Meerwaarde Hack Squat naast legpress

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meerwaarde Hack Squat naast legpress

Ik train thuis waar ik een legpress heb staan. Nu kan ik ook een hack squat kopen. Zou dit nog veel meerwaarde hebben? (dit is naast een squatrek/ losse gewichten en leg extention aan het bankje)

(Ik weet wat jullie antwoord is, eigenlijk hoef ik mijn benen niet te trainen want ik voetbal wel eens )
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Originally posted by Mohr View Post
    Ik train thuis waar ik een legpress heb staan. Nu kan ik ook een hack squat kopen. Zou dit nog veel meerwaarde hebben? (dit is naast een squatrek/ losse gewichten en leg extention aan het bankje)

(Ik weet wat jullie antwoord is, eigenlijk hoef ik mijn benen niet te trainen want ik voetbal wel eens )
    Opzich is het vergelijkbaar met een leg press, het is meer voor jezelf als je het erbij neemt, je kan dan meer variƫren, maar nodig is het niet. Dus als je er geld voor over hebt dan kan je het doen, maar noodzakelijk, nee.

En die zin over geen benen trainen meen je toch zeker niet?
    Groeten

Comment

laatste zin is inderdaad een grapje... ik lees die zin wel eens van nieuwe members over hun nieuwe schema.

Het probleem is dat ik de normale squat niet goed kan uitvoeren, ik kom niet diep genoeg. (te stijf)

Maar er blijven inderdaad genoeg oefeningen over om te doen...
      "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

zou het lekker houden op hetgeen wat je nu al hebt. Hack squat heeft niet echt veel toegevoegde waarde.
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by Mohr View Post
          l
          Het probleem is dat ik de normale squat niet goed kan uitvoeren, ik kom niet diep genoeg. (te stijf)
          Doe dan flexibiliteits oefeningen. Investeer je geld in een foam roller, tennis balletjes en wat weerstands banden. Is ook goedkoper dan een hack squat.

Comment

Het klopt idd als je bijv aan voetbal doet.. of zoals ik aan handbal dat je niet perse je benen hoeft te trainen. Met oefeningen op je voetbaltraining zal je ongeveer de dezelfde spiergroepen trainen als in de sportschool.

Misschien is het zelfs wel gevaarlijk als je naast je voetbaltraining daadwerkelijk nog fitnessoefeningen gaat doen. Want de kans op overbetraining neemt dan wel toe.. en dus zal je eerder stukken spier scheuren!

take care

Comment

Originally posted by lbj23 View Post
              Het klopt idd als je bijv aan voetbal doet.. of zoals ik aan handbal dat je niet perse je benen hoeft te trainen. Met oefeningen op je voetbaltraining zal je ongeveer de dezelfde spiergroepen trainen als in de sportschool.

Misschien is het zelfs wel gevaarlijk als je naast je voetbaltraining daadwerkelijk nog fitnessoefeningen gaat doen. Want de kans op overbetraining neemt dan wel toe.. en dus zal je eerder stukken spier scheuren!

take care

Groeten

Comment

Ik heb op basketbal gezeten, en op voetbal.. maar je traint je benen da anders.
                Het is dan alleen conditie, en verder misschien paar oefeningen maar daar worden je benen nooit zo sterk als met krachttraining.
                Voetbal/basketbal is conditie, dus nauwelijks spier ontwikkeling
                Krachttraining is spier ontwikkeling en nauwelijks conditie.

Dus al doe je andere sporten, train gwn je benen.
                Want met andere sporten train je ook soms je armen.. kan je ook zeggen, ja ik dribbel met de bal.. dus hoef ik mn armen niet te trainen.
                Slaat nergens op.

Comment

Wtf je hebt thuis een legpress? Hoe kom je daar aan dan?
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                    Wtf je hebt thuis een legpress? Hoe kom je daar aan dan?
                    Gekocht?
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                      Gekocht?
                      Zou je denken?

take care
                      Yeah right.

Laat me raden dankzij handbal squat jij nu 200 kg en heb je 80cm benen? Dat dacht ik al. Kerel, ik doe nu een sportopleiding, waarbij je dus ELKE DAG sport waarnaast 2 of 3x fitness en ik squat er ook nog gewoon bij. Waarom? Omdat geen enkele sport daar tegen op kan. Ga iemand anders voor de gek houden.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Waarom in een machine hack squatten? Ga gewoon lekker los hack squatten Veel beter
                        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

take care
                          Dit is de grootste bullshit die er is. Elke sport atleet traint ook zijn benen en explosiviteit van de benen naast het beoefenen van zijn gewonen sport. Top voetballers doen ook zware squats e.d. naast hun voetbal training. Dus praat aub geen poep als je geen verstand van zaken hebt dombo.

Comment

take care

En jij las al een tijdje mee op dit forum toch?
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Zal wel de nieuwe fitness leraar worden, met zo,n uitspraak.. Overbetraining, Spieren scheuren Gelul in de ruimte... Ik vraag nu dan ook om het te onderbouwen, laat maar s horen waar die wijsheid vandaan komt....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X