Originally posted by Knulletje
View Post
training met halter
Collapse
X
-
Originally posted by Misterfit View PostJe wilte geen domme antwoorden, terwijl je met iets doms aan komt zetten. Met maar 1 halter trainen? Waarom - als je al een halter koopt van 10 kg - koop je niet 2 halters? Lekkere dumbell press met 1 dumbell.
Ik vind het een beetje jammer dat je je niet wat beter verdiept in alles.
Met maar een gewicht kom je niet ver, want je gaat namelijk ook vooruit en dan heb je zwaardere gewichten nodig. Dit schiet niet op zo.
Comment
-
Nu dan even serieus, als je oefeningen met een dumbell van 10 kilo wilt doen (progressie hoef je niet zo heel veel te verwachten) is dit een goede site voor oefeningen:
Exercise & Muscle Directory
Comment
-
OK dan kun je al meer doen..
Ik zou als ik jou was erg ligt beginnen..
Schouders
Biceps
Triceps
Rug
Die kun je met n beetje geduld en improvisatie wel trainen..
Borst, kun je opdrukken en dippen.. Dippen kun je ook tussen 2 stoelen of op de binnen hoek van het aanrecht..
Comment
-
Originally posted by Tommyy View PostNu dan even serieus, als je oefeningen met een dumbell van 10 kilo wilt doen (progressie hoef je niet zo heel veel te verwachten) is dit een goede site voor oefeningen:
Exercise & Muscle Directory
Comment
-
Je kijkt bij exercises (oefeningen), dan klik je op het lichaamsonderdeel dat je wilt trainen, bijvoorbeeld upper arms - biceps branchi (biceps dus), daarna kijk je bij de dumbell oefeningen en klik je er eentje aan en krijg je er een filmpje van. Ik weet niet in hoeverre jij de Engelse termen kent van je lichaamsdelen, zo niet dan is het wel een must om dat even te leren, anders kom je op deze site ook niet zo heel ver.
In ieder geval veel s6 met de oefeningen!
Comment
-
Originally posted by Tommyy View PostJe kijkt bij exercises (oefeningen), dan klik je op het lichaamsonderdeel dat je wilt trainen, bijvoorbeeld upper arms - biceps branchi (biceps dus), daarna kijk je bij de dumbell oefeningen en klik je er eentje aan en krijg je er een filmpje van. Ik weet niet in hoeverre jij de Engelse termen kent van je lichaamsdelen, zo niet dan is het wel een must om dat even te leren, anders kom je op deze site ook niet zo heel ver.
In ieder geval veel s6 met de oefeningen!
marre.. krijg ik daar een beetje spieren van? jawel tog?
ben er bereid vor hard te trainen!
Comment
-
Originally posted by gentjuh View Postluister: ik kan er ook gewichten BIJ doen en af halen
Als je denkt dat wij dit tegen je zeggen, omdat we jou willen plagen of af willen kraken, dan heb je het mis. Als we de schijt aan je hadden, zouden wij niet gaan adviseren om naar een sportschool te gaan. Je hebt nu veel te hoge verwachtingen van die ene dumbell, waarvan wij weten, dat die niet uit zullen komen. Dus nogmaals, ga naar een sportschool of schaf een complete thuisgym aan. En ga eens zelf opzoek naar dingen, lastige vragen kun je natuurlijk altijd stellen, maar om te gaan vragen wat je allemaal met een dumbell kunt, dat klinkt een beetje naar luiheid. Zo van, ik maak een topic open en er rollen wel antwoorden uit. Die site die tommy gaf staat vol met oefeningen per spiergroep en je hebt ook iedere keer een onderdeel "dumbell" kijk daar maar eens naar.Last edited by Misterfit; 04-02-2010, 16:36.
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostTen eerste hoef je niet tegen mij te praten, alsof je mijn vader bent. Ten tweede heb je er niet bij gezegd dat je het gewicht kunt veranderen, maar dan nog heb je maar een dumbell, waarmee je niet ver zal komen.
