Ik wil meer massa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik wil meer massa

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Stefan en ben 25 jaar en heb een ambitie. Deze is namelijk om volgend jaar meer als 100KG te wegen met een vetpercentage van rondom de 8%.

Ik heb zelf een sportieve achtergrond en heb vorig jaar ook een half jaar getraind enkel door geboorte van kleine is dit iets anders gelopen. Huidige specificaties van mijn lichaam zijn als volgt;

85.3KG
    12.4% BF

Ben in het bezit van een Marcy MWB-850 Halterbank en een spin fiets voor bij te staan in het cutten. Heb momenteel een Kroon OP-140 Pro Rubber Coated Olympic Plate Set besteld tezamen met een Kroon OB-47 EZ-Curl stang. Ik had al stangen enkel 30mm boring etc.

Misschien het allerbelangrijkste om te zeggen ik train thuis. Ik mag mezelf van geluk prijzen dat ik tijdens trainingsdagen de discipline en doorzettingsvermogen kan opbrengen om te trainen. Voordat ik begon te trainen had ik de volgende lichaams specificaties;

75.9KG
    17.6% BF

Ik drink relatief extreem veel water minimaal 3 liter op een dag en gebruik momenteel nog geen supplementen. Eet veel bruinbrood en pasta's en 1 keer in de week heb ik een junk dag.

Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit;
    - Maandag: rug en buik
    - Dinsdag: borst en kuiten
    - Woensdag: rust
    - Donderdag: armen en buik
    - Vrijdag: schouders en bovenbenen
    - Zaterdag: rust
    - Zondag: rust

Welke ik vanaf begin jullie Juli wil gaan veranderen naar een 5 dagen split
    - Maandag: rug en buik
    - Dinsdag: borst
    - Woensdag: rust
    - Donderdag: schouders en buik
    - Vrijdag: armen
    - Zaterdag: benen en buik
    - Zondag: rust

Onderstaande oefeningen doe ik;
    - Bent over Rows
    - Deadlifts
    - Upright Rows
    - Military Press
    - Pullovers
    - Incline Dumbell Flys
    - Flat Bench Press
    - Preacher Curls
    - Concentration Curls
    - Lying / Incline Dumbell Curls
    - Leg Extension
    - Squats

mijn voedingsmotto luid als volgt; "Ontbijt als een koning, lunch als een Prins, Dineer als een heer" welke voor de ervaren mensen bekend in de oren moet klinken.

Ik heb een vrij algemene voedings schema;

- voeding aanpassen naar spiergroei, dat wil zeggen meer koolhydraten dan eiwitten opnemen. Doordat je meer koolhydraten binnenkrijgt, neem je ook meer calorieën op. Deze zijn echter belangrijk voor massa opbouw.(Vergeet natuurlijk ook de vitaminen, mineralen,… niet!)
    - Training zeer zwaar, vooral met losse gewichten(zoals dumbell, barbell,…) en doen weinig herhalingen(tussen 6 en 12 reps*, bij 4 tot 5 sets*). We nemen zo zwaar we kunnen.(daarmee bedoel ik dus: zo zwaar als je kan, zonder de juiste uitvoering van de oefening te verwaarlozen!

Nu zit ik al maanden het web te doorzoeken en te lezen en te lezen wat ik in godsnaam moet doen om over die 100KG te komen. Overigens is de reden dat ik zo zwaar wil worden omdat ik zit te overwegen om prof bodybuilding te doen.

5 a 6 jaar terug ben ik op een blauwe maandag wel eens naar de sportschool geweest en ik gebruikte toen creatine en whey en ik moet zeggen dat ik overweldigende resultaten kreeg en eigenlijk ook niet. Toen ik creatine nam en whey had ik geen enkel last meer van spierpijn het maakte me niet uit hoe blauw ik me trainde het was super. Maar voor je geest vind ik dit zeker een domper want goed als ik spierpijn heb dan heb ik geestelijk toch het gevoel dat ik iets goed gedaan heb dus vandaar.

Na een beetje geschiedenis de ham vraag. Ik ben meer als bereid om alles te proberen.ik heb de markt reeds getast op supplementen voor in de bulk fase en ik denk dat ik daar wel goed in zit(advies altijd welkom). Enkel wie kan mij vertellen hoe ik zoveel mogelijk massa aan kom dus niet zo snel want ik heb meer als een jaar maar zoveel mogelijk.

Ik zit wederom te overwegen om creatine monohydraat te kopen en True Mass. Ik heb mezelf ook laten informeren betreffende anabolen maar ik wil eerst mijzelf op me max hebben alvorens ik daar aan begin dus dat duurt even.

Maar mocht dit de enige manier zijn dan is het in mijn ogen het overwegen waard.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Stefan

Welkom, zal maar gelijk beginnen:
    Denk niet dat je dat doel kunt realiseren met een thuisgym, misschien dat je zieke genen hebt, dat het dan wel wilt lukken.
    Ik zou zelf een wat realistischer doel voor ogen hebben en naar de sportschool gaan.

Ook het motto dat jij aanhoudt voor je voedingsschema, let hierbij wel op dat dit vooral gaat over koolhydraten, maar 's avonds heb je nog wel je eiwitten nodig hoor!

