Graag een beoordeling en tips gevraagd!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag een beoordeling en tips gevraagd!

Hallo medesporters,
    Ik zal mij eerst nog even voorstellen.
    Mijn naam is Thierry en ik ben 26 jaar.

Ik fitness nu 10 jaar en het afgelopen jaar ben ik begonnen met bodybuilding.
    Niet voor wedstrijden, maar om simpelweg om wat groter, gespierder en droger te worden.
    Ik train 4 a 5 keer per week.
    Ik ben dus nog niet zo lang bezig met het serieuze werk.

Tussentijds zou ik graag wat bijsturing willen vragen van jullie, zodat ik nog efficiënter bezig ben.
    Graag tips en commentaar op de oefeningen, het eetpatroon en voedingssupplementen.
    Mijn gemiddelde dagelijkse voeding ziet er zo uit:
    Zodra ik stop met weight gainers word ik gelijk een gespierde spijker, helaas. Mijn bouw is vrij tenger.
    Na het opstaan:
    2 scheppen Weight gainer (Mammoth 2500)

Ontbijt
    Vier tot zes eieren (zonder eigeel)

Tussendoor
    Kwark (soms met walnoten)

Lunch
    Salade met tonijn of kip

Tussendoor
    2 scheppen Weight gainer (Mammoth 2500)

Voor het trainen binnen een half uur
    1 schep Whey proteïne (power supplements)
    2 scheppen Crack (Revolutions)
    1 theelepel Creatine (Phosphagen, EAS) 6 weken lang en daarna 6 weken niet
    Na het trainen binnen een half uur
    1 schep Whey proteïne (power supplements)
    1 theelepel Creatine (Phosphagen, EAS)

Avondeten
    Vis of kip met groente zoals asperges of broccoli

Voor het slapen
    Eetlepel lijnzaadolie
    Walnoten
    1 schep Micellar Casein time released protein (Power supplements)

Mijn zwakke punten zijn mijn buikspieren, maar ik denk dat dat een kwestie van geduld is, want ik ben nog niet zo lang bezig om veel minder koolhydraten te eten en veel meer eiwitten. Dus ik zal op den duur wel een stuk droger worden, zodat de buikspieren beter zichtbaar zijn.
    Ik wil graag een vollere borst. Zoals jullie zien is de bovenkant van mijn borst vrij plat.
    Als ik mijn borst train dan ligt de focus vooral op mijn bovenkant borst.

Dit zijn de oefeningen die ik vaak doe voor mijn borst:
    Ik probeer om de 6 weken een ander schema te pakken
    O.a. negatief trainen zit daarbij.
    -Schuin bankdrukken (soms met omgekeerde greep, smalle greep of juist breed)
    -Schuin dumbell drukken
    -Schuin dumbell flyes
    -Opdrukken
    -Kabel crossover
    -Pullovers
    -Pec deck fly

Uiteraard train ik de rest van de spieren ook, maar ik zou graag advies willen hoe ik mijn borst moet trainen, zodat deze voller wordt aan de bovenkant.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Thierry

Edit Pin. Regels gemist zeker?
    Last edited by Pinada; 18-04-2010, 10:22.

Hey maat, waar is je voeding gebleven? Ik zie alleen maar shakes en supplementen + wat avond eten. Vind je het gek dat je een spijker wordt!

Gewoon goed ontbijten, lunch, diner! Doe daar nog een 10:00 en 14:00 hap bij en pak daar die supps bij.

Beter is nog gewoon eens in een excel bestand in te vullen wat je binnenkrijgt....schrik je van zo weinig
    1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Je eet te weinig, kan ik je zo al zeggen. Reken even je behoefte uit met KEV.

7 oefeningen voor borst is veel teveel.
      How you like them apples?

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Die 7 borstoefeningen zijn voorbeelden. Uiteraard pak ik er elke keer 3 uit.

Ik heb het idee dat als ik veel koolhydraten eet, ik die niet verbrand en deze er bij me buik aan komen, vandaar dat ik weight gainers gebruik.

