Iron heeft vragen <3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Iron heeft vragen <3

Heeft het lichaam een maximum eiwit opname per tijd?

Heeft het zin een vitamine pil te nemen die 100% van alles bevat ondanks het lichaam dit toch niet op krijgt genomen, of is het beter die vitamine pil in stukjes te vervelen?

Kan het/heeft het nut creatine te nemen tijdens de cut?
    The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
    Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

maximaal 30gr per 16 minuten en 32 seconden

alleen die creatine ga ik even op in, schijnt anti katabool te zijn dus heeft wel nut in principe (als dit echt waar is)
    Groeten

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
      Neen.
      Dumbells build a bigger chest
      Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Revius View Post
        maximaal 30gr per 16 minuten en 32 seconden

alleen die creatine ga ik even op in, schijnt anti katabool te zijn dus heeft wel nut in principe (als dit echt waar is)
        was dat een joke of serieus van de eiwitten?

merci revius over de info van de crea, in januari begin ik met mn cut en wil ik maximaal voorbereid zijn.
        The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.

Comment

was dat een joke of serieus van de eiwitten?
          Wat denk je zelf vooral die 32 seconden doen het hè..
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy P View Post
            Wat denk je zelf vooral die 32 seconden doen het hè..
            ja daarmee

Comment

crea moet je lekker nemen, baat het niet dan schaadt het niet is mijn filosofie en voor mij baat het > sneller herstel bijvoorbeeld.

Comment

Heeft het zin een vitamine pil te nemen die 100% van alles bevat ondanks het lichaam dit toch niet op krijgt genomen, of is het beter die vitamine pil in stukjes te vervelen?

Er bestaan ook vitaminepillen met een vertraagde afgifte als je er niet zeker van bent, kost wel wat meer, of het echt nut heeft... weet ik niet.

Comment

Ja uiteraard heeft het lichaam een beperking in de opname van voedingstoffen. Hoeveel dat is en per hoeveel tijd is mij onbekend, het is iig sterk afhankelijk van welke soort eiwitten/amino's en het verbuik wat nodig is voor herstel en groei.
                  Dus daar een exact antwoord op geven is mi niet te doen.
                  Ik weet wel dat je een maximum van 50gram gemiddeld als reserve kan opslaan in je systeem. Maar dat zegt weinig over de opname.

Een groot teveel laat een residu achter in de darmen, een eiwitlaag die opname van voedingstoffen verhinderd en een teveel zal o.a. je adem doen stinken naar ammonia.
                  Zolang je niet continu boven de 40% van je totaal cal inname komt met eiwitten zal er sowieso niets aan de hand zijn verder.

Vitamines, ja het zal beter werken als je dat over de dag verdeeld inneemt.
                  Maar dat werkt niet 100% gelijk bij alle vitamines. In olie/vet oplosbare vitamines doen er langer over dan de in water oplosbare.

iig, een multi vit in 2 breken is prima. Of gewoon 2x daags en multi vit nemen.(ochtend en wat later in de avond)

creatine in de cut kan prima, het vergroot de spieren en de kracht dus verbeterd de vetverbranding en draagt ook bij aan verhoging van de stofwisseling.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik heb altijd horen zeggen (kan het niet onderbouwen, enkel van horen zeggen op sportschool): 30gr eiwit per 2u
                    is volgens mij ook erg relatief, een peroon van 110kg zal wat meer kunnen verwerken als een persoon van 60kg

dus laat ons stellen 30gr/2u voor een persoon van 80kg bij 1.80m
                    onderweg naar 90kg bij 10% BF

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Ja uiteraard heeft het lichaam een beperking in de opname van voedingstoffen. hoeveel jij ook eet je lichaam neemt het op en zet het al dan niet om in vet wanneer het teveel is op dat moment.

Hoeveel dat is en per hoeveel tijd is mij onbekend, het is iig sterk afhankelijk van welke soort eiwitten/amino's en het verbuik wat nodig is voor herstel en groei. zoals ik al zei alles word opgenomen.

Dus daar een exact antwoord op geven is mi niet te doen.
                      Ik weet wel dat je een maximum van 50gram gemiddeld als reserve kan opslaan in je systeem. Maar dat zegt weinig over de opname. je lichaam kan geen eiwitten opslaan.

Een groot teveel laat een residu achter in de darmen, een eiwitlaag die opname van voedingstoffen verhinderd. onzin

en een teveel zal o.a. je adem doen stinken naar ammonia. dat je stinkt naar ammonia, heeft er mee te maken dat je lichaam eiwitten gebruikt als brandstof. dit kunnen lichaams eiwitten zijn of eiwitten uit voeding. je lichaam zal alleen voornamelijk eiwitten om gaan zetten naar brandstof, wanneer je niet genoeg koolhydraten en vetten nuttigd.

Zolang je niet continu boven de 40% van je totaal cal inname komt met eiwitten zal er sowieso niets aan de hand zijn verder.

Vitamines, ja het zal beter werken als je dat over de dag verdeeld inneemt.
                      Maar dat werkt niet 100% gelijk bij alle vitamines. In olie/vet oplosbare vitamines doen er langer over dan de in water oplosbare.

iig, een multi vit in 2 breken is prima. Of gewoon 2x daags en multi vit nemen.(ochtend en wat later in de avond)

creatine in de cut kan prima, het vergroot de spieren en de kracht dus verbeterd de vetverbranding en draagt ook bij aan verhoging van de stofwisseling.
                      @marnop, dit is al de zoveelste keer in 2 dagen dat ik posts van je lees die werkelijk nergens op slaan, en vol met onwaarheden staan. ik raad je dan ook sterk af om anderen "advies" te geven.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Food-Info.net> Vragen en Antwoorden > Eiwitten

Een ideale opname van eiwit is 0,8 gram per kilogram lichaamsgewicht/dag. Gebrek aan eiwitten zal leiden tot een verzwakking van het lichaam en daarmee tot verminderde weerstand. Een overschot aan eiwit wordt gedefinieerd als meer dan 1,6 gram per kilogram lichaamsgewicht/dag. Een eiwit-arm dieet kan beter worden getolereerd dan een dieet met te veel eiwit; teveel eiwit in het dieet is niet gezond. Extra eiwit bevat stikstof, dat in de lever wordt omgezet in een afvalproduct, ureum genaamd. De nieren moeten dit ureum zien kwijt te raken door het in de urine af te scheiden. Teveel eiwit kan de lever en de nieren daardoor te zwaar belasten.

bron: universiteit van Wageningen

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          @marnop, dit is al de zoveelste keer in 2 dagen dat ik posts van je lees die werkelijk nergens op slaan, en vol met onwaarheden staan. ik raad je dan ook sterk af om anderen "advies" te geven.
                          bron reply, o.a. NECEDO. dus daar klagen AUB.

Comment

andere bron, moest even de namen zoeken van de auteurs,
                            Anatomie en fysiologie, door C.A. Bastiaansen en A.A.F. Jochems.
                            Ook daar klagen dat hun universitaire opleiding bullshit was.

Ik ga er van uit dat het klopt wat zij schrijven.

Comment

Ik zie niet wat dat stukje van de universiteit te maken heeft met jouw geblaas?

Je geeft het advies dat er een beperking is bij inname van eiwitten, naar mijn weten neemt je lichaam elke macronutrient op dat je nuttigt...

Eiwitten als reserve opslaan heb ik ook nog nooit van gehoord. Enkel als vet of dat het zich nog in de bloedbaan bevind.
                              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X