pijn in kniën

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pijn in kniën

ik ga elke zondag hardlopen om mijn conditie een beetje op pijl te houden
    alleen de laatste tijd lukt dit niet meer want als ik begin met rennen krijg ik last van mijn beide kniën, een paar weken terug had ik dit ook maar dan pas na het rennen kan iemand mij vertellen wat dit is?
    BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Gut dat kan van alles zijn, van kraakbeen tot spieren.... Waar voel je de meeste pijn, binnenzijde, buitenzijde, van binnen, of spierpijn?

Comment

Gebruik je as? kan het ook zijn, sommige slaan op je gewrichten....

Comment

Ren je op harde/zachte ondergrond? Hoe is het met de demping van je schoenen?
        Al is het wel raar.. fietsen hoor je vaker je knieën bij. Hardlopen is vaker schenen toch?

Comment

Check even op google bij runnersknieen.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Gebruik je glucosamine? ook altijd aan te raden bij veel belasting van gewrichten.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Hardlopen is sowieso belastend voor je knieen. Rennen op een loopband is minder belastend.

Comment

Wat is je lichaamsgewicht? Als je te zwaar bent is het niet een goed idee om te gaan hardlopen.

Comment

Originally posted by Homer View Post
                  Hardlopen is sowieso belastend voor je knieen. Rennen op een loopband is minder belastend.
                  Kan je dat misschien toelichten, ik dacht namelijk altijd dat een zachte/dempende ondergrond je gewrichten minder belast en bij ons op de sportschool is er weinig demping aanwezig op die loopbanden.

Comment

Originally posted by Simon87 View Post
                    Kan je dat misschien toelichten, ik dacht namelijk altijd dat een zachte/dempende ondergrond je gewrichten minder belast en bij ons op de sportschool is er weinig demping aanwezig op die loopbanden.
                    Bij ons is de ondergrond wel zachter. Ook is het gelijkmatig. Check onderstaande link maar eens.
                    Het is wel een stuk saaier dan buiten lopen

Hardlopen op een loopband

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                      Gebruik je glucosamine? ook altijd aan te raden bij veel belasting van gewrichten.
                      Ik zeer hierbij, dat spulletje werkt echt goed, heb het aangeschaft en had vandaag geen enkele last van mijn knieën!

Comment

Originally posted by Silk View Post
                        Ik zeer hierbij, dat spulletje werkt echt goed, heb het aangeschaft en had vandaag geen enkele last van mijn knieën!

Glucosamine is geen medicijn. Afgaande op jouw reactie slik je het sinds kort. Dat je nu geen last heb van je knieen zal niet komen door het gebruik van Glucosamine. Mocht glucosamine uberhaupt werken moet je het langdurig slikken. Waarschijnlijk placebo effect.

Comment

zachte/harde ondegrond is heel anders in hardlopen.
                          als ik in het bos train krijg ik meestal last van mijn achillespees en dit ook op de atletiek baan omdat ik gewend ben op gras of asvalt is dit een hele andere belasting.
                          Dit maakt wel degelijk uit dus.

last met je knie denk ik toch aan overgewicht of door verkeerde looptechniek of de schoenen
                          Calisthenics / Street workout

Comment

ik ren op harde grond maar heb speciale hardloop schoenen die daarvoor gemaakt zijn
                            ik weeg 53 kilo en ben 1.68 m tijdens het fietsen voel ik het ook in mijn kniën
                            meestal aan de bovenkant van mijn knie maar soms ook in het midden.
                            BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

Originally posted by Training Niels View Post
                              ik ren op harde grond maar heb speciale hardloop schoenen die daarvoor gemaakt zijn
                              ik weeg 53 kilo en ben 1.68 m tijdens het fietsen voel ik het ook in mijn kniën
                              meestal aan de bovenkant van mijn knie maar soms ook in het midden.
                              Wilde ook nog voorstellen dat je moest fietsen maar dat gaat ook niet op.
                              Misschien moet je eens naar je knieen laten kijken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X