Ik heb al een aantal keren die excel ingevuld en dan kom ik op met mijn gemiddelde voeding op rond de 2500. Door die weight gainers kom ik dan op rond de 3500 uit. Dat leek mij wel goed om te groeien.

Wat raden jullie mij aan om meer te eten?
        Dat ik meer brood en pasta's ga eten, of dat ik de hoeveel wat ik nu eet gewoon verhoog?

Gr Thierry

Comment

Welkom

Comment

Ik snap het niet helemaal, bij je nou aan het cutten of bulken? Want je zegt dat je minder koolhydraten bent gaan eten, maar tegelijkertijd neem je ook weightgainer.
            Je eet trouwens inderdaad te weinig. Daar kan je toch niet een hele dag op leven?
            DL 90kg, SQ 85kg, BP 80kg @ 70kg

Comment

Je zegt dat je borst achterloopt, maar no offence; schouders zijn niet ontwikkeld (zowel de voor zij en de achterkant), biceps en triceps ook niet (al lijkt triceps beter dan biceps) en onderarmen vertonen ook weinig groei. Enige wat lijkt alsof je getraind hebt zijn je lats en traps (traps misschien door pose dat ze eruit springen?) dus ik zou me nog niet zo'n zorgen maken over chest als alles nog in het beginstadium is, zou zelfs zeggen dat in vergelijking met de rest chest gelijk/voorloopt (je flexed hem alleen verkeerd). Benen zien we niet dus neem aan dat dat ook vrij weinig is (random gokje ), please geen voetbal verhaal ^^

Ten eerste zul je moeten beginnen met echt eten, niet dit 4 eiwitten idee waar je nu mee bezig bent als ontbijt, das echt 80 calorien tops die je dan bij je ontbijt binnenkrijgt... Kan je toch niet op leven man. Je eet heel clean (met heel veel sups en troepgainer) dus het is mooi dat je daar geen moeite mee hebt, maar ik durf bijna te zeggen dat je op zijn minst 2x zoveel zult moeten eten om in spiermassa aan te komen.

Maak eens een voedingsschema inclusief de K/E/V macro's (in andere woorden lees de zomersticky), post ook even je trainingsschema, want als ik zie wat je voor borst doet gok ik erop dat de rest van je schema ook flink bout is. (Zet even je gehele training van vorige week erop inclusief gewichten, krijgen wij ook een beter beeld van je)

Is allemaal niet om je af te kraken, maar je geeft aan al 10 jaar te fitnessen en een jaar aan BBing te doen en het is zonde om nog 10 jaar te verspillen vandaar de misschien het wat hard geformuleerde commentaar. Is echt goed bedoeld We zien wel dat je inzet hebt en als je nuttiger bezig gaat zul je zelf veel meer progressie zien en das win/win
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

wauw jij eet echt weinig

welkom

Comment

Luister maar naar yawg, dan hoef ik het niet te herhalen.

Maar ipv 2x je eten wat je nu doet (wat yawg zegt) zou ik er 3x van maken. Hoeveel kcal heb je nou? 1500 ofzo?

Edit: bouw is tenger? wat een onzin, je hebt gewoon een hoge meta, klaar. Geen smoesjes om aan de weight gainers te gaan, of het uitblijven van progressie daar aan toe te schuiven
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Hardstikke bedankt voor het commentaar.
                    Ik vind het alleen maar duidelijk geformuleerd!
                    Hier kan ik teminste wat mee.

De ene keer ben ik aan het bulken en dan weer cutten inderdaad. Ik weet nog niet goed wat ik doe, en daarom kom ik hier ook voor hulp naartoe.
                    Het is dus duidelijk dat ik een lange periode moet gaan bulken!

In de excelsheets die hier op het forum staan met de hoeveel gram kom ik op rond de 2500 calorieen nu.

Ik heb een nieuw bulksschema gemaakt, zodat ik op rond de 3000 zit. Dit is wat ik van plan ben om dan ongeveer te gaan eten. Zouden jullie willen kijken of het ergens op slaat?

Om een idee te krijgen van hoe zwaar ik train:
                    Als ik schuin dumbelldruk dan zijn dat setjes van 8-12 met herhalingen van 3 keer. Het gewicht waar ik nu op zit is 32 kilo per dumbell.
                    Squats op 140 kilo.

