aankomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aankomen

Jupse,
    Ik heb een probleempje en bij nader inzien you can help I think.
    Ik ben 23 jaar één meter 84 en weeg al jaren +- 70 kg.
    Als ik veel eet of weinig ik kom niet bij niet qua spiermassa of vet%tage.
    trainen doe ik al een tijdje en vordering zie je wel maar extreem of zo is dit zeker niet! Voeding is belangrijk! Maar aangezien ik niet veel opneem of zo? is het wel moeilijk voor mij om bij te komen qua spiermassa en blijkbaar ook qua vet%age.
    Heeft er iemand tips of heeft iemand die hetzelfde lichaamstype heef advies om snel bij te komen in spiermassa dan. Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie.
    Men training ziet er als volgt uit..
    Maandag 4*11 Barbell Bench Press 29kg, Dumbbell Fly 5kg, Chest Press 10kg, Incline Sit-up 5kg, Push-Up 0kg, Barbell Shrug 19kg, Dumbbell Pullover 10kg.
    Dinsdag 4*16 Squat 19kg, Dumbbell Lunge 10kg, Barbell Good-morning 19kg, Straight-leg Deadlift 19kg, Barbell Calf Raise 19kg.
    Dit afwisselend: Maandag Bovenlichaam, Dinsdag Onderlicaam, Woensdag Bovenlichaam, Donderdag Onderlichaam, Vrijdag Bovenlichaam, Zaterdag Onderlichaam, Zondag niks.
    Eten doe ik zoveel mogelijk en ja wel gezond! zoals het moet!
    Als waight gainer Neem ik Serious Mass en dit dagelijk 170gram.
    Ik heb wel moeite met het vele eten, nooit een gevoel van een lege maag..
    grtz

Je traint te vaak, groeien doe je in de rust.
    Je trainingsschema is daarnaast gewoon slecht.
    Qua voeding kan ik je niet echt helpen omdat je niet genoeg info geeft.
    (zoals je vetpercentage, je fysieke arbeid op een dag, wat je exact eet op een dag, hoeveel kcal is dit in totaal. En wat is de verhouding tussen koolhydraten eiwitten en vetten van wat je binnenkrijgt.)

Er valt veel te verbeteren, de oorzaak ligt hem waarschijnlijk in een combinatie van te weinig rust, een slecht trainingsschema, en te weinig voeding.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Wat hij zegt.

Post eens wat je eet.

En uuhh 19kg deadlift 19kg press leg uit waarom zo weinig en hoe kom aan 19kg.

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

Vreemde gewichten hoor, en wat n schema.

Comment

Als je nu eerst eens naast je voeding die je al nam, ook nog 250gr. havermout + melk om het mee te mengen neemt, hou dat voor 2 weken vol, na 2 weken neem je ook nog eens 200gr noten 's avonds erbij. ( je mag de 2 opties ook omdraaien)
          Kom dan over een maandje nog eens terug en vertel ons hoeveel je bent aangekomen. Je eet gewoon te weinig. Punt uit. Is geen discussie over mogelijk, tenzij je een of andere ziekte hebt.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Hij zal wel thuis trainen en niet meer gewicht hebben, heb dit eerder gezien. Slechts een stang van 19kg of zoiets.

En hier kan je ook erg weinig mee met dit stuk, geef wat meer informatie, dan kan er geholpen worden.
            Groeten

Comment

Staar je niet blind op de gewichten, ga minder en beter trainen. Tenzij je een of andere afwijking mocht hebben zeg ik je dat je te weinig eet. Mocht je het daar niet mee eens zijn en vinden dat dat niet het geval is, vraag jezelf dan nog eens af hoe het komt dat je niet aankomt.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

