. Dus doe idd maar wat quibus zegt. Zal vast nog wel het een en ander te verbetren zijn aan je voeding.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik probeer een bijlage up te loaden van m,n voedings schema maar lukt niet , is ongeldig of zo , hoe kwam ik bij de voedingssectie? ik kan alleen maar discussies over voedingsplannen vinden. ben nieuw hier ,excuus

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X