nachtzuster

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nachtzuster

Hallo gasten van dit forum,
    Mijn vrouw en ik zijn net naar Australië verhuist ( 5 maanden alweer ) en ik (Bas) ben weer volop aan de gewichten aan het trekken en het gaat voorspoedig , maar nooit snel en goed genoeg uiteraard. Ben nu voor het eerst bezig met een 3 dagen fullbody programma en ben in de 4 weken dat ik bezig ben 4 kg zwaarder geworden en het is goed te zien! we begonnen op 88 kg met 20% vet en zit nu op 92 kg met ongeveer zelfde % vet . Maaaar, daar gaat het nu niet om haha

Mijn probleem ligt bij mij vrouwtje. Het is namelijk zo dat ze nu veel nacht diensten draait in het ziekenhuis en het is moeilijk voor haar om aan de 8 uur slaap per dag te komen. Overdag slapen is niet zo makkelijk als het klinkt….Ze vind deadliften en squaten te gek , maar met te weinig slaap weet ik niet of dat nou wel zo goed is? De diensten lopen van 9pm tot 7am en ze slaapt dan tot +- 2 uur en dan is het wel gedaan met het slapen.

Nu heb ik op internet het een en ander gelezen over dat nacht dienst draaien niet al te best is voor een menselijk lichaam , dus ik dacht ik gooi het eens in de groep… er zullen vast gasten zijn die trainen en nacht diensten draaien,toch!?
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties! ook als je niet nacht diensten draait natuurlijk!
    Groetjes
    Bas

Hoe houd dat mens (vrouw) het vol man, met maar n paar uurtjes slaap.. Idd veel te weinig..

Comment

2uur slapen per dag is echt niet goed hoor!
      minimum was d8 ik toch echt6uur
      Calisthenics / Street workout

Comment

Even lezen kerels.

Hij zegt dat ze om 7:00 naar bed gaat en rond 14:00 uit bed komt. Dat is zo'n 7 uur slaap. Daar kun je nog prima op trainen als je uitgerust wakker wordt.

Comment

als je een goede slaap hebt dan is 7 uur genoeg.
          Echter vermoed ik dat ze niet meteen in slaap zal vallen als ze thuis is. Dus ze zal waarschijnlijk 6 uur effectieve slaap hebben. Dat is te weinig. Al helemaal als ze al uit haar dag/nacht ritme is.

Maar er zijn voor slaap geen echte maatstaven. Verschilt per persoon. Als zij zich niet uitgerust voelt;..dan is dat teken voor meer slaap. Laat haar naar haar lichaam luisteren
          Ik ken mensen die goed functioneren met 5 uur slaap,..en mensen die echt 9 uur nodig hebben
          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Bas kijk es naar melatonine: ideaal in de nachtdiensten cyclus. Gebruik het zelf ook.

Wat ik aan hou: na nachtdienst trainen en dan voor het
            middaguur naar bed.
            Als je het goed plant, kun exact 12h gespiegeld leven en hoef je verder vrij weinig aan te passen.
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
              Bas kijk es naar melatonine: ideaal in de nachtdiensten cyclus. Gebruik het zelf ook.

Wat ik aan hou: na nachtdienst trainen en dan voor het
              middaguur naar bed.
              Als je het goed plant, kun exact 12h gespiegeld leven en hoef je verder vrij weinig aan te passen.
              Ik draai zelf ook nachtdiensten, en moet zeggen dat is echt relax als je dit kunt vriend, trainen na je nachtdienst.
              Ik neem aan dat je dan nog goed slaapt voor je nachtdienst?

Het spiegelen probeer ik zo goed als mogelijk te doen, zoiezo het eten, wat geen probleem is. ( Makkelijke eter, ook 's nachts )
              Maar trainen na m'n dienst heb ik nog niet gedaan, ga het misschien gelijk proberen deze week.
              ''Vivimos la vida amarilla negra''

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Even lezen kerels.

Hij zegt dat ze om 7:00 naar bed gaat en rond 14:00 uit bed komt. Dat is zo'n 7 uur slaap. Daar kun je nog prima op trainen als je uitgerust wakker wordt.
                Hij zegt niet dat ze om 7.00u naar bed gaat, hij zegt dat dan haar dienst voorbij is. Slaapt ze in het ziekenhuis? Zoniet, hoelang duurt het dan voordat ze thuis is? Gaat ze dan meteen naar bed?
                Dus is het helemaal niet zeker dat ze zo'n 7 uur slaapt. Ik denk zelf meer aan 6 of misschien zelfs nog minder en dan ga je naar de grens van niet echt gezond voor je als je ook nog eens wat gewichtstraining wilt gaan doen.

Comment

Als ze om 7uur klaar is dan ligt ze om 7.30 ,8uur in bed en is ze meestal binnen 5 minuten in slaap, maar het in slaap blijven is wat moeilijk! van de week eigenlijk voor het eerst dat ze keertje door pitten tot 4 uur, maar ja ze was ook kapot na 4 weken 4,5 nnachten per week! vrije dag is hele dag in bed.
                  melatonine heb ik ff gegoogled en tja dat gaan ik ff voorleggen of ze dat wat vind!

we doen iig wat extra vitamine pillen nu en neig ik naar een schemaatje te maken met 2 x per week squatten en deadliften ,zoiets als
                  10 minuutjes beetje boksbal cardio of wat touwtje springen en dan 5x10 squatten en 5x8,6 deadliften.
                  er moet wel gesport blijven worden natuurlijk

Comment

Maarre als je nou gewoon een kort slaper bent wat dan? Ik slaap nooit meer als 4/5 uur per dag altijd al gedaan eerlijk gezegd, Evert van Bentum is er echt geen slechtere schaatser van geworden het is wel geen krachttraining maar toch.

Comment

Ik draai eens in de drie weken nachtdienst. Als ik terug kom van mijn werk ga ik meteen slapen en dan train ik s'middags. Werkt voor mij het beste.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

als ik thuis kwam na de nachtdienst ging ik gelijk slapen.. en dan de hele dag rond lopen met koppijn, ben er dus mee gekapt met nachtdienst draaien. Ook had ik een artikel gelezen over nachtdienst draaien dat het je biologische klok aardig verkloot, vandaar mischien de koppijn.
                        grtz.

Comment

Ik spreek uit ervaring Melatodine helpt echt. En ik ben echt geen fan van medicijnen slik geeneens parecetmol ofzo. Zelf heb ik een jaar lang elke week 1 nachtdienst gehad. Is niet veel maar na zo'n dienst sliep ik binnen een paar minuten al maar merkte dat wanneer ik weer wakker werd heel duf was en dit de gehele dag aanhield. Andere dagen sliep ik steeds moeilijker. Daarvoor gebruikte ik melatodine.
                          “Dareka no sei ni shite wa nigekakure shiteru hibi ate ni naranai wa"

Comment

na wat zoeken op het net zag ik dat ook steeds meer terug komen ,dat het nachtwerk niet best is en nog slechter voor vrouwen! tja dat wordt wat anders zoeken, maar kan me voorstellen dat het niet meteen drama is als je het een half jaartje doet of zo.... het verdient hier in aussieland best goed die nachten!

dat middel Melatodine wil ze niet aan dat is duidelijk!

Ik weet dat ze een avond/nacht mens is, want in NL liep ze jaren avond dienst van 3 tot 11 en kwam ze vaker na 12 thuis dan voor. Ik werkte toen als chefkok en kwam ook rond die tijd thuis en we gingen vaak rond 4am naar bed en eignelijk nooit last van gehad. nacht diensten is wat anders en dacht gooi het hier eens op dat balletje om eens te kijken wat jullie er van denken.....

Comment

Het is overigens melatoNine en niet melatodine

verderis het heet lichaamseigen stof, dus als supplementie kan het geen kwaad, ik slaap al lekkerder bij 0.5mg tot 1mg. (5 tot 10 miniscule tabletjes)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X