machines of losse gewichten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• machines of losse gewichten

Hey,

ik ben nog maar pas nieuw hier. Ik ben begonnen in september met thuis te trainen met losse gewichten. Ik had geen echt schema en modderde maar wat aan. In maart kreeg ik last in mijn rechterschouder, een ontsteking van een pees door een onevenwicht tussen schouder, rug en borst. Een overontwikkeling van de borst en de rest verwaarloosd. Eind april heb ik mij dan ingeschreven in een fitness, na kine voor mijn schouder. Schouder is nu ok. Ik heb nu een schema voor 6 weken van de begeleider van de fitness, fullbody, met allemaal machines, buiten barbell curl. Toen ik met losse gewichte trainde had ik de indruk dat mijn lichaam massiever overkwam. Ik deed gisteren aan bankdrukken thuis en had de indruk dat het veel zwaarder was dan normaal, waarschijnlijk is mijn stabliliteit nu erg verwaarloosd. Zouden jullie na die 6 weken vragen om over te gaan op losse gewichten of de raad blijven volgen van de fitness.
    Gewicht: 69 kg
    Lengte: 1m76,5
    BF: 16%
    Bp: max 85kg
    Legpress: max 230 kg

Zorg dat je eerst alle "basis" oefeningen onder de knie hebt met machines. Dat je per oefening de spieren voelt die je gaat en moet gebruiken. Als je dat beheerst, kun je overgaan op losse dumbells.

Ik train nu een jaar of 16 en wissel af. Losse dumbells zijn beter, maar soms is een machine makkelijker alleen te doen of sneller.
    1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

ja je kunt wel gelijk hebben, want een nieuwe ontsteking zie ik niet zitten.. toch heb ik soms het gevoel dat de dag erna die stijfheid er totaal niet is, ook al train ik echt voluit! Ik hou ik mij ook zeer strikt aan het gekregen schema. Misschien past mijn lichaam zich nu goed aan in deze "inloopfase"

Comment

Ik ga denk ik nog zo'n 2-3 weken verder op de machines en daarna wil ik overgaan op de dumbells en barbells.. Ik denk dat dit zeker aan te trainen is in het begin om je spieren überhaupt te laten wennen aan dergelijke zware of zwaardere gewichten
        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Pinata View Post
          ja je kunt wel gelijk hebben, want een nieuwe ontsteking zie ik niet zitten.. toch heb ik soms het gevoel dat de dag erna die stijfheid er totaal niet is, ook al train ik echt voluit! Ik hou ik mij ook zeer strikt aan het gekregen schema. Misschien past mijn lichaam zich nu goed aan in deze "inloopfase"
          Let op techniek: 2 sec heen, 4 terug....tot falen
          1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

dus snel heen en dan trager terugzakken. Morgen zal ik hier eens rekening mee houden. Ik doe al mijn oefeningen wel redelijk traag moet ik zeggen.
            @waterpolo: ik denk ook dat het om mijn lichaam te laten wennen is en om blessures te voorkomen. Kben benieuwd wat het nieuwe schema zal geven

Comment

ik weet niet wat jij voor schema hebt (ik ben zelf ook nie erg ervaren hoor:P) maar ik had echt een schijtschema gekrege..

had ik echt niets aan.. dus weggedaan.. en iemand die er meer verstand van had ff meegelope die wel normale oefeninge deed:P

Comment

Ik zou even wachten tot er iemand die er echt verstand van heeft heeft gereageerd. Dat heb ik ook niet, maar als je je maar een klein beetje inleest op het forum weet je dat losse gewichten veel beter zijn.
                Ook staan er kant en klare trainingsschemas waarbij je je voorkant, achterkant en benen net zoveel pakt, waardoor niet jezelf uit verhouding traint.

Dat schema van je sportschool kan je weggooien.

Comment

weg donderen dat schema en ga gewoon losse gewichten gebruiken.
                  trainingsschema uit sticky bij.
                  Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                    weg donderen dat schema en ga gewoon losse gewichten gebruiken.
                    trainingsschema uit sticky bij.
                    I second that
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik denk ook dat ik stilaan op zoek ga naar een ander schema. Zelf bankdrukken is via een machine met een hefboom waardoor mijn borst amper nog groeit nu. Het geeft ook een vertekend beeld tegenover los bankdrukken. Ik kan wel meer gewichten aan na een paar trainingen en ik geraak wel moe, maar ik heb niets van spierpijn of stijfheid.

Comment

je bedoeld bankdrukken in de smith?

Vooral bankdrukken LOS doen...
                        In de smith is gewoon kut, je krijgt er snel nekblessures van, schouderblessures blabla. Je mist de stabiliteit en kan maar letterlijk 1 kant op drukken...

Comment

een smith machine hebben we ook, maar waar ik op "aangewezen" wordt en wat ik bedoel is een los bankje dat je tussen twee handgrepen schuift, u op het bankje leggen en dan gewoon drukken met behulp van de handgrepen. Je kan hier inderaad ook maar 1 kant opdrukken en de machine neemt alle stabiliteit over. Bankdrukken met hulp van een hefboom dus. Toen ik dan deze week thuis los bandrukken deed merkte ik dat ik het opeens veel moeilijker had dan anders. ik kan inderdaad beter terug beginnen met los bankdrukken, voelde veel beter aan en was meer uitdaging

Comment

Ik zie dit topic nu pas, vandaar de late reactie.

Zodra je de techniek onder controle hebt, meer losse gewichten gebruiken.
                            Dumbells build a bigger chest
                            Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy P View Post
                              Ik zie dit topic nu pas, vandaar de late reactie.

Zodra je de techniek onder controle hebt, meer losse gewichten gebruiken.

En hoe kun je dan de techniek onder controle krijgen zonder losse gewichten te gebruiken?
                              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X