Last van rechter schouder bij vooraal drukoefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Knulletje View Post
    Ja dat beweer ik precies... En nee ik train niet zwaar +- 65-70% van max.
    Dan nog. Met je voeten los van de grond heeft geen toegevoegde waarde:
    1. Je spant echt niet meer je core aan en het zal ook niet meer ontwikkelen,
    2. Je ligt alles behalve stabiel
    3. Je kan zo never nooit niet een fatsoenlijke arch in je rug maken om zo de schouders wat te ontlasten
    4. Je kan geen fatsoenlijk gewicht verplaatsen om spieren te ontwikkelen
    kortom...kap er mee en ga fatsoenlijk benchen met je voeten stevig op de grond. Echt als iemand dit doet terwijl ik dienst heb als instructeur dan tik ik "per ongeluk" zijn benen in de lucht aan zodat ie met gewicht en al van de bank pleurt.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      3. Je kan zo never nooit niet een fatsoenlijke arch in je rug maken om zo de schouders wat te ontlasten
      kortom...kap er mee en ga fatsoenlijk benchen met je voeten stevig op de grond. Echt als iemand dit doet terwijl ik dienst heb als instructeur dan tik ik "per ongeluk" zijn benen in de lucht aan zodat ie met gewicht en al van de bank pleurt.
      Wat zijn we agressief vandaag? Verkeerde been uit bed gestapt?
      Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar wat een manier van iemand vertellen dat hij het verkeerd doet.

Comment

Heel bijdehand van je als instructeur zijnde, om iemand van de bank af te laten flikkeren.. Ik doe dit niet voor lul zo beste instructeur. Ik ben geopereerd voor n hernia en heb ook nog steeds n slipping disc. Als ik zo moet banken als jij zegt, kom ik de andere dag mn nest niet meer uit van de pijn in mn poten en rug... Dus jij beweert nu dat het niet meer ontwikkeld als ik het zo doet? Nou giga instructeur, ik train zo al 20 jaar mn borst.. En gelukkig heb ik toch nog wat spiertjes gebouwd. En mog het gebeuren dat de instucteur mij van het bankje laat pleuren, Trek ik zn kop er "per ongeluk" af om in het gat waar het gestaan heeft te schijten.

Comment

Hahahahahaha, discussie op niveau hier.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
            Wat zijn we agressief vandaag? Verkeerde been uit bed gestapt?
            Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar wat een manier van iemand vertellen dat hij het verkeerd doet.
            Niet meer dan normaal. Heb gewone lage tolerantie voor domme dingen. In het begin is het nog te doen, maar na een tijdje kom je steeds dezelfde dingen tegen en is het gewoon te irritant.

Comment

Hey Ruud, tis maar een part-time instructeur die omdat hij thuis zat die job moest gaan doen. Maar waarschijnlijk voelt Fal zich nou een echte vent en ik denk niet dat hij het lef heeft om iemand van een bankje af te duwen omdat hij vind dat ze de oefening verkeerd doen. Dan zal hij snel weer thuis zijn, maar dan omdat hij in de "ziektewet" zit.

Comment

Hehe tja moest wat met dat papiertje en heb geld nodig :P
                en ja ik duw mensen gewoon van een bankje af. Net zoals die keer dat er mensen naast de bench gingen staan om door een raampje te kijken. Tikken ze de stang aan. Heb die stang met volle vaart tegen die gasten aan gestoten voor ik het rackte. Mag dan vaak "lief" zijn, maar ik maak er geen probleem van om uit te halen als het moet.

Comment

achja, als je bijvoorbeeld al 20 jaar trained zijn het achterlijke vragen die hier zo nu en dan gesteld worden (mede door mij). Maar als je nog amper een jaartje trained en probeert het beste van te maken kan je er vrij weinig aan doen hehe. Moet ergens beginnen, en vergeleken met voor ik hier op dit forum aanwezig was ben ik qua kennis ook veel vooruit gegaan.

Voor mij is die shit die je weet na jaren trainen niet vanzelfsprekend

Daarom zal dit ook een openbaar forum zijn.

Comment

En terug naar topic => heb ook massa's last van men schouder (linker). Ook beetje raar, als ik draai beweging maak van voor naar achter gaat perfect, van achter naar voor lig ik te kermen van de pijn. Heb al 2 weekjes rust gedaan (en echt platte rust, niets doen en je zag het 'resultaat' daar al wel van).