Als je denkt dat wij dit tegen je zeggen, omdat we jou willen plagen of af willen kraken, dan heb je het mis. Als we de schijt aan je hadden, zouden wij niet gaan adviseren om naar een sportschool te gaan. Je hebt nu veel te hoge verwachtingen van die ene dumbell, waarvan wij weten, dat die niet uit zullen komen. Dus nogmaals, ga naar een sportschool of schaf een complete thuisgym aan. En ga eens zelf opzoek naar dingen, lastige vragen kun je natuurlijk altijd stellen, maar om te gaan vragen wat je allemaal met een dumbell kunt, dat klinkt een beetje naar luiheid. Zo van, ik maak een topic open en er rollen wel antwoorden uit. Die site die tommy gaf staat vol met oefeningen per spiergroep en je hebt ook iedere keer een onderdeel "dumbell" kijk daar maar eens naar.
voor de borst, die kan ik thuis doen toch?
Comment
-
Ja kan je doen maar kijk altijd dat je de oefening juist uitvoerd.
Bv deze lijkt erop maar is een andere spiergroep. Dumbbell Lying Triceps Extension
Je hoeft niet alle oefeningen met 1 dumbbell te zoeken. Je kan er ook nemen waar in de afbeelding 2 dumbbells staan maar gewoon met 1 dumbbell dit uitvoeren en dan de dumbbell van hand wisselen, je zal wel een beetje uit balans zijn maar zolang ge nog geen te zware gewichten neemt moet dit lukken...Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
-
[quote = Wasofski; 631526] Ja kan je doen maar kijk altijd DAT JE de oefening juist uitvoerd.
Bv deze Lijkt erop maar is een andere spiergroep. Dumbbell Lying Triceps Extension
Je Hoeft Niet alle oefeningen met 1 halter te zoeken. Je kan er ook Nemen waar in de afbeelding 2 halters staan maar gewoon met 1 halter dit uitvoeren en dan de halter van de hand wisselen, je zal wel een beetje uit balans zijn maar Zolang ge nog geen te zware gewichten neemt Moet dit lukken ... [/ quote]
weet ik deze doe ik ook met 1
Comment
-
Originally posted by gentjuh View Postje hebt egt gelijk.. mar dat betreft de sportschool.. moet nog even wachten want er is een groep 12-16 jaar die is vrijdags alleen zit nu vol dus ik moet even wachten tot er een plaatsje is, en die site van tommy ga ik goed bekijken, heb nu veel oefeningen gezien met 1 dumbell bijv deze:Dumbbell Pullover
voor de borst, die kan ik thuis doen toch?
Waar je nu op wacht is waardeloos, en alleen geldverspilling voor je ouders..
Comment
-
Omdat hier heel vaak de vraag langs komt wat je thuis kan doen zonder gewichten heb ik geprobeerd een fulbodyschema voor thuis te maken.
Bij sommige oefeningen is wel een beetje creativiteit nodig, door middel van een trap enz.
Uiteraard is het altijd beter om naar een sportschool te gaan. Zeker als je echt serieuze gains wil maken. Maar ik ben van mening dat er thuis zeker een basis te leggen is.
Het grootste gemis van gewichten ligt bij de benen.
Borst en triceps,
opdrukken. (variatie, beneden vasthouden, uitstoten en klappen, weer naar beneden zakken en daar even vasthouden)
borstdippen. Weighted Chest Dip
opdrukken met je handen vlak naast elkaar.
dippen tussen 2 bankjes in. Weighted Bench Dip
rug, biceps
optrekken. (alle mogelijke varianten, handpalmen naar je toe, van je af, handen dicht bij elkaar, handen ver uit elkaar.)
optrekken met je benen op een bankje. Weighted Supine Row
schouders
pike press Pike Press
opdrukken met je voeten zo hoog mogelijk.
benen.
squad met een krat bier in elke hand
lunges met een krat bier in elke hand
jumpsquads (met een krat bier in elke hand), beneden wel even blijven zitten.
goodmornings met in elke hand een krat bier
sprints (zo explosief mogelijke uitvoering, zodra je op snelheid bent weer afremmen, en even rust nemen)
core
plank holds
superman (plank hold, en dan je linkerarm en rechterbeen gestrekt optillen, weer terug in plank hold positie, en dan je rechterarm en linkerbeen optillen)
op je rug gaan liggen en alleen steunen op de hak van je voet en schouderbladen. "omhoog lopen" tot je een soort omgekeerde brug vormt. Even vasthouden. Teruglopen naar je beginpositie (op hakken en schouderbladen) en daar weer even vasthouden.
"plank holds" op je zij.
Mocht je dit schema even vol houden, en het lukt om goed op je voeding te letten, kan je een aardige basis leggen om in de sportschool op verder te bouwen.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...8 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
14 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: