Beginnen met touwtje springen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met touwtje springen

ZIt erover te denken om in plaats van te joggen aan cardio, touwtje te gaan springen..

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Is het een beetje vergelijkbaar qua inspanning en verbranding?

De groeten

Stephen88

lijkt mij ene stuk inspannender. maar gooi voor de test je training een tijd 50/50 en kijk wat het verschil is?

Comment

Touwtje springen, zeker als je net begint is verrote intensief. Zodra je het een beetje kunt stelt het niet zo veel meer voor, tot je weer single leg, double jump's e.d. gaat doen dan brand je echt snel uit.

Fietsen is er niks bij

Joggen is toch vaak prut, hier krijg je tenminste nog kuitworkout bij
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
        Touwtje springen, zeker als je net begint is verrote intensief. Zodra je het een beetje kunt stelt het niet zo veel meer voor, tot je weer single leg, double jump's e.d. gaat doen dan brand je echt snel uit.

Fietsen is er niks bij

Joggen is toch vaak prut, hier krijg je tenminste nog kuitworkout bij
        ik ga gelijk een touwtje halen..

heb wel topics gezien waar ik ze op internet kan bestelle.

iemand een idee waar in Groningen ik ze kan kopen?

Intersport ofzo?
        OF misschien bij een sportwinkel waar ze ook boksspullen verkopen?

Comment

Had ze bij perrysport lol, 2.50€

Geen echt touw, beste is van dat plastic of speedrope

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Had ze bij perrysport lol, 2.50€

Geen echt touw, beste is van dat plastic of speedrope
            heb al even gekeke bij boksartikelen shop hier. hebben ze van kunststof en staal etc..

ze hebben ze ook met kogellagers.. is het verstandig om die te nemen? scheelt maar 5eu ofzo/

Comment

Kogellagers bedoelde ik eigenlijk met speedrope, is perfect als je beetje skills hebt maar als je net begint is eerder gevaarlijk haha. Gaat zo immens snel.

Ik zou zowiezo de goedkoopste plastic variant nemen, als je extra setje met kogellagers (ik neem aan dat je bedoeld in de daadwerkelijke lijn die uit kogellagers bestaat) erbij neemt voor als je dit een tijdje volhoud zou mooi zijn. Zal even kijken of ik nog filmpje terug kan vinden vna kogellager touwtje

Comment

EDIT; heb net gezocht en kan die stalen niet vinden meer, was echt een monsterding van kogellagers verbonden met staal. Ging lightningfast.

Zou gewoon plastic kopen, makkelijkste kost geen drol.

Beaded kun je nog doen mits je op een gegeven moment dat plastic te traag vind, maar ik denk voor de random cardioër heb je dat nooit nodig

http://www.youtube.com/watch?v=5MfhJjbNNJE

Das gewoon plastic, als je dat er al mee kunt

Comment

EDIT; heb net gezocht en kan die stalen niet vinden meer, was echt een monsterding van kogellagers verbonden met staal. Ging lightningfast.

Beaded kun je nog doen mits je op een gegeven moment dat plastic te traag vind, maar ik denk voor de random cardioër heb je dat nooit nodig

YouTube - The best jump rope skills

o my fucking god bro!
                  hoe dan, als dat een 'draad' van staal was, met die snelheid amputeer je straks gewoon je voet of je oor ofzo hahahah!

damn ik heb nog een lange weg te gaan denk ik..

ik ga zo gelijk een plastic touwtje halen:P

ik laat wel weten hoe het verloopt haha

Comment

Touw gehaald en net een hele tijd gesprongen. TERING, geen twijvel over mogelijk dat dit een goede workout is! En door de variatie die je erin kan aanbrengen ook veel leuker dan op die klote loopband of joggen!

Heb het kruis-zwaaien al een beeeeetje onder de knie

Leuk hoor, en zweet me kapot:P

Comment

ben nu goed bezig met touwtje springen.

vandaag weer gedaan. me vriendin deed gezellig mee, en die gaat toch echt een stuk sneller langer door als mij haha voel me echt zwak..

wel spierpijn hoor, maarja geeft wel een gevoel van voldoening: goed mn best gedaan

begin wel spierpijn in mn scheenbeen te krijgen. beetje oppassen voor de gevreesde scheenbeenvlies ontsteking waar boksers etc ook vaak last van krijgen door touwtje springen.

maarja tot nu toe dus lekker, kan het iedereen aanraden

Comment

ik doe het ook elke dag
                        is lekker voor je conditie en coordinatie
                        ik heb er 1tje van leer
                        als je moet bent moet je oppassen want het doet heel veel pijn aan je teen
                        bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

YouTube - The best jump rope skills

wat hij doet is helemaal niet zo moelijk als dat't er uit ziet.. 't meeste is langs hem.. dat is geen touwtje springen.. das bullshitte..

voor boksen moetk ook altijd touwtje springen, 't is niet veel beter voor je cardio als hardlopen of fietsen.. ligtr net aan watj gewend bent, ik kan't 'n uur aan een stuk door gaan zonder veel moeite, 't gaat dan alleen wel egt vervelen. marjah 't is leuker als hardlopen of fietsen dat zoieso..
                          19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

Vroeger toen ik in de tennisbond zat was ik hier goed in, 50x dubbele shit (zegmaar 2x draaien, 1x spring), en kon ik het zo half uur volhouden..

Nu, na mijn shin splints, kan ik het geen 30 seconden meer of mijn schenen doen pijn.

Maar moet zeggen dat je hierin keihard kan BLIJVEN gaan, ook al doe je het al lang. Je kan er telkens beter/sneller in worden. En de intensiteit is natuurlijk fucking bruut.

Trainse
                            Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Originally posted by boxingpsyco View Post
                              wat hij doet is helemaal niet zo moelijk als dat't er uit ziet.. 't meeste is langs hem.. dat is geen touwtje springen.. das bullshitte..

voor boksen moetk ook altijd touwtje springen, 't is niet veel beter voor je cardio als hardlopen of fietsen.. ligtr net aan watj gewend bent, ik kan't 'n uur aan een stuk door gaan zonder veel moeite, 't gaat dan alleen wel egt vervelen. marjah 't is leuker als hardlopen of fietsen dat zoieso..
                              Totdat jij hier een filmpje post met hetzelfde negeer ik even alles wat je gezegd hebt, omdat het complete bullshit is

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X