Ik zal volgende week mijn schema wel even posten, van de oefeningen, herhalingen en de zwaartes.

Gr Thierry
                    Last edited by thierrys; 17-04-2010, 14:19.

Comment

Het voedingsschema.
                      Attached Files

Comment

het gewicht boeid me geen donder als je het maar correct uitvoerd =)

betreft je schema :
                        maaltijd 1. flikker ei-eiwit en rozijnen eruit houd het bij brinta melk en een schepje whey
                        500 ml melk 80 gram brinta op
                        melk op 650w 2.30 minuu in de magnetron schepje whey erbij , roeren. al roerend de 8 0gram brinta erbij.. en opdrinken maar

maaltijd 3 (na je training)
                        witbrood eruit bruin/ volkoren whatever overigens 35gram per snee gemiddeld
                        met KIP

mammoth drink je met melk? klap dit na je 3rde maaltijd weg. mamoth bevat suikers. insuline piek na je training is goed azodat alles lekker snel je spieren in word gepompt.

14.30
                        mamoth vervangen door zelfde als je ontbijt

21.30 whey instant eruit aangezien je daar niet veel aan hebt
                        kom je al richitng de 3700 gok ik zo

zo zou ik het beetje doen

Comment

Welkom !
                          Dumbells build a bigger chest
                          Barbells build a bigger ego

Comment

No offence maar 12x32kg DB presses dan heb ik het heel moeilijk te geloven dat je zo weinig vorm hebt. Voorste schouderkop zou er op zijn minst uit moeten springen dan zou je zeggen. Moet wel zeggen dat ik niet af had gelezen aan je fysiek dat je 30+DB's zou hanteren dus das wel weer een plus soort van

Feit dat je nog in beginstadium bent geeft wel aan dat je verschrikkelijk slecht gegeten hebt, zelfs gasten die 3 maanden trainen (even echt skinny ecto's uitgezonderd) met een voedingsschema hebben al iets 'vollere' schouders en je geeft aan al een jaar aan BBing te doen.

Volg leo's advies maar op anders, 3x zoveel eten (ik gokte dat je 1800cal zou eten en mij leek 3600 wel genoeg als je indenkt dat je metabolisme om het leven is gebracht door een jaar lang te chrash-dieten) want je kracht is redelijk (loopt zeker voor op je fysiek), maar massa blijft enorm achter. Voordeel is wel dat je nu inhaalslag kunt maken dus je zou enorme progressie moeten zien de komende 6 maanden, mits je niet gaat lopen klooien met een cut-schema.

Serieus als jij nu zou cutten blijft er echt helemaal niks van je over, dus ik zou je aanraden eerst minstens 6 maanden ECHT TE ETEN, kijk dan waar je staat. Ben geen voorstander van mensen die willen cutten (tenzij BF echt te hoog is) voordat je uberhaubt kunt zien dat ze trainen dus zou je ook echt aanraden dat idee uit je hoofd te zetten.

Voedingsschema niet naar gekeken, niet echt puf voor op moment, maar possel heeft al redelijk wat puntjes besproken

Overigens baseer ik wel erg veel op 1 foto, misschien even een beter pose uitkiezen en daar wat foto's van plaatsen, want in relaxte stand unflexed moet je echt flink beest zijn wil het er impressive uitzien. Denk dat het nog wel meevalt eigenlijk, maar deze pose doet je geen eer aan
                            Last edited by Yawgmoth; 17-04-2010, 15:48.
                            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Hoi Yawgmoth,

Bedankt voor je reactie.
                              Heb net wat foto's gemaakt en nu dus bijgevoegd. Heb ik straks mooi wat foto's van "before".

Benen krijg ik er niet goed op, maar die zijn ook niet de moeite waard om te fotograferen. Deze train ik uiteraard wel 2x per week.

Ik zal zeker wat met jullie tips gaan doen!

Gr Thierry

Edit Pin. Lijkt me inmiddels duidelijk.
                              Last edited by Pinada; 18-04-2010, 10:24.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X