Andersom doen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Andersom doen.

Woensdag op school kom de schrijver van het boekje andersomdoen.nl heeft iemand dit boek gelezen?.
    Hij beweerde dat je 1kg perweek kunt afvallen met zijn manier van sporten en eten.
    Hij gaat uit van een basisbehoefte van de persoon aan KCAL per dag die je moet inemen.
    6x per dag eten en hij stelde gemiddeld voor
    4bruine boterhammen met kaas of appelstroop of jam
    1glas sinassappelsap
    1appel.
    tussendoor 2crackers met jam
    Lunch: hetzelfde als ontbijt
    zelfde tussendoor.
    Normaal avondeten zo min mogelijk verzadigd vet
    Savonds weer dezelfde tussendoor nu met appelstroop.
    Hij ging uit vanzoveel mogelijk koolhydraten en suikers(geen kristalsuiker) wat je meer energie moet geven om te bewegen. en dat je daarbij met 3x 40minuten cardio per week 1kg per week of meer kunnen afvallen.
    Hoe denken jullie hierover want ik wil mijn vetpercentage omlaag brengen die is de laatste maanden gestegen naar 17,5 en ben 5 kg aangekomen.
    BM
    BobMarley

Het lijkt mij pure onzin.

Als ik jou was zou ik gewoon een goed cutschema opstellen en 500kcal onder je behoefte gaan zitten, en deze vervolgens laten controleren door ons. Dan weet je zeker dat je goed zit (zonder je metabolisme etc te verneuken).
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

maar hij kwam op een punt en dat klonk logisch, als jij onder je Kcal gaat zitten dan heb je ook minder energie om te bewegen. daarom zei hij moet je je basis nemen met voedsel wat je energie geeft dan ga je meer bewegen en dan ga je meer kcal verbruiken overdag dan dat je binnenhebt gekregen dan zou ook je vetpercentage omlaag moeten. en af moeten vallen
      BobMarley

Comment

* deuntje van Motley Crue - Girls, Girls, Girls *

Carbs, Carbs, Carbs.

Je zit onder de kcal intake, eet amper eiwit dus je al spier afvallen en een beetje vet.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Yep, maar heb je ook aan het spierverlies gedacht? Je krijgt gewoon een fucking paar gram aan eiwitten per dag binnen...

Edit; Shred was me voor.
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by bobmarley View Post
            Woensdag op school kom de schrijver van het boekje andersomdoen.nl heeft iemand dit boek gelezen?.
            Hij beweerde dat je 1kg perweek kunt afvallen met zijn manier van sporten en eten.
            Hij gaat uit van een basisbehoefte van de persoon aan KCAL per dag die je moet inemen.
            1glas sinassappelsap
            1appel.
            zelfde tussendoor.
            Hij ging uit vanzoveel mogelijk koolhydraten en suikers(geen kristalsuiker) wat je meer energie moet geven om te bewegen. en dat je daarbij met 3x 40minuten cardio per week 1kg per week of meer kunnen afvallen.
            Hoe denken jullie hierover want ik wil mijn vetpercentage omlaag brengen die is de laatste maanden gestegen naar 17,5 en ben 5 kg aangekomen.
            BM

Belachelijk eetschema! Zoals al gezegd is, zou ik een goed cut schema samenstellen.

Zo val je gecontroleerd af en zal je ook je spiermassa voor een groot deel behouden blijven. Zo weinig eiwitten slaat nergens op.
            Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

1glas sinassappelsap
              1appel.
              zelfde tussendoor.
              BM
              Suikers en superveel koolydraten? Crackers?

Hoop dat je wel realiseerd dat dit een bb forum is en geen oude huisvrouwen forum...
              Still shrinking.

Comment

maar hij kwam op een punt en dat klonk logisch, als jij onder je Kcal gaat zitten dan heb je ook minder energie om te bewegen. daarom zei hij moet je je basis nemen met voedsel wat je energie geeft dan ga je meer bewegen en dan ga je meer kcal verbruiken overdag dan dat je binnenhebt gekregen dan zou ook je vetpercentage omlaag moeten. en af moeten vallen
                logisch klinkende bullshit is nog steeds bullshit

wil je afvallen moet je eerst weten hoeveel kcal je verbruikt op een dag. je moet voldoende eten zodat je verbranding blijft werken ipv in elkaar stort zoals het gaat doen op zo'n crash dieet. En door de sporten verhoog je het kcal verbruik, maak je spierglycogeen leger en verbrand je eerder vet, en met sporten behoud je zoveel mogelijk spieren en spieren verbruiken ook weer kcal. That is it in a nutshell zoals het echt werkt.

en als je eet. eet dan zoveel mogelijk complexe koolhydraten uit volkoren producten en voldoende eiwitrijke producten. dus geen suikers en troep die hij voorschrijft waardoor je heel je insuline huishouding verneukt waardoor vetverbranding slechter is en eerder zult aanzetten en sneller diabetes gaat krijgen.
                Last edited by Falstyr; 29-05-2010, 22:37.

Comment

Dieeten waarbij iemand je precies zegt wat je op een dag moet eten, en dat toepast op iedereen zijn per defenitie al bullshit.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X