Tweemaal per dag KT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Neem aan dat iedereen die wat ervaring heeft ooit wel eens genoodzaakt was 2 training op 1 dag te doen en deze dan in een ochtend en avond sessie heeft gestopt. Hoe voelde je je de volgende dag, persoonlijk voelde ik me goed verrot, extra spierpijn in beide groepen, nog strammere knieƫn en schouders/ellebogen (had benen en schouders/triceps samengevoegd, schouders in de ochtend, benen in de avond), je bent extra tijd kwijt aan reizen en trainen dus eten die dag is moeilijker dan normaal en als je al vrij heavy bulk hebt dan krijg je het gewoon niet weg als je nog minder tijd hebt.

Niet te vergeten dat backsquats met strakke schouders (wat er niet uit te rekken was) echt een living hell was kan ik me niet voorstellen waarom mensen dit vrijwillig zouden doen.

Kan zijn dat anderen er minder moeite mee hebben, maar persoonlijk was echt drama. Schema van jay is praktisch armen/kleine spiergroep in de avond, grote groep in de ochtend. Niks mis mee, mits je gewrichten het aankunnen. Bij mij zijn ellebogen wel aan wat rust toe na een harde MP/upright row sessie en merk dan in dezelfde avond al dat ze het zwaar hebben, laat staan als ik dan nog als een crazy fucker zou gaan dippen/cgbp'en

Ieder zijn ding, maar net als met 5 dagen on 2 dagen off, splits is dit voor bijna niemand echt rendabel
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
      3 uur achter elkaar is te veel inderdaad.

Maar 1 uur smorgens en 1 uur savonds zoals in de eerste post werd gezegd?
      Idee is niet dat je langer traint, idee is dat je verser bent de 2e workout dan na je eerste.

Daarom traint er niemand benen en rug op dezelfde dag in de ochtend en avond, ff armen apart pakken is voor sommigen wel lekker, maar dan ga je geen uur je biceps blasten

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik had het 1 maandje gedaan 2 en een half uur trainen maar het was wel om uit te houden ookal zat ik op 600 gram eiwitten een een shitload kh... Maar dus ik begrijp dus ald je voeding er ook nog optimaal op ingesteld is wel tendoen is?
        Make it happen, shock everyone!

Comment

@Dynobet; Tnx .

@Yawg; Tja, ieder lichaam is anders hĆØ.. Ik had er geen problemen mee die 2x dat ik genoodzaakt was dit te doen.
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Revius View Post
            naturel gewichtheffers doen het ook, weet alleen hun schema niet exact
            zij hebben het wel in de loop der tijd opgebouwd en worden van jongs af aan al getraind. al is het op een school met sport zoals in Amerika. Dan is je lichaam wel gewend aan die aanslag. Mensen die er nu mee beginnen denken dat ze meteen vol uit kunnen gaan, vergeten voor het gemak even dat het jaren duurt eer je op dat niveau kunt trainen, en daar gaan ze de fout in en raken overtraint. Of te wel zoals het eigenlijk is zijn ze gewoon undertraint en ondervoed.

Voor bodybuilders is het inderdaad nutteloos. Cutler deed het wel een tijdje. Die trainde 3x per dag tijdens wedstrijd voorbereiding. Elke keer 8 uur rust tussen de trainingen. 2x training en de derde was middernacht cardio voor een uur. maar zoals ik zei. dat soort gasten sporten al vanaf een relatief jonge leeftijd met baseball, rugy, track and field etc op die scholen en zijn gewoon al geconditioneerd voor dat soort aanslagen op he tlichaam.
            Last edited by Falstyr; 03-07-2010, 21:28.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              zij hebben het wel in de loop der tijd opgebouwd en worden van jongs af aan al getraind. al is het op een school met sport zoals in Amerika. Dan is je lichaam wel gewend aan die aanslag. Mensen die er nu mee beginnen denken dat ze meteen vol uit kunnen gaan, vergeten voor het gemak even dat het jaren duurt eer je op dat niveau kunt trainen, en daar gaan ze de fout in en raken overtraint. Of te wel zoals het eigenlijk is zijn ze gewoon undertraint en ondervoed.

Voor bodybuilders is het inderdaad nutteloos. Cutler deed het wel een tijdje. Die trainde 3x per dag tijdens wedstrijd voorbereiding. Elke keer 8 uur rust tussen de trainingen. 2x training en de derde was middernacht cardio voor een uur. maar zoals ik zei. dat soort gasten sporten al vanaf een relatief jonge leeftijd met baseball, rugy, track and field etc op die scholen en zijn gewoon al geconditioneerd voor dat soort aanslagen op he tlichaam.
              Plus bij die sporter worden ze vanaf hun 12e de gym in gestuurd, veel kunnen het niet aan, degenen die er door komen hebben gewoon een lichaam wat goed tegen die hoge belasting aan kan. Zolang je het rustig op bouwt kun je steeds meer stress op je lichaam plaatsen, is ander verhaal dan veel mensen die weinig load op hun lichaam hebben gehad en ineens besluiten dat ze na een paar maandjes fitnessen wel 2x per dag kunnen gaan, want ze hebben nu vast wel een basis

Denk dat er veel zijn die het in een opwelling geprobeerd hebben, heb het ook wel eens geprobeerd in de vakantie, maar zijn er maar weinig die er beter op gaan dan een normale routine.