Post anders ook even je voedingsschema in het daarvoor bestemde topic

Edit: Dat je geen spierpijn kreeg toen je creatine en whey gebruikten in de sportschool, zat tussen je oren of je trainde niet zwaar genoeg. Geloof me door creatine verdwijnt je spierpijn echt niet als sneeuw voor de zon :P
    Last edited by Yushmkay; 25-06-2010, 15:17.

Comment

Je traint thuis, hebt een beetje ervaring met trainen, geen tot weinig met voeding en supplementen, wilt 15kg meer wegen terwijl je 4% vet wilt verliezen, en je hebt de ambitie om dit in 1 jaar te doen. Tot slot doe je alleen deadlift voor hamstrings en extensions met squats voor quads. Je motto kun je niet veel mee in jouw geval, je kunt beter;

Onbijt als een keizer, snack als een keizer, lunch als een keizer, snack als een keizer, diner als een keizer en vreet als een beest na je training.

Overigens luidt de originele uitspraak;

"Eat breakfast like a king - lunch like a prince & dinner like a pauper", maar props voor de poging

Het meest storende aan je verhaal waar je spreekt van enorme abities en willingness to do what it takes vind ik nog wel dit;
      Ik mag mezelf van geluk prijzen dat ik tijdens trainingsdagen de discipline en doorzettingsvermogen kan opbrengen om te trainen.
      Ik denk dat nagenoeg iedereen die traint dit met plezier doet, al helemaal op dit forum, dus dit soort uitspraken in koppeling met een vrij onrealistisch doel is een beetje teleurstellend.

Om je toch niet helemaal af te branden raad ik je aan de stickies te lezen m.b.t. voedingschema's en wat schema's door te kijken m.b.t. workouts en opbouw ervan zodat je benen wat beter aangepakt kunnen worden.

Tot slot moet ik je helaas mededelen dat je geen enkele kans hebt om professional te worden als je een basis had op 75kg, degene die prof worden zijn de gasten die beschuldigd worden van steriodegebruik op hun 16 omdat ze toen al bij de breedste gasten van de gym hoorden. Verder wordt je geen prof zonder A.S. gebruik en voordat je daar aan moet denken ben je wel een aantal jaar verder in jouw geval.

Succes en welkom op het board
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Dus het geen wat jij eigenlijk suggereert is dat ik AS moet gebruiken om erg groot te worden? Overigens is het met met doorzettingsvermogen en discipline niet de bedoeling iemand naar beneden te halen.

Over het eten moet ik je inderdaad gelijk geven eten, eten en nog eens eten althans goed eten.

Al dan nu mijn voeding schema;

07.00 banaan, 6 sneden bruin brood met rosbief en 2 eieren.
        10.00 3 sneden bruin brood met kip
        11.30 sinaasappel
        12.30 9 sneden bruin brood met rosbief, kipfilet, komkommer, tomaat
        15.30 grootte bord brinta
        17.30 250g aardappelen met 500g groenten en 250g kipfilet
        20.00 bord brinta
        23.00 bord noodles

Bij elke maaltijd zoiezo 1 flesje Spa bla 50cl

Overigens wil ik hier voorop stellen dat ik zeer zeker open sta om AS te gebruiken mocht dit helpen mijn doel te bereiken. overigens vind ik jouw opmerking erg kortzichtig dat mensen die geen AS hebben genomen geen prof bodybuilders kunnen zijn. Maar goed laten we ons aub richten op de topic en ieder geval bedankt voor je opbouwende kritiek
        Last edited by Rebel2010; 25-06-2010, 16:06.

Comment

Ik mis nogal wat eiwitten.

Overigens is je ambitie naturel niet haalbaar en ik twijfel zelfs of die met as haalbaar is voor jou vanwege je leeftijd en stats en training materiaal.

Comment

Originally posted by Rebel2010 View Post
            Dus het geen wat jij eigenlijk suggereert is dat ik AS moet gebruiken om erg groot te worden? Overigens is het met met doorzettingsvermogen en discipline niet de bedoeling iemand naar beneden te halen.

Over het eten moet ik je inderdaad gelijk geven eten, eten en nog eens eten althans goed eten.

Al dan nu mijn voeding schema;

07.00 banaan, 6 sneden bruin brood met rosbief en 2 eieren.
            10.00 3 sneden bruin brood met kip
            11.30 sinaasappel
            12.30 9 sneden bruin brood met rosbief, kipfilet, komkommer, tomaat
            15.30 grootte bord brinta
            17.30 250g aardappelen met 500g groenten en 250g kipfilet
            20.00 bord brinta
            23.00 bord noodles

Bij elke maaltijd zoiezo 1 flesje Spa bla 50cl
            Wat ik zeg is dat je nog niet eens de beginners status uit bent en een pr0 card verdienen onmogelijk gaat zijn in jouw geval. Dat je 100kg wilt wegen is een respectabel streven, maar niet binnen een jaar en niet op de manier waarop je nu mee bezig bent.