Is het gewoon omdat ik teveel train dat men trainingschema slecht is of zijn de oefeningen die ik samen combineer in een sessie ook niet goed? Ik dacht dat ik qua trainen niets verkeerd deed omdat er telkens een dag tussen zit (48 uur). De reden van die rare gewichten is idd. doordat ik thuis train. Heb hier een barbell liggen van 9kg. en 4 gewichten van 5 kg. dus, beseffen dat ik mij er dringend meer moet aan gaan schaffen doe ik. Dit was een starterssetje laten we zeggen. Mijn vetpercentage heb ik daarstraks berekend en dit komt uit op 8,8% Leeftijd 23 j. Lengte 184 cm. Gewicht (s morgens) 67 kg. Middel omtrek 76 cm. Nek omtrek 37 cm. Berekend: 8,8 % lichaamvet aantal kilo's vet 5,9 kg. Vetvrije massa 61,1 kg. Ik heb dit berekend op deze site: Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentage Men fysieke arbeid tijdens de week is aangezien ik student ben 0. Toen ik een tijdje geleden weight gainer 'Serious Mass' ben gaan halen heeft de uitbater van die winkel berekend dat ik dagelijks zo n 3150 calorieën binnen moet hebben. In het begin heb ik mij daaraan gehouden maar ik had en heb wel moeite met het vele eten (wat mij een gevoel geeft van ongezond zijn). Ik heb eigenlijk nooit een (vast) voedingschema gehad. Het bestond gewoon uit s morgens ontbijtgranen, s middags een boterham of 4 en in de avond warm eten met telkens een tussendoortje en hier en daar een shake om maar aan die calorieën te geraken. Door af en toe een misselijk gevoel door het vele eten heb ik blijkbaar mijn dagelijkse calorieën cijfer blijven verlagen tot de dag van vandaag. Ik eet wel al meer dan vroeger (vroeger: s morgens een glas melk of zo, s middag een boterham of 3 en s avonds warm eten: aardappelen:125 gr. groenten:100 gr. vlees:125 gr.). Met een bepaald aantal calorieën binnen hebben, daarmee ben ik wel een tijdje mee bezig geweest maar niet met de verschillende verhoudingen tussen koolhydraten eiwitten en vetten. Wist ook niet dat dit allemaal zoveel effect kan hebben. Wat me nu ook duidelijk is geworden is dat ik zeker nog zover nog niet sta alsof ik gehoopt had en dat er dus nog een lange weg af te leggen is met het opbouwen van men voeding en het nemen van de juiste voeding als men trainingschema. Havermout en noten staan in alle geval al op het boodschappenlijstje. Ah ja en ik ben niet ziek!
                Last edited by Jonas Dierickx; 17-08-2009, 09:07.

Comment

Zorg dat je een goed voedingsschema hebt en pak het beginners fb schema van dit forum, moet je enige tijd op weg kunnen helpen.
                  Groeten