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                Ik had het 1 maandje gedaan 2 en een half uur trainen maar het was wel om uit te houden ookal zat ik op 600 gram eiwitten een een shitload kh... Maar dus ik begrijp dus ald je voeding er ook nog optimaal op ingesteld is wel tendoen is?
                600gr eiwit? doe normaal. zoveel heb je niet nodig. zet eerst je voeding op orde.

Comment

Los Angeles, November 21, 2009 – Taylor Lautner workout routine or Jacob Black workout training leaves lots of men a question. How did this celebrity star develop his body like that?
                  Recently Twilight Saga: New Moon cast Taylor Lautner or known as “Jacob Black” was interviewed about his workout routine and training. According to him, he was in the gym for 2hrs seven days a week that caused him to pack muscle but also feel completely burnt out. Lautner was giving his body enough rest during his weight training days.
                  Lack of sleep also played a role in keeping back some of this success, so he scaled back to 5 days a week of weight training and concentrated on getting enough sleep.
                  Here’s Taylor Lautner’s Diet:
                  His entire goal was to put on muscle weight so Lautner’s trainer had him eating every 2 hours, anything and everything and coupling that with the high metabolism of a teen Lautner’s focus was not on what to eat but rather on making sure he ate healthy every 2 hours.
                  Always recommend, eating lots of legumes, veggies, fruits and lean meats is going to take you to another level and allow you to archive your goal.

Waarom neem ik hem als voorbeeld. 7 maanden tijd 17kg spiermassa bij droog.

Chaske Spencer: "I train 3 days a week for 3 hours each session."

Waarom maan ik dit aan, omdat de trainingstijden zo hoog liggen
                  The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                  Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by Roy P View Post
                    @Unexist; En stel dat je twee verschillende spiergroepen neemt?
                    Werkt niet. Ten eerste heb je een zeer laag volume dan op de spiergroepen(vanwege de kortere trainingstijden), ten tweede verneuk je je hersteltijd gewoon doordat je daardoor de spiergroep 2x per week gaat trainen(want 2 dagen in de week 2x per dag trainen is natuurlijk niet bepaald logisch, je gaat 2x per dag trainen zodat je meer kan trainen). Zoals Dynobet zei, je verneukt je CZS als je dat wel doet.

@olypische gewichtheffers. Is het ook niet zo dat ze 2x per dag trainen met relatief veel lagere loads, zodat ze aan hun techniek kunnen werken? Lijkt mij het meest logisch, omdat er zeer veel techniek in het spel is waardoor ze daardoor meer techniek kunnen bijspijkeren. Wanneer je load 30-50% van je 1RM is denk ik dat het niet heel veel kwaad kan terwijl je nog wel goed aan je techniek kan werken.
                    Still shrinking.

Comment

zou je denken, maar is niet zo. elke training gaan ze zo'n beetje voluit. het is wel zo dat ze zorgen dat hun techniek goed is. als het niet goed is blijven lager in gewicht tot het wel in orde is eer ze verhogen.

Comment

Damn, respect voor die lui dan. 12x per week knallen zou ik nooit mentaal vol kunnen houden.
                        Still shrinking.

Comment

Originally posted by gain is pain View Post

Waarom zat jij op minimaal 5000cal per dag? Ik kwam op mijn top maar net aan boven de 4000cal per dag Maar dan woog ik 129kilo en bankte 180, squatte 260 en jij? Mijn armomvang was 49+cm en de rest kan je dus wel raden dan. Hoe groot was jij dan niet met 600gram eiwit pd? Monsterlijk groot denk ik?
                          Ik trainde ooit 8x per week en de zondag was rustdag. Goed in de supps en AS was stromba.
                          Trainingen duurden nooit langer dan 70minuten.

Het is wel te doen als je voeding en rust goed is, maar het is niet nodig voor 98% van de bodynetters. Als je minstens 10jaar traint en groot bent dan heeft het nut anders is het zinloos voor de meesten hier.

Zelfs ik train nu slechts 3x per week, is zat, dus waarom zou je meer gaan doen op een dag?
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet Ā©

Comment

Zolang je je volume maar goed afstemt op de intensiteit is er niets aan de hand. Met zoveel trainingen kan je zoveel volume gebruiken dat je wel vooruit moet gaan. Aan de andere kant kan iemand die tevaak dichtbij het naadje traind er gigantisch mee onderuit gaan.
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              Waarom zat jij op minimaal 5000cal per dag? Ik kwam op mijn top maar net aan boven de 4000cal per dag Maar dan woog ik 129kilo en bankte 180, squatte 260 en jij? Mijn armomvang was 49+cm en de rest kan je dus wel raden dan. Hoe groot was jij dan niet met 600gram eiwit pd? Monsterlijk groot denk ik?
                              Ik trainde ooit 8x per week en de zondag was rustdag. Goed in de supps en AS was stromba.
                              Trainingen duurden nooit langer dan 70minuten.

Het is wel te doen als je voeding en rust goed is, maar het is niet nodig voor 98% van de bodynetters. Als je minstens 10jaar traint en groot bent dan heeft het nut anders is het zinloos voor de meesten hier.

Zelfs ik train nu slechts 3x per week, is zat, dus waarom zou je meer gaan doen op een dag?
                              Fotos van die tijd staan in een topic van mij pagina 6 , topic: legs pics
                              Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X