A.S. moet je nog niet eens aan denken en die zijn helaas gewoon een noodzaak wil je ooit geld verdienen met deze, naja hobby? je vind het moeilijk motivatie voor op te brengen dus zie je het meer als een verplichting. De pr0's trainen al jaren en jaren, met supergenetics, a.s., professionele begeleiding, sponsons en alles. Jij weegt 85kg, weinig ervaring en voeding waar nog het nodige aan schort.

Dus om het op te sommen, ga lekker trainen, ga lekker goed eten, doet dit voor een jaar of 1-3, ga dan eens terugcutten naar 100kg en herevalueer wat je goals zijn.

@Creatine topic, creatine verminderd bij mij ook wel degelijk de kreupelheid, niet alleen in duur, maar ook in de ernstigheid ervan
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Vandaar mijn vraag; Hoe krijg ik meer massa en streef ik zoveel mogelijk naar de 100KG dmv supplementen, AS etc.

You name it ik sta open voor alles

Comment

Je voeding is verreweg van goed (mis veel eiwitten, o.a. de trage eiwitten voor het slapen gaan). Je zou nog niet eens aan AS moeten denken.. Ook veel te weinig trainingservaring.
                Dumbells build a bigger chest
                Barbells build a bigger ego

Comment

100kg met een laag vet% is naturel gewoon haalbaar. Dit is een doel die je niet in 1 jaar bereikt. 15-20kg spiermassa er bij zitten mag je gerust een jaar of 3-5 voor uit trekken. Helemaal als je dan ook nog eens op 8% lichaamsvet wilt staan. Voor een naturel bodybuilder is het lastig om naar de 110kg lichaamsgewicht te gaan bij 8-10% vet, daar kun je rustig 10 jaar voor uit trekken als het niet meer is.

Daarnaast mis je nog wat dingen. 1 je bent een beginner en ik betwijfel of je alle nodige oefeningen wel kent. Om nog te spreken over de nodige techniek om ze te kunnen uitvoeren. Voor een beginner als jij zou je niet eens aan zo'n uitgebreid split schema moeten denken. Een naturel, en helemaal een beginner, groeit harder op een 2 daagse split welk 4 dagen in de week getraint wordt. Denk aan een upper body/lower body split.

Je trainingsschema op zich heeft te veel onzin en isolatie oefeningen. Jij moet eerst nog eens een basis gaan leggen en op de grote compound oefeningen focussen. Dan heb je pas een fatsoenlijke fundering over een jaartje of anderhalf a twee. Je mist een power rack in je thuis gym en met 140kg aan gewicht kom je ook niet ver dus wordt ook uitbreiden.

Voor prof bodybuilding ben jij veel te laat begonnen. Eer dat jij in shape bent om in een fatsoenlijke klasse mee te doen ben je rond de 28-30. En dat is als je voeding en alles op orde is + AS gebruik. Maar bij jouw klopt op moment nog niks. Het eerste jaar ga jij alleen al nodig hebben om je training en voeding goed uit te kienen. Daarna...heel misschien...met de juiste begeleiding zou je AS kunnen gebruiken. Maar zelfs dan zul jij geen pro card voor bodybuilding weten te bemachtigen. Je kan hoogstens mee doen met wat bodybuilding wedstrijdjes in nederland. En zels dan is de vraag of je voor de winst mee doet of puur als opvulling van het podium. Ach je kan altijd mee doen in de klasse voor fitness body waar zelfs de grootste anorexia patient nog kans op winnen heeft. Maar bij de echt serieuze catagorien ben jij gewoon te laat begonnen.

Ook zie ik, net zoals Yaw, flarden teksten die duidelijk laten zien dat jij een doel hebt. Maar mentaal heb je daar onbewust een aversie voor. Je ogen willen iets, maar mentaal doe je trainen en alles wat je moet doen om er te komen met tegen zin. Leuk als begin, maar over een tijdje ben je mentaal opgebrand en doe je niks meer.

Eerste jaar ga jij zeker nodig hebben om te leren hoe je fatsoenlijk moet eten. Je huidig eetpatroon is duidelijk fout. Te veel koolhydraten, te weinig vetten en eiwitten. Jij moet je eerst gaan verdiepen om daar uberhaupt de basis van onder de knie te krijgen. Begin met het lezen van de stickies om je basis van voeding, trainingsschema's e.d. op orde te hebben.
                  Last edited by Falstyr; 25-06-2010, 17:03.

Comment

Wat is je lengte trouwens?

Comment

mijn lengte is 183CM

Comment

Binnen een jaar op de 100 kg met dat vetpercentage zitten gaat niet lukken. Daarnaast heb je je voeding niet op orde en is een thuisgym geen ideale trainingssituatie in mijn ogen. Overigens ben je te laat begonnen en heb je wss niet de goede genen om pro te worden. Neemt niet weg dat je toch een leuke fysiek kan bouwen door je voeding/training aan te passen.
                        “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Je voeding is verreweg het belangrijkste. Belangrijker dan welke sup of AS dan ook. Een goed trainingsschema met zware compounds is daarnaast ook erg belangrijk. ik sluit me verder eigenlijk helemaal aan bij de post van falstyr.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

sticky's lezen en schema bouwen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X