Heb dan 2 weken ofzo met ontstekingszalf zitten trainen (smorgens, smiddags, savonds maar niet vlak voor training want dan voel je je limiet niet meer)

En nu heb ik 1.5 week ongeveer elke ochtend en avond ijs op schouder zitten leggen... nu begint het toch beter en beter te gaan, al denk ik dat het er ook mee te maken heeft (eigenlijk alles) dat ik terug van af ben begonnen met schouders te trainen. hier bedoel ik dan mee 4kg 6 kg 8 kg... staat niet echt vind ik bij iemand die 5 reeksen van 6 reps 100 kg bench deed, maar ja, het helpt blijkbaar wel.

en echt heel rustig en geconcentreerd die schouders doen met heel weinig kg..

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                      achja, als je bijvoorbeeld al 20 jaar trained zijn het achterlijke vragen die hier zo nu en dan gesteld worden (mede door mij). Maar als je nog amper een jaartje trained en probeert het beste van te maken kan je er vrij weinig aan doen hehe. Moet ergens beginnen, en vergeleken met voor ik hier op dit forum aanwezig was ben ik qua kennis ook veel vooruit gegaan.

Voor mij is die shit die je weet na jaren trainen niet vanzelfsprekend

Daarom zal dit ook een openbaar forum zijn.
                      Ho stop. Niemand heeft jouw vragen achterlijk genoemd he. Het is ook de bedoeling dat je er wat van opsteekt toch? Niemand kan of mag verwachten dat je na n jaar alles weet hoor... Nee joh, het was naar mij toe bedoeld.

Comment

@knulletje
                        Het was in het algemeen naar iedereen die met hun voeten in de lucht bankt. Dat zijn er meer dan je denkt. Wat dat betreft ben ik blij thuis te trainen en dat soort dingen niet te hoeven zien als ik bezig ben.

@Topic
                        Zoals Osterich zei Rotator Cuff oefeningen doen. Combineer dat met mijn advies om je rug te archen. En vul het dan aan met...
                        YouTube - DeFrancosGym.com - Joe DeFranco's Upper body warm-up routine

Comment

Hoi,
                          Bij ons in de sportschool staat een bankdrukbank met een voetensteun zodat je je voeten daarop kan zetten en je in een soort van 'zitpositie' ligt. Is toch stabiel bij het bankdrukken.
                          Is het dan toch beter om de voeten op de grond te zetten of is het met zo'n voetsteun wel te doen?

Comment

Zolang je spanning in het lichaam houd is het te doen, maar zou toch liever op de grond zetten als het even kan voor nog meer stevigheid in het lichaam.

Comment

@ knulletje

Haha nee weet ik, maar als ik kijk naar de kennis die Falstyr heeft over bodybuilden en de vragen die ik stel zijn voor hem vanzelfsprekend.
                              En dat gaf hij ook aan dat het irriterend was als je 10.000 keer dezelfde vragen krijgt, die je dom vind als je natuurlijk over zoveel kennis beschikt.
                              Opzich wel begrijpelijk

Maarja waar een wil is, is een weg. En ben 24/7 hiermee bezig dus komt ooit nog goed
                              Al moet ik toegeven dat soms wel eens een domme jongen ben aangezien mijn blessure(s). Trainings addict, 4 weken stoppen is voor mij een hel.

Daarom vroeg ik ook een paar msg's geleden of ik veel massa zou verliezen als ik alles op alles zet om 4-6 weken rust te pakken

Comment

4. Echt als iemand dit doet terwijl ik dienst heb als instructeur dan tik ik "per ongeluk" zijn benen in de lucht aan zodat ie met gewicht en al van de bank pleurt.
                                Leuke instructeur ben jij dan. Denk dat je dan toch juist wel het goede voorbeeld moet geven. Als jij je dan ergert aan mensen die het niet precies doen zoals jij wil en ze dan in plaats van erbij te helpen gaat duwen enzo denk ik dat je beter maar weer een ander baantje kunt zoeken. Als ze eigenwijs zijn laat ze het dan lekker zo doen, maar wat jij zegt slaat natuurlijk nergens op.
                                Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X