Vechtsport

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aantal jaren Pencak Silat gedaan, Jokotole stijl, dus FC. Op het moment doe ik al weer een tijd Kickboxen en MMA.

Krav Maga is prachtig voor every day life, indien je ooit eens in een vervelende situatie komt. Het komt echter zeker niet in aanmerking voor de titel vechtsport, Krav Maga is meerdere malen getest in een gevecht setting, en daar valt het door de mand.

Overigens is 1 van mijn docenten op school Martijn Bos, 1 van de hoger opgeleide Krav Maga instructeurs in Nederland, sinds kort ook MMA instructeur, en hij geeft zelf ook aan dat Krav Maga niet is ontwikkeld om als vechtsport te dienen.
    How you like them apples?

Comment

Hector Lombard.. wat een beest in de ring, hieronder even een paar highlights. Hij heeft sowieso echt mij streeffysiek alleen zou ik net iets droger willen zijn, maar niet teveel. Zoals hem is goed te onderhouden nog ook.

YouTube - Hector Lombard Highlights by Balint
      http://www.youtube.com/watch?v=qzqFnvt0geQ
      Last edited by Checker; 30-06-2010, 22:07.
      “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Heb kickboksen geprobeerd maar vond dat niets, dat lag meer aan de school waar ik zat dan het kickboksen zelf. Daarna 1,5 jaar op jiu jitsu gezeten, vond ik leuk maar had geen vaste partner en het kon in mijn ogen efficienter (de trainingen). Ik verspil nu eenmaal niet graag tijd aan opwarmen enz.
        Wil zodra ik een auto heb (ben juist afgestudeerd dus ga nu werken) met kyokushinkai karate beginnen en later misschien nog wat kickboksen bij een goede school. De auto is nodig omdat in mijn woonplaats niet de beste scholen aanwezig zijn.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Laatst een proefles gedaan bij Associatie Wing Chun Kung Fu.
          Wilde het al eerder doen, maar zat te twijfelen tussen Jeet Kune Do(Bruce Lee's vechtsport) en Wing Chun. Na de proefles wist ik het dus meteen...
          Technieken zijn direct, efficient en zelfs dodelijk.

Tegenstander knock out slaan binnen max 3 sec.

Jammer dat ze een zomerstop hebben.
          September dus knallen!

Btw. ze zeiden tegen me dat ik moeite ga krijgen, omdat ik korte spieren heb ontwikkeld. Volgensmij bestaat dat toch niet?
          Is het niet zo dat ze gewoon stijver zijn dan normaal en gewoon veel moet rekken?

Comment

Korte spieren bestaan niet. Wel dat je wat strammer bent geworden, maar alles is te rekken.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wat is strammer?

Ik blijf een turk hé .

Comment

stram (bn): houterig, moeizaam, stijf, strak

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Korte spieren bestaan niet. Wel dat je wat strammer bent geworden, maar alles is te rekken.
                  Ja had gelezen dat je door het vele rekken ook je pijngrens verlegt, ipv dat je spieren langer worden.

Want het feit is, mensen die veel rekoefeningen doen zijn leniger dan mensen die dit nooit doet... dus het werkt wel.
                  Alleen waardoor verschillen de meningen nogal als je kijkt op internet.

Comment

Ik zou ook wel graag jeet kun do, of krav maga doen, maar er is geen één school in de buurt die deze lessen deftig geeft. Daarom heb ik het maar gehouden bij good old fashon taiboks
                    > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
                    BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Originally posted by dedicated_athlete View Post
                      Laatst een proefles gedaan bij Associatie Wing Chun Kung Fu.
                      Wilde het al eerder doen, maar zat te twijfelen tussen Jeet Kune Do(Bruce Lee's vechtsport) en Wing Chun. Na de proefles wist ik het dus meteen...
                      Technieken zijn direct, efficient en zelfs dodelijk.

Tegenstander knock out slaan binnen max 3 sec.

Jammer dat ze een zomerstop hebben.
                      September dus knallen!

Btw. ze zeiden tegen me dat ik moeite ga krijgen, omdat ik korte spieren heb ontwikkeld. Volgensmij bestaat dat toch niet?
                      Is het niet zo dat ze gewoon stijver zijn dan normaal en gewoon veel moet rekken?
                      Krijg je ook geleerd over Dim Mak? Ik heb hier recentelijk namelijk een 4-tal workshop van mee mogen doen maar het is echt heel apart om te zien hoe je iemand met één aanraking naar de grond kan werken.

Voor september kun je best al een aardig stuk flexibeler zijn geworden, als je spieren goed warm zijn gewoon een half uurtje rekken en strekken. Doe dit een aantal keer per week en je zult zien dat je steeds flexibeler wordt.

@Kingsley waar ergens in België woon je? Wellicht dat ik eens kan navragen aan één van de instructeurs bij mij of ze daar in de buurt een school weten.
                      “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
                        Ja had gelezen dat je door het vele rekken ook je pijngrens verlegt, ipv dat je spieren langer worden.

Want het feit is, mensen die veel rekoefeningen doen zijn leniger dan mensen die dit nooit doet... dus het werkt wel.
                        Alleen waardoor verschillen de meningen nogal als je kijkt op internet.
                        Mensen met stramme spieren hebben geen stramme spieren, maar hun lichaam blokkeert de beweging eerder. Zie ook waarom mensen in comateuze toestand opeens spagaten kunnen (niet zelf he, doet de dokter voor ze), en waarom PNF stretching werkt.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

heeft iemand een filmpje van lesnar vs carwin?
                          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

never mind

http://cache.worldstarhiphop.com/vid...ns=2&vid=25807
                            "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Checker, wat is het verschil tussen braziliaanse Jiu Jitsu of de 'normale' Jiu Jitsu?

Comment

BJJ is grondtechnieken, gewone jiu jitsu is meer op trappen gebaseerd. Volgens mij.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X