Creatine in de cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine in de cut

Beste bodynetters,

Ik ben momenteel bezig met me cut ik wil namelijk van 17 % naar ongeveer 14 en dan kijk ik wel weer aan ( want ik hoef niet echt heel droog te staan)

maar nu vroeg ik af of creatine in de cut nu zinvol of niet was aangezien je geen spiermassa kan winnen als je onder je behoefte eet. maar ik dacht wellicht helpt het goed voor herstel.

andere vraag ik wilde sowieso crack ( niet dat bruine spul hoor :P) gaan nemen en hier zit dus caffeine in , klopt het dus dat ik beter creatine ethyl ester kan nemen ivm de caffeine ?

laatste vraag in hoeverre is het mogelijk om als beginner ( train nu 8 maanden) spiermassa/kracht te winnen in de cut.

alvast bedankt

gr Janjaap

Ik heb gelezen dat creatine heel gunstig kan zijn bij de cut omdat het vetpercentage hiermee tot 4% naar beneden kan gehaald worden en dat alleen met creatine. Spiermassa winnen kan tijdens de cut. Ik train nog maar 4 maanden en ben direct begonnen met een cut omdat ik veel te dik stond en ik ben momenteel al een goede 10% gezakt in vetpercentage en ongeveer 5kg kwijt, wat dus wil zeggen dat ik spiermassa bijkrijg waar ik vet verlies
    > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
    BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Creatine kan wel zorgen voor wat vocht, wat mss niet bemoedigend is in een cut.
      Zijn al wat topics over creatine en caffeïne, dacht dat het uiteindelijk gewoon te combineren valt.
      Als beginner kan je wel vvm blijven gainen, lijkt me.
      "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Onzin verhalen weer. Enige wat creatine doet is het verlies van spiermassa beperken. Je verliest 5-10% minder spiermassa dan je zonder creatine zou doen. Maar is het echt nuttig? Na een cut heb je een rebound periode van 4-6 weken. Als je dan overdreven veel eet krijg je alle "verloren" spiermassa terug zonder dat je vet aanzet. Sterker nog omdat je massa toeneemt heb je uiteindelijk nog een wat lager vet%.

Alleen beginners die nog nooit gesport hebben kunnen spiermassa winnen tijdens een cut. Als je al een tijdje traint kun je dit vergeten.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Onzin verhalen weer. Enige wat creatine doet is het verlies van spiermassa beperken. Je verliest 5-10% minder spiermassa dan je zonder creatine zou doen. Maar is het echt nuttig? Na een cut heb je een rebound periode van 4-6 weken. Als je dan overdreven veel eet krijg je alle "verloren" spiermassa terug zonder dat je vet aanzet. Sterker nog omdat je massa toeneemt heb je uiteindelijk nog een wat lager vet%.

Alleen beginners die nog nooit gesport hebben kunnen spiermassa winnen tijdens een cut. Als je al een tijdje traint kun je dit vergeten.
          Hoe werkt creatine dan anti-katabool?
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

het werkt niet anti-katabool want dan zou je helemaal geen spiermassa verliezen

Comment

Hoe zorgt creatine ervoor dat je minder spiermassa verliest?
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

het werkt niet anti-katabool want dan zou je helemaal geen spiermassa verliezen
                Nonsens. Alles kent gradaties.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                  Hoe zorgt creatine ervoor dat je minder spiermassa verliest?
                  Creatine is een samenstelling van 3 soorten aminozuren. Denk dat bij dit verhaaltje methionine vooral een actieve rol speelt, omdat deze een bijdrage heeft aan de eiwitsynthese. Of dat ook daadwerkelijk klopt weet ik niet zeker.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Nonsens. Alles kent gradaties.
                    In mijn wereld niet.
                    In mijn wereld werkt het, of het werkt niet. Er is geen half werk.

Maar creatine is geen anti-katabool. Het assisteert bij het ontwikkelen van spiermassa/kracht. Voer in een cut is minder en dan verlies je automatisch massa. Maar zelfs dan kun je met creatine nog iets meer massa winnen en dus het verlies minderen.

Comment

Maar creatine is geen anti-katabool. Het assisteert bij het ontwikkelen van spiermassa/kracht. Voer in een cut is minder en dan verlies je automatisch massa. Maar zelfs dan kun je met creatine nog iets meer massa winnen en dus het verlies minderen.
                      "Je verliest 5-10% minder spiermassa dan je zonder creatine zou doen."

Hoe kom je bij dit percentage?
                      The Sky Ain't The Limit

Comment

Omdat dit hetzelfde is wat je ongeveer wint over 6 weken met een goede creatine

Comment

mmmhh, volgens mij kun je de myofibrilaire afbraak niet vergelijken met sarcoplamatische winst. Erg kort door de bocht om te zeggen dat creatine je spierverlies beperkt.
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

Omdat dit hetzelfde is wat je ongeveer wint over 6 weken met een goede creatine
                            dat is wel heel veel
                            was het maar waar !!
                            waren de steroiden ook overbodig geweest.
                            Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by tommyzz View Post
                              dat is wel heel veel
                              was het maar waar !!
                              waren de steroiden ook overbodig geweest.
                              Dat jij niet weet hoe je fatsoenlijk moet trainen kan ik niks aan doen. Met AS krijg ik wel wat meer dan 5-10% in 6 weken tijd hoor.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X