de laatste tijd vind ik het moeilijk om fanatiek te bijven trainen. heb somws totaal geen energie maar voel me wel kote als ik niet ga , een schuldgevoel ofzo! nu train ik vaak nog maar 2 x per week en dat was 4 x per week. gaat dit vanzelf over of moet ik andere stappen ondernemen, voeding misschien? iemand tips?
heb de laatste tijd een dip
Collapse
X
-
Originally posted by mastervinz View Postde laatste tijd vind ik het moeilijk om fanatiek te bijven trainen. heb somws totaal geen energie maar voel me wel kote als ik niet ga , een schuldgevoel ofzo! nu train ik vaak nog maar 2 x per week en dat was 4 x per week. gaat dit vanzelf over of moet ik andere stappen ondernemen, voeding misschien? iemand tips?
Is altijd lastig ja, heb het ook wel eens gehad.
Zelfs zo ver dat ik een half jaar niet getraind had.
En dat klote gevoel als je weer niet geweest bent ken ik en dat is opzich positief.
En inderdaad zoals Shred zegt kijk of je ergens inspiratie vandaan kan halen en zet de schouders de onder.
Als je er weer eenmaal inzit en lekker bezig bent gaat het weer vanzelf.
De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.
Comment
-
Als jij nog steeds je eigen aan je voedingsschema houdt vanuit een eerder topic van jou, zie:
Originally posted by mastervinz View PostOntbijt
10:30
maandag
Whey shake met sojamelk ,appel , brood met hummus
dinsdag
Whey shake met ananassap en banaan , havermoutpap,
woensdag
Whey shake met soja melk , brood met gebakken eieren met kaas , appel
donderdag
Whey shake met ananassap , banaan , brood met kaas
vrijdag
Whey shake van sojamelk en met havermout , banaan ,
zaterdag
Whey shake met ananassap ,
Havermoutpap , en een banaan ,
zondag
Whey shake met soja melk , banaan , gebakken eieren , en brood
Lunch
13:00
maandag
Gebakken eieren 3 stuks , groene groenten , en een appel
dinsdag
Brood met avocado , kalkoen , en een gekookt ei , groene groenten , en een appel na
woensdag
Salade met gerookte zalm , avocado , gekookt ei ,tomaatjes , mierikswortel , dressing ,ed , fruit
donderdag
Smoothie met havermout en pompoen pitten. Gekookte eieren met kip en tomaat
vrijdag
Gebakken eieren met kaas en tomaatjes , groene groenten , en een appel
zaterdag
Salade met kalkoen , avocado , pompoenpitten , een paar gekookte eieren ,huttenkase ,
E.d , en een appel na
zondag
Havermoutpap , groenten salade met gerookte zalm , en een appel
tussendoortje:
vaak een harinkje met roggebrood of klein sneetje volkorentoast met hummus.
avond
18:00
maandag
Rijst met witvis en groenten , en een salade , met tomaat , hüttenkäse , met pompoen pitten ,ed
dinsdag
Cous cous salade met , kikker erwten , artisjokhart , kerstomaatjes , ed , met appel als afsluiter
woensdag
Biefstuk , groene groenten , zoete aardappel , en appel als afsluiter
donderdag
Rijst met gebakken groenten , omelet reepjes , tofu , en sojasaus ,
vrijdag
Salade met tonijn , harrycots, rode ui , pofaardappel , ei ,en sla , appel als afsluiter
zaterdag
Quinoa met witvis en groene groenten , kleine spinazie salade erbij
zondag
Nasi met kipfilet , en groenten, en omeletreepjes , fruit na
Voor slapen gaan
elke dag v/d week
Magere kwark met rood fruit en pompoenpitten.
Dan kan ik je 1 ding zeggen en dat is dat je al die tijd veel te weinig eet en vooral te weinig koolhydraten, verander daarin en ga meer eten.
Ik heb globaal zitten rekenen en kom uit op gemiddeld 1600- 1700 kcal, tel daarbij de ditjes en datjes op van het constant proeven, dan nog kom je niet boven de 2000 kcal en dat is te weinig, komt daar nog boven op het feit dat je in de keuken werkt en dat is hard aanpoten als kok, dus veel verbranding van kcals.
Bij rusttoestand heb jij, uitgaande van leeftijd, lengte en LBM, een kcal behoefte van 1950 kcal. Daar moet je dus de aktiviteiten bij op tellen om je daadwerkelijke behoefte te berekenen.
Je gaf eerder aan dat je zo'n 12 uur per dag in de keuken staat? Per uur is dat 180 kcal die je verbrand.
Dus:
Rusttoestand = 1950 kcal
Arbeid is 180 kcal x 12 = 2160 kcal
Krachttraining is ongeveer 325 kcal per uur = 325 kcal
evt. cardio is ong. 450 kcal per uur x 0,45 uur = 335 kcal
(dit zijn pure richtlijnen waar je niet je rechten uit kunt halen maar wel je indicaties, ieder mens tenslotte reageert anders)
Op zo'n dag als deze zit jouw behoefte meer in de richting van omennabij 4770 kcal, je begrijpt hieruit wel dat je al een tijd lang op een crach-dieet zit en dat je metabolisme op een zeer laag pitje staat te branden wat dus ook jouw stilstand verklaard, en uiteraard voel jij je nu belabberd, geen energie, stilstand, dus motivatie gedropt naar een absoluut nulpunt.
