Chocomelk,dextro,banaan na de training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Chocomelk,dextro,banaan na de training

Hallo, elke dag na het trainen drink ik +-300ml magere chocomelk, eet ik 2 dextro (druivensuiker) tabletten en 1 banaan...

Is dit niet teveel omdat ik zo men suikerspiegel de hoogte injaag?

Ik weet dat je na de training suikers nodig hebt om je lichaam sneller te laten herstellen maar bestaat hier een grens in? Zoals bij alles is teveel nooit goed....

Of ben ik hier verkeerd in?

je jaagt jezelf insuline piek in en vervolgens eet je geen fatsoenlijke maaltijd om je spieren in te laten pompen.. (normale volle choc meer kcal btw)

Comment

Ah juist, na de training eet ik wel een maaltijd. Meestal kipfilet met rijst & currysaus. Soms havermout.

Comment

Hoe meer hoe beter na je training, tenzij je aan het cutten bent dan zou ik nog zeggen bunker je helemaal vol.

Ontbijt
        Voor training
        Na training

= stouwen
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
          Hoe meer hoe beter na je training, tenzij je aan het cutten bent dan zou ik nog zeggen bunker je helemaal vol.

Ontbijt
          Voor training
          Na training

= stouwen
          Stel dat je 8 uur s'avonds thuis komt van de sportschool, en gaat slapen rond 12 uur. Is het dan nog wel verstandig om een KH rijke maaltijd te eten?
          Wat is nou eigenlijk de norm die je moet nemen, bijvoorbeeld 3 uur voor het slapen gaan geen carbs meer?

(Probeer zelf ook wat aan te komen, en vroeg me dit zo af.)
          Terug van weggeweest!

Comment

Originally posted by Timba055 View Post
            Stel dat je 8 uur s'avonds thuis komt van de sportschool, en gaat slapen rond 12 uur. Is het dan nog wel verstandig om een KH rijke maaltijd te eten?
            Wat is nou eigenlijk de norm die je moet nemen, bijvoorbeeld 3 uur voor het slapen gaan geen carbs meer?

(Probeer zelf ook wat aan te komen, en vroeg me dit zo af.)
            om 8 uur avond eten kan nog makkelijk, dat uurtje verschil zal je niks van merken
            Groeten

Comment

is meer zo als je laat koolhydraten eet dat eerder in vet word opgeslagen. verder kant geen kwaad

Comment

Zoals altijd gaat het er om wat je kcal inname voor de dag moet zijn en de hoeveelheid voedingsstoffen. De momenten waarop je ze eet is van minder belang. Dus het maakt geen reet uit wanneer je eet en kan dus makkelijk om 8uur in de avond of whenever.

En als je weet hoeveel je per dag moet eten dan weet je ook hoeveel je qua supplementen eventueel moet nemen.

Daarnaast is het enorm overdreven om chocomel, dextro EN een banaan te nemen. Het zijn allemaal suikers. Neem 1 en dump de rest.

Possel ook dat is bullshit. Met IF eet je wel vaker koolhydraten voor het slapen en ik word er niet dikker van zolang ik onder me kcal onderhoud eet.

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                  is meer zo als je laat koolhydraten eet dat eerder in vet word opgeslagen. verder kant geen kwaad
                  dit is dan misschien weer heel iets anders, maar je ziet mensen die in de Ramadan ook afvallen, terwijl zij zich voor het slapen vol bunkeren met suikers
                  Groeten

Comment

Ramadan is soort van IF. Omdat je lang niet eet gaat je metabolisme en insuline gevoeligheid wat hoger liggen. Maar om nu in de avond vol te proppen met suikers...fucking ongezond man. Net zoals dat hele suiker feest. Eet gewoon wat je normaal ook zou eten, maar prop het in de tijd dat je mag eten. Dus gewoon voldoende eiwitten en vetten aangevuld met complexe koolhydraten. En afvallen doe je door minder kcal te eten dan je verbruikt. Dus zoveel eten ze in de Ramadan nu ook weer niet als dat het geval is.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Ramadan is soort van IF. Omdat je lang niet eet gaat je metabolisme en insuline gevoeligheid wat hoger liggen. Maar om nu in de avond vol te proppen met suikers...fucking ongezond man. Net zoals dat hele suiker feest. Eet gewoon wat je normaal ook zou eten, maar prop het in de tijd dat je mag eten. Dus gewoon voldoende eiwitten en vetten aangevuld met complexe koolhydraten. En afvallen doe je door minder kcal te eten dan je verbruikt. Dus zoveel eten ze in de Ramadan nu ook weer niet als dat het geval is.
                      dat klopt, maar ik bedoelde meer om dat verhaal van suikers voor het slapen een beetje in waarde te laten afnemen. Verder zal ik mijn mening over de Ramadan achterwege laten, zal dit topic niet ten goede komen
                      Groeten

Comment

Klopt maar dat was de vraag niet. ik beantwoord vanuit mijn punt en jij uit jou punt.. dus mijn punt is geen bullshit omdat dit niet vanuit jou punt op onderhoud is maar vanaf mijn punt in de bulk .

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                          Klopt maar dat was de vraag niet. ik beantwoord vanuit mijn punt en jij uit jou punt.. dus mijn punt is geen bullshit omdat dit niet vanuit jou punt op onderhoud is maar vanaf mijn punt in de bulk .
                          Ik heb niet gezegd dat het bullshit is...
                          Groeten

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Zoals altijd gaat het er om wat je kcal inname voor de dag moet zijn en de hoeveelheid voedingsstoffen. De momenten waarop je ze eet is van minder belang. Dus het maakt geen reet uit wanneer je eet en kan dus makkelijk om 8uur in de avond of whenever..
                            Gesproken als een ware IF-er. Toch vreemd dat iedereen die NIET IF't (vreemd nieuw werkwoord) allemaal zeggen dat timing een van de belangrijkste elementen in Bb is. In de Flex en de Muscle & Fitness wordt het maar al te vaak benadrukt. Alleen sinds IF zeggen jullie dat het geen reet uitmaakt wanneer je je volpropt.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Begrijpend lezen Mark. Ik zeg niet dat het niets uit maakt. Ik zeg dat het ondergeschikt is...van minder belang dus.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X