Sportschool Schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sportschool Schema

ik heb dus niet veel verstand van trainen en de juiste oefeningen, dus heb ik me een schema van de sportschool aan laten praten. nu wil ik weten of deze wel goed is want ze liggen daar kant en klaar voor de mensen. het is een drie daags schema en gaat als volgt:

Dag 1

warming up: 10 minuten cross- of elliptical trainer

Kracht:
    Borst Vertical chest press 4 sets 8 herhalingen
    Pec fly
    Schuin dumbell press
    Dumbell Pull over

Biceps Bicep Curl 4 sets 8 herhalingen
    Bicep Curl met rechte stang
    Hammer Curl

Buik Abdominal Isolator 4 sets 8 herhalingen
    Rotory Torso links/rechts

Cooling down: 10 minuten fietsen

Dag 2

Warming up: 15 minuten cross- of elliptical trainer

Kracht:

Schouders Shoulder press 4 sets 8 herhalingen
    Sider raise
    Upricht row

Rug Pull down ( C-curve) 4 sets 8 herhalingen
    Vertical row
    Back extension

Kuiten Angles seated calf 4 sets 8 herhalingen

Cooling down : 10 minuten fietsen

Dag 3

warming up: 10 minuten cross- of elliptical trainer

Kracht

Benen Seated leg press 4 sets 8 herhalingen
    Seated leg curl
    Leg extension
    Leg sled prone

Triceps Seated dip 4 sets 8 herhalingen
    Triceps extension
    Triceps extension reversed

Buik Abdominal isolator 4 sets 8 herhalingen
    Rotory torso links/rechts

Cooling down: 10 minuten fietsen

Dus vinden jullie dit een goed schema, welke dingen kunnen er beter of meer? Alle oefingen zijn dus telkens 4 sets en 8 herhalingen. Alvast bedankt.

Hoeveel rust zit er tussen twee dagen in?

Comment

op zich niks mis mee,zou alleen de cooling down weg laten,en die verdelen over de spier groepen.
      en je buik kan je iedere dag trainen ook niks mis mee,maar ik neem aan dat deze 3 dagen verdeeld over de week zijn.????

Comment

Hoeveel rust zit er tussen twee dagen in?

ik zat te denken om telkens een dag rust te nemen lijkt me ook wel het beste toch?

Comment

op zich niks mis mee,zou alleen de cooling down weg laten,en die verdelen over de spier groepen.
          en je buik kan je iedere dag trainen ook niks mis mee,maar ik neem aan dat deze 3 dagen verdeeld over de week zijn.????
          hoe bedoel je dan verdelen over de spiergroepen, dus meer tijd aan oefeningen besteden?

Comment

ja meer tijd aan een spier groep besteden bijvoorbeeld een groep die een beetje achter blijft.
            ik persoonlijk vind een cooling down geen zin hebben,maar dat vindt ik ook van een warming up als je bijvoorbeeld begin met fietsen.
            Ik begin altijd gewoon met een heel licht gewicht om me spieren aan de oefening te laten wennen.
            bijvoorbeeld bij bankdrukken eerst alleen maar de stang zonder gewichten en dan lekker langzaan opbouwen.

Comment

Ik zou schouders en triceps van plaats verwisselen en buik op dag 3 weglaten.

Comment

Benen en rug zijn wat mager.. je doet nu 4 voor borst en maar 3 voor rug terwijl dit beduidend groter is. je kan bij je rug ook eventuele nog een oefening voor je traps (monnikcapspier) meepakken,

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X