Blauwe plekken door trainingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blauwe plekken door trainingen

Hello,

Heeft iemand al ervaringen met blauwe plekken na trainingen?Ik kreeg mijn eerste blauwe plek vorige week na mijn 10 km lopen aan de buik en gisteren 2 kleine plekken op schouderhoogte aan de rug (ik trainde borst gisteren).

Ik las dat het gescheurde bloedvaten zijn kon zijn door overtraining.

Iemand mee eens?Moet ik naar de doktor, of val ik dood binnen een paar dagen?

ciao

ik heb op moment een stuk of 12-13 blauwe plekken met enkele flinke onderhuidse bloedingen...hoort er bij

Comment

Zal wel meevallen denk ik zo. Echter, als je het niet vertrouwd zou ik toch maar even een bezoekje aan de doctor plegen. Niet dat je dalijk door ons toedoen dood omvalt natuurlijk.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Heb ik ook soms op mijn armen, dat ik plots van die blauwe plekken heb, zonder echte reden.
        Ik denk niet dat je er iets ergs van moet denken, je kan ook altijd een dokter raadplegen.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Wat een rare plek, buik. Armen en benen kan je gemakkelijk stoten zonder dat je het echt merkt, daar heb je ook zo blauwe plekken. Bij je buik is het toch wat moeilijker om blauwe plekken te krijgen, en ze onopvallend krijgen lijkt me al helemaal sterk.
          Maar zolang je er geen rare pijn aan hebt, en het gewoon snel geneest,.. zou ik me er niet zon druk om maken.

Comment

Je moet "jezelf martelen in de gym' ook niet te letterlijk nemen.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Kerel voordat je blauwe plekken op je buik krijgt van krachttraining ben je wel zulke rare toeren uit aan het halen dat je denk ik grotere problemen hebt in je fitnesscarriere

gisteren 2 kleine plekken op schouderhoogte aan de rug (ik trainde borst gisteren)
              Ja dat krijg je van squats

Denk trouwens niet echt dat jij aan het overtrainen bent gezien je stats

Zou niet precies weten hoe je een blauwe plek krijgt op je buik, ik bedoel dat is praktisch onmogelijk tenzij er iets beknelt zit of iets je gestoken heeft (soort van, je snapt het wel). Dat of je hebt een ab gescheurd, maar dat had je wel gemerkt gok ik zo en dan had je geen 10km gaan rennen.

FF naar doc, of even foto plaatsen misschien dat we dan meer kunnen zeggen (doc is beter optie natuurlijk)
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

ik heb een zalig mooie plek op mn biceps :d
                The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Van het trainen?
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Omschrijving
                    Met blauwe plekken (Latijn: ecchymosen) bedoelen wij beschadiging van onderhuidse fijne adertjes (haarvaten) met als gevolg bloeduitstorting onder de huid. Iedere keer als de fijne bloedvaatjes worden beschadigd, lekt er wat bloed uit waardoor rode puntjes of blauwe plekken in de huid ontstaan.
                    Bij de meeste mensen is het vrij onschuldig, maar als te gemakkelijk bloeduitstortingen ontstaan kan het zijn dat er iets mis is met de bloedstolling. Vrouwen krijgen in het algemeen sneller blauwe plekken dan mannen. Ouderen krijgen doordat de onderhuidse vetlaag bij hun dunner is sneller blauwe plekken. Er kunnen dan dieppaarse plekken (hematomen) ontstaan die van dieppaars verkleuren van groen, naar geel en tenslotte bruin.

Hoe ontstaat het
                    - Een blauwe plek ontstaat meestal na een plaatselijke stompe trauma (=stoten, druk) van het betreffend huiddeel.
                    - Bij gebruik van acenocoumarol, fenprocoumon of heparine kan er sprake zijn van overdosering.
                    - Ook kunnen er interacties zijn tussen middelen die de bloedstolling remmen en bijv. co-trimoxazol of NSAID's.
                    - Medicijnen die een bijwerking op het bloed hebben, kunnen blauwe plekken veroorzaken: bijv: corticosteroiden (oraal en per inhalatie) en fluoxetine.

Wat zijn de verschijnselen
                    We zien scherp begrensde blauwe, matig tot zeer drukpijnlijke plekken. In de loop van de tijd worden de plekken van blauw-rood naar paars, bruin tot geel om ten slotte geheel zonder littekens te verdwijnen.

Hoe wordt de diagnose gesteld
                    De diagnose “”blauwe plekken”” kan gemakkelijk op het blote oog worden gesteld.
                    Indien er een vermoeden bestaat op een onderliggende ziekte van uw bloedstollingsysteem, wordt er nader bloedonderzoek gedaan.

Wat is de behandeling
                    Geen. Blauwe plekken gaan vanzelf weer over.
                    Indien één of meerdere geneesmiddelen de oorzaak zijn voor de blauwe plekken dient u met uw arts te overleggen of het betreffend middel kan worden gestaakt.

Wat kunt u zelf eraan doen
                    Eventueel koude kompressen (of Coldpack®) gebruiken, zo snel mogelijk na het ontstaan van het letsel.

Wat zijn de vooruitzichten
                    Blauwe plekken gaan vanzelf weer over.

WAARSCHUW UW (HUID) ARTS
                    - als het vaker voorkomt;
                    - als er na 14 dagen geen verbetering is;
                    - bij het vermoeden van bijwerkingen van en/of een interactie met een geneesmiddel.
                    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                      Van het trainen?
                      yeppers
                      The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                      Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by ginntonic View Post
                        Hello,

Heeft iemand al ervaringen met blauwe plekken na trainingen?Ik kreeg mijn eerste blauwe plek vorige week na mijn 10 km lopen aan de buik en gisteren 2 kleine plekken op schouderhoogte aan de rug (ik trainde borst gisteren).

Ik las dat het gescheurde bloedvaten zijn kon zijn door overtraining.

Iemand mee eens?Moet ik naar de doktor, of val ik dood binnen een paar dagen?

ciao
                        Heeft iemand GINNTONIC nog gesproken de afgelopen dagen?
                        Of hebben we nu Bodynet-lid minder?
                        1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
                          yeppers
                          Hoe train je dan in godsnaam.

Slaan op je spieren wordt je niet gespierder van hé, weet niet welke debiel dat in de wereld heeft gebracht.
                          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                            Hoe train je dan in godsnaam.

Slaan op je spieren wordt je niet gespierder van hé, weet niet welke debiel dat in de wereld heeft gebracht.
                            ken wel mensen die wel eens hard op borst laten slaan voordat ze gaan benchen. Dit zie ik ook wel eens bij het squaten op de schouders. Soort van pep slag ofzo
                            Calisthenics / Street workout

Comment

Dus gasten hier is de plaats van mijn blauwe plek, maar wees gerust het is al aan het verdwijnen. En het was op mijn cardiotraining en ik wilde perse de 10 km lopen en heb wellicht wat zitten overtrainen. Het was dan ook 2 jaar geleden dat ik mjn 10 km in een uur liep.

Sinsdien doe ik het een weekje rustig want laatste maanden zijn intensief geweest maar ik blijf volhouden hoor.

Bedankt Jaap voor de zorgen, maar zoals je ziet is er geen probleem(voorlopig)

Tot later

Ps: Dat ben ik niet op de foto.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X