Comment

Originally posted by Jonas Dierickx View Post
                    Is het gewoon omdat ik teveel train dat men trainingschema slecht is of zijn de oefeningen die ik samen combineer in een sessie ook niet goed? Ik dacht dat ik qua trainen niets verkeerd deed omdat er telkens een dag tussen zit (48 uur). De reden van die rare gewichten is idd. doordat ik thuis train. Heb hier een barbell liggen van 9kg. en 4 gewichten van 5 kg. dus, beseffen dat ik mij er dringend meer moet aan gaan schaffen doe ik. Dit was een starterssetje laten we zeggen. Mijn vetpercentage heb ik daarstraks berekend en dit komt uit op 8,8% Leeftijd 23 j. Lengte 184 cm. Gewicht (s morgens) 67 kg. Middel omtrek 76 cm. Nek omtrek 37 cm. Berekend: 8,8 % lichaamvet aantal kilo's vet 5,9 kg. Vetvrije massa 61,1 kg. Ik heb dit berekend op deze site: Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentage Men fysieke arbeid tijdens de week is aangezien ik student ben 0. Toen ik een tijdje geleden weight gainer 'Serious Mass' ben gaan halen heeft de uitbater van die winkel berekend dat ik dagelijks zo n 3150 calorieën binnen moet hebben. In het begin heb ik mij daaraan gehouden maar ik had en heb wel moeite met het vele eten (wat mij een gevoel geeft van ongezond zijn). Ik heb eigenlijk nooit een (vast) voedingschema gehad. Het bestond gewoon uit s morgens ontbijtgranen, s middags een boterham of 4 en in de avond warm eten met telkens een tussendoortje en hier en daar een shake om maar aan die calorieën te geraken. Door af en toe een misselijk gevoel door het vele eten heb ik blijkbaar mijn dagelijkse calorieën cijfer blijven verlagen tot de dag van vandaag. Ik eet wel al meer dan vroeger (vroeger: s morgens een glas melk of zo, s middag een boterham of 3 en s avonds warm eten: aardappelen:125 gr. groenten:100 gr. vlees:125 gr.). Met een bepaald aantal calorieën binnen hebben, daarmee ben ik wel een tijdje mee bezig geweest maar niet met de verschillende verhoudingen tussen koolhydraten eiwitten en vetten. Wist ook niet dat dit allemaal zoveel effect kan hebben. Wat me nu ook duidelijk is geworden is dat ik zeker nog zover nog niet sta alsof ik gehoopt had en dat er dus nog een lange weg af te leggen is met het opbouwen van men voeding en het nemen van de juiste voeding als men trainingschema. Havermout en noten staan in alle geval al op het boodschappenlijstje. Ah ja en ik ben niet ziek!
                    Stap af van dat s'morgens, s'middags en s'avonds eten en begin met zo'n 6-9 kleine maaltijden per dag te nuttigen. Schroef je calorieen-intake flink op.

Comment

Aankomen=meer eten dan je behoefte je zal vast zeggen dat je veel eet maar dat is niet zo anders had je ongetwijfeld zwaarder geworden.

Rook je?

En probeer eens wat overzichtelijker te schrijven want na 2 zinnen ben ik gestopt met lezen.
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

In plaats van dat je nu van alles aan gaat schaffen, lijkt het me beter om gewoon een goede sportschool te zoeken waar je veel meer aan hebt.
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

helemaal mee eens,

1) zoek een goede sportschool
                          (let erop dat je in je toekomstige sportschool alle oefeningen kunt doen die jij wil, en dat er genoeg gewichten liggen zodat je daar minimaal een jaartje vooruit mee kan.) (dit is belangrijk omdat je in een goede sportschool begeleiding mag verwachten mbt het goed uitvoeren van de oefeningen, en je hebt veel gewichten tot je beschikking om een goed schema mee uit te voeren.)

2) Maak een trainings schema wat bij jou past, en zorg dat de oefeningen logisch zijn. Post het naderhand ook even op het forum zodat je feedback kan krijgen erop.

3) Maak twee voedingsschemas, één voor traingsdagen, en één voor niet trainingsdagen. als je behoefte 3150 is, moet je rond de 3650 kcal per dag gaan eten om aan te komen. Dit is in het begin erg moeilijk als je niet zoon eter bent. Post ook je voedingsschema, zodat wij je schema kunnen beoordelen en je tips kunnen geven.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by jordy View Post
                            In plaats van dat je nu van alles aan gaat schaffen, lijkt het me beter om gewoon een goede sportschool te zoeken waar je veel meer aan hebt.
                            idd

Spiermassa aankomen is knallen en afzien en met zulke lage gewichten kan je wel gaan vreten maar de kans dat je vet ipv spiermassa aankomt lijkt mij in deze een stuk groter.

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

Ok, je kan dan wel meer beginnen eten en de voeding zo gezond mogelijk proberen te houden een afspraakje met de Diëtiste zal ik wel eens meepikken. Het zal dus mogelijk wel nog een tijdje duren tegen dat ik men voedingsschema post maar dit komt er zeker nog aan.
                              En ik kan er niet van uit; een abonnement van een goede sportschool is cruciaal.
                              Thnx
                              Ivm. roken: doe ik soms in het weekend.
                              (zinsbouw is niet men sterkste vak maar ik doe mijn best)
                              groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X