Pas je voeding aan aan je behoefte en ga daar 20% onder of boven zitten naar gelang je wens is om af te vallen of aan te komen.
Maar pas wel op, doordat je al een tijdlang zodanig hebt gegeten dat je daardoor je metabolisme hebt verkracht, moet je dus je voeding stapsgewijs verhogen, zodat je metabolisme zich aan kan passen.
verhoog je kcal inname wekelijks met 20 % en luister goed naar je lichaam, je zult zien, je energie neemt toe en zo ook je kracht en daardoor ook je motivatie........
succes
ps.
Verander ook eens regelmatig van trainingsschema: FB, Split, Up/Lb etc....Last edited by okidoki71; 03-11-2009, 08:04..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Een completer antwoord had je niet kunnen krijgen.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Nou eigenlijk wel, ik was dit namelijk nog vergeten, maar kon niet meer editten,
@mastervinz
Misschien zal je in eerste instantie aankomen ómdat je metabolisme nou eenmaal de tijd nodig heeft om zich aan te passen, dit is van korte duur, dus schrik er niet van..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Originally posted by okidoki71 View PostAls jij nog steeds je eigen aan je voedingsschema houdt vanuit een eerder topic van jou, zie:
Dan kan ik je 1 ding zeggen en dat is dat je al die tijd veel te weinig eet en vooral te weinig koolhydraten, verander daarin en ga meer eten.
Ik heb globaal zitten rekenen en kom uit op gemiddeld 1600- 1700 kcal, tel daarbij de ditjes en datjes op van het constant proeven, dan nog kom je niet boven de 2000 kcal en dat is te weinig, komt daar nog boven op het feit dat je in de keuken werkt en dat is hard aanpoten als kok, dus veel verbranding van kcals.
Bij rusttoestand heb jij, uitgaande van leeftijd, lengte en LBM, een kcal behoefte van 1950 kcal. Daar moet je dus de aktiviteiten bij op tellen om je daadwerkelijke behoefte te berekenen.
Je gaf eerder aan dat je zo'n 12 uur per dag in de keuken staat? Per uur is dat 180 kcal die je verbrand.
Dus:
Rusttoestand = 1950 kcal
Arbeid is 180 kcal x 12 = 2160 kcal
Krachttraining is ongeveer 325 kcal per uur = 325 kcal
evt. cardio is ong. 450 kcal per uur x 0,45 uur = 335 kcal
(dit zijn pure richtlijnen waar je niet je rechten uit kunt halen maar wel je indicaties, ieder mens tenslotte reageert anders)
Op zo'n dag als deze zit jouw behoefte meer in de richting van omennabij 4770 kcal, je begrijpt hieruit wel dat je al een tijd lang op een crach-dieet zit en dat je metabolisme op een zeer laag pitje staat te branden wat dus ook jouw stilstand verklaard, en uiteraard voel jij je nu belabberd, geen energie, stilstand, dus motivatie gedropt naar een absoluut nulpunt.
Pas je voeding aan aan je behoefte en ga daar 20% onder of boven zitten naar gelang je wens is om af te vallen of aan te komen.
Maar pas wel op, doordat je al een tijdlang zodanig hebt gegeten dat je daardoor je metabolisme hebt verkracht, moet je dus je voeding stapsgewijs verhogen, zodat je metabolisme zich aan kan passen.
verhoog je kcal inname wekelijks met 20 % en luister goed naar je lichaam, je zult zien, je energie neemt toe en zo ook je kracht en daardoor ook je motivatie........
succes
ps.
Verander ook eens regelmatig van trainingsschema: FB, Split, Up/Lb etc....
Comment
-
Dat is wel verrekte handig.
Heb je dat op je sportschool laten berekenen.
zo ja?
Hoe dan?
Is het ook een beetje accuraat?The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by sch00m View PostDat is wel verrekte handig.
Heb je dat op je sportschool laten berekenen.
zo ja?
Hoe dan?
Is het ook een beetje accuraat?
deze bodycheck laat ik idd berekenen door een voedingscoach op m,n sportschool, (volgens mij kunnen mensen ook van buitenaf bij haar komen). dit gebeurd doormiddel van een digitale weegschaal met allerlei poespas( heb hem op internet zien staan voor 240,-) . kosten per bodycheck zijn 35,- en naast de metingen krijg je er ook nog een voedings advies bij. of het accuraat is? durf ik niet te bevestigen maar het voelt opzich goed en heb wat aan de gegevens om mee bezig te blijven , wat wel zo is ,is dat als ik duidelijk kan zien dat de spiermassa in m,n arm of buik is toegenomen dat de metingen dat wel bevestigen dus daarom denk ik dat ik wel kan bouwen op de uitslagen van deze bodychecks. en het is best leuk dat je makkelijk vooruitgang of achteruitgang goed in de gaten kan houden.
hoop dat je je antwoorden hebt ouwe,
groet
Comment
-
Doe een weekje erg rustig aan en ga dan weer knallen; wees een keer niet zo strikt met je voeding, maar eet wel genoeg; probeer eens of andere oefeningen, sets of reps je gelukkiger maken, vooruitgang is meestal wel een goede motivator.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...19 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
20 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...4 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: