Last van rechter schouder bij vooraal drukoefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Last van rechter schouder bij vooraal drukoefeningen

Hallo,

Ik heb voornamelijk de laatste 2 weken last van mijn rechterschouder.
    Het voelt aan als een onstekingspijn.

Ik voel het vooral bij oefeningen met schouders natuurlijk

Bij:
    Military press en Dumbell shoulder press. (oefening niet af kunnen maken gisteren door pijn met het gewicht wat ik altijd deed)

Maar ook bij borst:

Fly's ( voelt gevoelig aan de 1e en 2e keer maar 3e set is de pijn ineens minder lijkt wel.)

Dumbell plat drukken( hou ik me dumbell's niet recht maar beetje gedraaid,dan is het goed uit te houden)

Dumbell schuin drukken(zelfde situatie als dumpbell plat drukken)

Beetje een vreemd iets.

Iemand uitleg hierover of vragen waar ik antwoord op kan geven wat ik wel en niet voel.

Greetzz..

Wouter
    Last edited by X-Fighter; 17-09-2009, 17:02.

Ik zou je aanraden om een paar weekjes wat minder gewicht te gebruiken.

Comment

Originally posted by CruX View Post
      Ik zou je aanraden om een paar weekjes wat minder gewicht te gebruiken.
      Heb om de setjes af te maken minder gewicht gebruikt,en dan was het nog best pijnlijk.

En als ik mijn arm vooruit strek en dan een beweging met gestrekte of gebogen arm naar achteren draai...is er het redelijk voelbaar ( zonder gewicht dan)

Effe een raar voobeeld:
      Als ik in mijn bed op me buik lig en dan mijn arm onder me kussen wilt doen,dus dat je dus eigenlijk je hoofd op je armen legt.
      Is het ook goed voelbaar in mijn rechter schouder.

Greetzz..

Wouter

Greetzz..

Wouter

Comment

Klinkt als een pees ontsteking. Dus tijdje die schouder niet meer gebruiken. Dus niet meer trainenn. En dan over een week of 4-6 weer rustig aan beginnen. En ga aub NIET op de bodybuild manier bench pressen maar op de Powerlift methode. Arche je rug zodat je schouders in een betere en sterkere positie komen en minder kans op blessures.

Als je massa wilt is bench press per definitie niet echt geweldig. DB Presses zijn beter.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          ga aub NIET op de bodybuild manier bench pressen maar op de Powerlift methode. Arche je rug zodat je schouders in een betere en sterkere positie komen en minder kans op blessures.
          Je bedoeld gewoon je rug hol trekken of heb je het over heel wat anders?
          ik wist namelijk niet dat er een 'bodybuilding' en 'powerlifting' manier was
          Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
          http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Klinkt als iets met je rotatorcuff.

Lees dit eens.
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Tijd voor de manueel/fysio.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ja heb ik ook last van... Al best lang eigenlijk 2 blessures aan nek en schouder... Heb er nu genoeg van omdat ik zo niet meer lekker kan trainen.

4-6 weken rust, zal je veel massa kwijt raken als je gewoon goed blijft eten?

Comment

Falstyr heeft gelijk, zoals wij bbers bankdrukken is verneukeratief voor je schouders en heel veel bbers hebben er last van (Peesontstekingen).. Je kunt rusten, is nu wel gewenst.. Is het met 2weken niet over zal je er toch even naar moeten laten kijken.. Als ik het aan voel komen, ga ik direct naar de masseur en dat helpt wel. Ik ben in de jaren wel anders gaan banken, voeten gekruist en mn boven benen 90% op mn lichaam en mn rug iets hol getrokken..

Comment

bij mij komt het ook door het bankdrukken ja:s shrug en schouder

RUSTEN

Comment

Ik heb altijd wel momenten van pijn in mijn schouders, soms zit het voor, dan weer achter. Geef mezelf voldoende rust tussen mijn trainingen en na verloop van tijd trekt het weer weg.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                        Ik ben in de jaren wel anders gaan banken, voeten gekruist en mn boven benen 90% op mn lichaam en mn rug iets hol getrokken..
                        Je gaat me toch niet zeggen dat je met je voeten los van de grond benched? Dan verdien je een enorme klap op je hoofd :O

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Je gaat me toch niet zeggen dat je met je voeten los van de grond benched? Dan verdien je een enorme klap op je hoofd :O
                          Ja dat beweer ik precies... En nee ik train niet zwaar +- 65-70% van max.

Comment

dan komt er teveel spanning op die compound spieren te liggen wil je zeggen falstyr? edit : als je max trained dan

Comment

Voorgaande vraag is niet gesteld, stomme vraag.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X