hardlopen / krachtraning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hardlopen / krachtraning

Hoi allemaal !

ik heb even een mening van jullie ik doe veel hardlopen zeker 5 uur per week omdat ik het een leuke sport vind .
    Nu wil ik ook iets van krachtraning doen maar ik ben zelf bang om trager te worden met het lopen , ik heb gezelen waneer je meer spieren kweekt dat je wel meer gaat verbranden , !

nu is mijn vraag kan ik krachtraning gaan doen bij het lopen zodat ik meer energie ga verbruiken want met krachtuithoudingsvermogen is dat niet het geval , daar worden je spieren sterker en niet groter.

zou iemand mijn advies kunnen geven.

Gr

Zet volgende keer ff de onderlijning uit.
    Werkt juist averechts bij velen.

Comment

oke sorry mijn fout!

Comment

Wat is de vraag? Ik snap hem niet
        Still shrinking.

Comment

of ik wel krachtraning kan doen met het lopen dat ik niet trager word

Gr!

Comment

Waarschijnlijk wordt je er niet beter van, zelfs als je benen zou trainen. Hardlopen neem ik aan dat je aan duurloop doet, sprinters doen nog aardig wat KT, maar ik geloof dat marathonrunners e.d. dat gewoon niet doen omdat het averechts werkt.

Je zou nog low rep kunnen trainen en gewoon niet meer eten dan je nu doet, wordt je iets sterker van, maar massa zal je er niet van krijgen.

Meer massa = tragere duurloop

Waarom wil je aan KT doen, voor de looks, voor kracht, wat is het idee ervan? Als je alleen bovenlichaam gaat trainen kun je met zekerheid zeggen dat het averechts werkt, dus in dat geval zou ik het je al helemaal afraden
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Hoe korter de afstand, hoe beter het is om krachttraining erbij te doen (benen trainen bedoel ik dan). de korte explosieve stoten bij een sprint worden krachtiger, en je kan een grotere maximale snelheid bereiken. Voor korte afstanden dus top.

Op een bepaald punt (vanaf een bepaalde afstand die je loopt), weegt het voordeel van benen trainen niet op tegen het extra gewicht dat je meedraagt. Ik zou zeggen als je onder de 1000 meter rent, dat het je snelheid zelfs ten goede kan komen (benen trainen). Ren je veel meer, dan denk ik eerlijk gezegd dat het je alleen maar langzamer maakt.

de vraag is: waarom wil je krachttraining doen? wat zijn je motieven. En hoe graag wil je echt naar de top met hardlopen?
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

als je aan krachttraining gaat doen zal je iets langzamer worden maar
                niet zo heel veel.
                als je maar niet te veel kilo's aankomt want: 1 je wordt
                er minder snel van en 2 hoe zwaarder je bent hoe
                slechter hardlopen voor je knieschijven is.

ik zou zeggen misschien een beetje krachttraining en blijven
                rennen en goed blijven eten.
                BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

nou dynobet ik loop veel maar ik wou eigenlijk ook krachtraning gaan doen omdat ik dan meer verbrand ik erger mijn iets aan mijn lichaam en daar kun je met krachtraning strakker trainen

Gr

Comment

strak als in weinig vet? Denk dat je dit sowieso niet nodig hebt als je 5 uur per week hardloopt.

Strak als in veel spier weinig vet? Vergeet het maar. Gaat niet samen met lange afstandslopen.

Oja en meer verbranden is waarschijnlijk nergens voor nodig, ga eerst maar goed eten als je je metabolisme optimaal wilt benutten.
                    Still shrinking.

Comment

Originally posted by fitnisman007 View Post
                      Hoi allemaal !

nu is mijn vraag kan ik krachtraning gaan doen bij het lopen zodat ik meer energie ga verbruiken want met krachtuithoudingsvermogen is dat niet het geval , daar worden je spieren sterker en niet groter.

zou iemand mijn advies kunnen geven.

Gr
                      Van kracht-conditie( krachtuithoudingsvermogen) training hoef je niet persee veel grotere spieren te krijgen. Gewoon lage gewichten gebruiken, up tempo sets en hoog in reps met weinig sets en oefeningen per spiergroep. Maak van je KT een soort aerobe workout, puur op krachtconditie. Je zal ietsje steviger worden, maar niet te stevig.

Dat je van dikkere spieren langzamer wordt is onzin, je zal juist sneller worden (sprinters zijn toch met hun dikkere benen ietsje sneller dan de marathon loper), alleen de last is zwaarder die nadelig is op langere afstanden, je zal eerder vermoeid zijn en leeg zijn dus de man met de hamer krijgt vrij spel.
                      En You're out! Waardoor je steeds langzamer of moeizamer zal gaan lopen.

succes.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X