Meerwaarde Hack Squat naast legpress

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jordy View Post
    Wtf je hebt thuis een legpress? Hoe kom je daar aan dan?
    Je wil niet weten hoe slecht de receptie oplet... een ruime jas aan en klaar. (ff voor de duidelijkheid: Dit is een grapje... mijn vorig grap geeft al wat leuke replies...)

Nee, ik heb mijn homegym uitgebreid met veel geduld. Veel marktplaats en ebay.de in de gaten houden en bereid zijn om een stukje te moeten rijden.

Ok, het besluit is genomen... geen hacksquat.

@ Leo: Ik squat ook los (in een kooi ) maar ik kom niet genoeg naar beneden (nog geen 90 graden) zonder mijn hakken van de grond af te halen... Bovendien heb ik een hernia gehad dus wil ik niet toppen met een losse squat.
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Ja ik snap dat je niet echt laag komt met de gewone squat, maar heb je de losse hack squat nog nooit geprobeerd dan? Check maar even dit filmpje (staan er zat van op youtube):

YouTube - Squat Rx #16: The Hack Squat

Ik ga hem deze wave ook voor het eerste doen!
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by lbj23 View Post
        Het klopt idd als je bijv aan voetbal doet.. of zoals ik aan handbal dat je niet perse je benen hoeft te trainen. Met oefeningen op je voetbaltraining zal je ongeveer de dezelfde spiergroepen trainen als in de sportschool.

Misschien is het zelfs wel gevaarlijk als je naast je voetbaltraining daadwerkelijk nog fitnessoefeningen gaat doen. Want de kans op overbetraining neemt dan wel toe.. en dus zal je eerder stukken spier scheuren!

take care
        JAAAAAA, de snelste manier om een aantal hier flink tegen je uitspraken in het harnas te jagen. Haha.

@ de rest: please, ga hier niet meer op in. Laat iemand topic over beengroepen nu eens niet verpest worden. In tig benentopics wordt zon reactie gepost en wordt er keihard op in gegaan, het blijkt al dat ze nergens fatsoenlijk gelezen hebben. Hebben ze dat wel? Dan posten ze dit niet......of ze hebben het verstand van een aambei.
        Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
          JAAAAAA, de snelste manier om een aantal hier flink tegen je uitspraken in het harnas te jagen. Haha.

@ de rest: please, ga hier niet meer op in. Laat iemand topic over beengroepen nu eens niet verpest worden. In tig benentopics wordt zon reactie gepost en wordt er keihard op in gegaan, het blijkt al dat ze nergens fatsoenlijk gelezen hebben. Hebben ze dat wel? Dan posten ze dit niet......of ze hebben het verstand van een aambei.
          of ze willen de boel in de maling nemen
          Groeten

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
            Ja ik snap dat je niet echt laag komt met de gewone squat, maar heb je de losse hack squat nog nooit geprobeerd dan? Check maar even dit filmpje (staan er zat van op youtube):

Ik ga hem deze wave ook voor het eerste doen!
            Is altijd het proberen waard natuurlijk. Om toch diep te gaan doe ik deze nu voor mijn lichaam en squat met uitstap waarbij ik mijn voorste voet op een stepsbankje zet en mijn achterste voet op een voetbal laat rusten. (zodat ik er geen kracht op kan zetten) Even oefenen met balans, maar echt een gruwelijke kutoefening (dus werkt het)
            "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by Mohr View Post
              (Ik weet wat jullie antwoord is, eigenlijk hoef ik mijn benen niet te trainen want ik voetbal wel eens )
              Eindelijk iemand die sarcastisch is. Heerlijk.

Originally posted by lbj23 View Post
              Het klopt idd als je bijv aan voetbal doet.. of zoals ik aan handbal dat je niet perse je benen hoeft te trainen. Met oefeningen op je voetbaltraining zal je ongeveer de dezelfde spiergroepen trainen als in de sportschool.

Misschien is het zelfs wel gevaarlijk als je naast je voetbaltraining daadwerkelijk nog fitnessoefeningen gaat doen. Want de kans op overbetraining neemt dan wel toe.. en dus zal je eerder stukken spier scheuren!

take care
              Twee woorden: rot op.

@ Topic zelf
              Ik denk niet dat het hebben van een machine hacksquat zodanig gaat toevoegen aan je trainingen dat het het geld dat je ervoor betaald waard is. Denk dat je dan bijvoorbeeld beter af bent met een glute-ham-raise verhaal, of een lat pully, of iets met kabels. Dat soort dingen.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

lat-pully and (verstelbare) cable cross heb ik al.... bovendien kon ik de hacksquat goedkoop aankomen.

Marktplaats.nl > latt pully bar / cz stang / losse stangen / strech trainer - Sport en Fitness - Fitness

Is een leuke en schappelijke meid.

Comment

lat-pully and (verstelbare) cable cross heb ik al.... bovendien kon ik de hacksquat goedkoop aankomen.

Marktplaats.nl > latt pully bar / cz stang / losse stangen / strech trainer - Sport en Fitness - Fitness

Is een leuke en schappelijke meid.
                  Meid? Of prijs?
                  Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

nope... ik bedoelde echt meid...

(ik ben zo blij dat mijn vriendin deze site nooit bekijkt)

Comment

Het probleem is dat ik de normale squat niet goed kan uitvoeren, ik kom niet diep genoeg. (te stijf)
                      Even aanvullend

YouTube - DeFrancosTraining.com - sample mobility drills

YouTube - DeFrancosTraining.com - Piriformis myofacial release

En dan op Youtube zoeken naar "Band Hamstring Stretching"

Die oplossingen zijn goedkoper en effectiever dan geld besteden aan een nieuwe machine.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X