Gewicht verhogen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gewicht verhogen

Sinds kort fanatiek aan het fitnessen. Mijn doel: spiermassa en meer gewicht. Nu vind ik het zelf ook lekker om hard te lopen. Dit doe ik zo'n vijf keer per week een klein uurtje. Hardlopen wil ik blijven doen maar door dit hardlopen merk ik dat ik veel en snel afval, iets wat ik juist niet wil. Mijn vraag: kan ik door goed veel te eten en te fitnessen per saldo zwaarder worden terwijl ik ook hardloop of is hardlopen gewoon niet te combineren wanneer je wil aankomen?

eventjes voorstellen graag
    of is dit voor jou voorstellen..
    en tuurlijk kan je aankomen. je eet wellicht veel onder je behoefte,
    sticky's lezen
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

aankomen icm cardio/hardlopen is denk ik goed te combineren, je moet dan alleen een stuk meer eten. Ik sport denk ik zo'n 6 à 7 uur per week zonder mijn krachttraining. Ik eet nu bijna het dubbele van wat ik eerst at en ik kom langzaam maar zeker aan, hopelijk ook spiermassa. Waar ik wel van uitga natuurlijk..

Dus ja het is mogelijk, je zal alleen wat meer moeten eten

Welkom trouwens!
      "Straight outta gym"

Comment

Aankomen met zoveel cardio is niet ideaal, het gevolg hiervan is dat je gigantisch veel moet gaan eten. Maar gelukkig is het wel mogelijk.
        Als je de stickey's leest zul je leren hoe je een goed voedingsschema kan maken, als je dat voor elkaar hebt zou je dat hier kunnen posten voor eventuele verbeterpunten.

Comment

Ok meer eten dus. Van de week gelezen dat chocomel, nootjes en kwark onder andere goed zijn om te nuttigen. De koelkast staat sinds gister vol met kwark . Dat eten ga ik dus nu aanpakken. Even in grote lijnen (zonder berekeningen van voedingswaardes wat ik nu ga eten per dag:

80 gram brinta met halve liter melk
          6 boterhammen met verschillend beleg
          120 gram (halve zak) nootjes
          1 liter chocomel
          1,5 liter water
          in de avond wat de pot schaft (goed veel)
          500 gram magere kwark (voor slapen gaan)

Ben 1.95 meter lang en weeg nu 85 kilo

Is dit ongeveer dan goed eten om aan te komen?

Comment

het zou gemakkelijk zijn als je da kev waarden erbij zou vermelden ken die niet allemaal van buiten, maar alvast positief dat er geen chips of bier staat

edit: ik denk dat je van alles te weinig eet, vooral eiwitten lijkt me..
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

K/E/V waarden en even je behoefte uitrekenen .
              Dumbells build a bigger chest
              Barbells build a bigger ego

Comment

KEV verhouding is wel handig, kunnen we zien wat je binnen krijgt.

Ik zou als ik jou was wel een berekening gaan maken, zodat je weet wat je behoefte is en hoeveel je dan moet gaan eten. En daarna een mooie KEV verhouding maken.
                Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Ok, heb het even bekeken. Heb een vetpercentage van 18%. Totale behoefte aan kcal 3000 + 500 (bulken) = 3500 kcal.
                  Dagelijkse behoefte eiwit: 142 gram
                  Dagelijkse behoefte vetten: 68 gram
                  Dagelijkse behoefte kh: 473 gram

Wil nu mijn k/e/v verhouding vaststellen. Mijn doel is dus aankomen in spiermassa en wat meer vet. Welke verhouding is dan goed?

Comment

Vetpercentage van 18% en dan willen aankomen in spier en vet?
                    Hoe is het gemeten? Zie je buikspieren?
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

Ja, wil meer spiermassa en vet. Ben 1.95 m lang en weeg 85 kilo. Heb het gemeten op manier zoals het staat omschreven. Mijn buik is nu prima maar door hardlopen/sporten val ik snel af met name mijn benen en armen. Daarvoor wil ik meer aankomen naast spiermassa.

Comment

Originally posted by Bartdevries View Post
                        Ja, wil meer spiermassa en vet. Ben 1.95 m lang en weeg 85 kilo. Heb het gemeten op manier zoals het staat omschreven. Mijn buik is nu prima maar door hardlopen/sporten val ik snel af met name mijn benen en armen. Daarvoor wil ik meer aankomen naast spiermassa.
                        Met een huidplooimeter ?
                        Ik kan me er namenlijk weinig bij voorstellen met dat gewicht en die lengte.

Comment

Ik ben 11 cm kleiner en 7 kilo zwaarder, met 14% vet.
                          Lijkt me dat je verkeerd gemeten hebt
                          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                          Go heavy or go home!

Comment

Ok, wat doe ik verkeerd? Heb het op verschillende sites ingevuld. Ze vragen lengte, gewicht, omtrek taille in cm en omtrek net in cm. Dit vul ik in en er komen uitslagen uit tussen de 17,5 en 21 procent. (lees trouwens ook dat 17% perfect is en kan me daar wel iets bij voorstellen want heb niet veel vet)

Comment

ik ben 1.96m, ~97kg en doe niks van cardio en ik eet al 2 keer zoveel als u
                              Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X