Gewichten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gewichten

Hallo iedereen,

Na 2 dgn lezen en een beetje rondgekeken te hebben, en mezelf uiteraard te hebben voorgesteld op dit forum. Leek het mij tijd voor de eerste vraag voor jullie van mijn kant.
    Misschien wel een niet hele slimme vraag (maar ik leef volgens het concept, domme vragen bestaan niet, nou ja bijna niet). Maar hoe weet je welke gewichten je moet gebruiken hoeveel reps je moet doen en de grote van je sets moet zijn?

Nogmaals ben een redelijke fitnessnoob en wil beginnen met serieus fitnessen (met als doel om strakker te worden, niet te groeien maar 'gewoon' atletisch worden).

Bedankt voor de eventuele informatie.
    Gr Kevin.

Het staat echt allemaal in de zomersticky wat je hier vraagt, dus lees dat even en als je dan nog niet iets snapt vraag het even, want het is makkelijker dat jij de zomer sticky leest dan dat ik alles ga uittypen weer.

Comment

ga je naar de sportschool? je kunt halters/dumbells gebruiken met het gewicht waarbij je oefiningen goed uit voert, biceps curl bijvoorbeeld, hang een gewicht eraan wat je kunt hanteren maar niet te licht is.
      het beste is tussen de 5 en 12 reps en 3 sets

Edit: Zomersticky

Comment

hier moet je wezen: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279
        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
          ga je naar de sportschool? je kunt halters/dumbells gebruiken met het gewicht waarbij je oefiningen goed uit voert, biceps curl bijvoorbeeld, hang een gewicht eraan wat je kunt hanteren maar niet te licht is.
          het beste is tussen de 5 en 12 reps en 3 sets

Edit: Zomersticky
          Waarom is dat het beste? Aardige marge ook trouwens...
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

FM, gebruik mijn tactiek: alleen verwijzen naar de zomersticky
            doe je al zeker niets verkeerd
            "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
              Waarom is dat het beste? Aardige marge ook trouwens...
              volgens mij, staat dat overal op internet.....
              dus neem ik aan dat dat het beste is, je gaat geen 30reps doen in een setje denk k

Comment

Iedereen ZomerSticky, dan gaat er niks fout !!!

Comment

Je leert bij.

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                    Je leert bij.
                    ja k weet ut, de stickys zijn gewoon een bron van intelligentie, daar kan je alleen maar van leren

Comment

volgens mij, staat dat overal op internet.....
                      dus neem ik aan dat dat het beste is, je gaat geen 30reps doen in een setje denk k
                      Ach so. Het lijkt me handig dat als je advies gaat geven aan anderen dat je dan wel weet waarom je dat advies geeft. En dat is niet 'omdat het overal op internet staat'. Punt 1 heb je dan lang niet alles gelezen, want geloof me, er bestaan veel meer varianten dan alleen 5-12 reps voor 3 sets en 30 reps in een set (heb je zelf de zomersticky wel gelezen? en het fullbodyschema van Genix? en het vierdagenschema van Falstyr?). Punt 2, als je niet begrijpt waarom je dat advies geeft, hoe kun je dan onderbouwen dat het een fatsoenlijk advies is?

Overigens verwacht ik hier geen antwoord op, maar mag je vooral de eerste zin tussen de oren knopen.
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

volgens mij kan ik beter geen advies geven... maar ik boek wel vooruitgang als ik oefening met ongeveer 5-12 reps en 3-5 sets uitvoer, en dan is het dus geen slecht advies

Comment

dat kan maar als beginner is het niet verstandig direct zwaar te trainen, dus dan is meer herhalingen wel wenselijk. 12 a 15 is daarom een mooi aantal.

Comment

volgens mij kan ik beter geen advies geven... maar ik boek wel vooruitgang als ik oefening met ongeveer 5-12 reps en 3-5 sets uitvoer, en dan is het dus geen slecht advies
                            Jij bent een absolute beginner. Ookal is je training belabberd en je voeding bestaat uit 3 broodjes jam en 1 bord avondeten, oftewel ruk, boek je alsnog vooruitgang.
                            Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                              Jij bent een absolute beginner. Ookal is je training belabberd en je voeding bestaat uit 3 broodjes jam en 1 bord avondeten, oftewel ruk, boek je alsnog vooruitgang.
                              dus als alles gwn klote is, kan ik vooruitgang boeken?!
                              nou dan kan ik beter gaan dammen ofso

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X