handjedrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Falstyr View Post
    Doet me denken aan een wedstrijdje begin van het jaar. Mannetje was 60-70kg. Ik kon duwen wat ik wilde maar zijn arm bewoog geen centimeter. Toen was ik het zat en in plaats van op zijn hand en arm te richten gewoon heel die gast met mijn arm omver geduwd. De hoek van zijn arm veranderde niet, maar ja als rest van je lichaam dan gaat draaien en je opeens van je kruk op de grond valt heb je gewoon verloren :P
    Juist dat bedoel ik dus maar. Als jij getraind bent,en dat zijn de meeste hier draai je hem gewoon om met stoel en al... Je weet niet half waartoe je in staat bent, gewoon omdat je het nooit hoeft te bewijzen. De kracht die jij in je totale lichaam hebt kan hij alleen van dromen..

Comment

Puur techniek valt enorm mee. Dat ga je pas nodig hebben als je wat meer richting echte wedstrijden gaat en gasten tegen komt die regelmatig armpje drukken en de kneepjes van hun "vak" verstaan. Twee gasten met een amateur wedstrijdje heb je relatief weinig techniek nodig. Gewoon goede knijpkracht en algemene kracht en slim zijn om niet al je kracht vanaf de eerste seconde te gebruiken en je bent er.

Comment

Werk aan je grip lees ik hier. Haaaah en jij denkt dat je dat al niet hebt? De meeste kerels hier chinnen en deadliften niet te zuinig. Nee daar krijg je haast geen sterke knuisten van ook zeg.. Het gewicht waar jij mee traint, kan hij waarschijnlijk niet eens in zn handen houden. Ik denk eerder dat je moet oppassen dat je zn hand niet tot stront knijpt, en hij n aantal weken niet hoeft te schrijven..

Comment

Hoe meer botten je fijn kan knijpen, hoe meer pijn hij heeft, hoe sneller hij het opgeeft

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Kabel lijkt me een betere.

Dat terzijde: iedereen zet hier in op kracht, terwijl handje drukken zeker 70% techniek is. Zoek iemand op die de kneepjes kent, en ga daarvoor. Gegarandeerd dat je hem dan in de pocket hebt.

Of zoals het vroeger op BN werd aangeraden: hier.
            tis idd grotendeels techniek, hoek van de pols, bovenlichaam tov elleboog etc.

Als je toch specifiek op kracht wil trainen heb je een bicepsmachine nodig zoals deze

Ga er zijdelings op zitten, zet je elleboog bovenop en ga handjedrukken met het apparaat. Zelf ook een tijd gedaan. Versloeg in de derde van de middelbare school mijn hele klas met mijn slechte arm (ben links)

Comment

Originally posted by Kevf View Post
              Versloeg in de derde van de middelbare school mijn hele klas met mijn slechte arm (ben links)
              Komt bekend voor.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X