Borst trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

wat is er nou weer mis met anderhalf uur bankdrukken?

stel je begint met wat opwarm werk (90-120 sec rust):

setje 1: 15 reps
    setje 2: 10 reps
    setje 3: 5 reps

dan nog wat werksetjes (4 minuten rust tussen elke setje):
    10 setjes van 5 herhalingen (dan ben je al 55 minuten aan het banken tot hier).

dan nog 4 setjes incline werk (2-3 minuten rust na elk setje):
    4x10 herhalingen (kwartiertje)

daarna ga je wellicht nog close grip benchen (2-3 minuten rust na elk setje).
    4 setjes van 10 herhalingen. (kwartiertje).

heb je in totaal toch al snel 1 uur en 30 minten bankdrukken gedaan. niets mis met een dergelijke training toch?
    Last edited by dynobet; 29-07-2010, 13:48.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ja maar tering de 90 min bankdrukken en dan naar huis gaan? hoe zal zijn trainingsschema er dan wel niet uitzien?
      BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

Originally posted by MassBuilder View Post
        @adon1s
        Ten eerste; ik heb helemaal niemand afgekraakt. Ik vraag alleen om jullie mening.
        Ten tweede; ja hij was zéker groter, en dan?
        ----
        On-topic:
        Maar ik wantrouw die man (van het advies) gewoon een beetje. Hij beweerde namelijk ook een keer een tenniswedstrijd gezien te hebben die later die middag pas gespeeld werd. Dus tja....
        Ik bedoelde er voor de rest ook niets mee, alleen dat het ook kon werken Uit je 2e post in dit topic is toch af te leiden dat je het een beetje belachelijk vind hoe hij traint. Ga niet zomaar blind af op wat iedereen zegt. Over het algemeen is het merendeel dat in de sportschool komt skinny, dat betekend dus ook dat je beter niet naar het merendeel van de bezoekers kan luisteren.

Dag 1: Bankdrukken
        Dag 2: Chins
        Dag 3: Squats
        Dag 4: Schouders en curlz
        Dag 5: Deadlift

Meer heb je echt niet nodig. 90 min. is aan de lange kant, maar misschien reageert hij gewoon goed op veel volume. Als je het niet probeert weet je het niet.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Bij mijn borsttraining neem benchen ook de meeste tijd in beslag. Training van 1,5 uur met 1 triceps isolatie is dan bij mij ook vrij normaal. Maar om het op verschillende dagen te doen zie ik het nut niet van in. Ik pak incline wel twee x per week met schouders erbij, omdat je hierbij toch de voorkant van je schouders en bovenkant borst bij mij wat langzamer gaat en op deze manier kan ik het rechttrekken.
          “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

90 min lang is zo raar nog niet hoor.

En kwa borst trainen op verschillende dagen?

Tis net wat werkt voor jou

Comment

bij mij is het gewoon:

- Incline Barbell Press 4x
              - Incline DB Press 3x
              - Bench Press 4x
              - Flat DB Fly of Pec Deck 3x

En fascia stretchen na elke set...

Binnen 30-45 Min ben ik klaar.
              Zag vandaag ook iemand die een uur bezig was met biceps
              Gewoon hier je kennis verbreden en niet luisteren naar die onzin dingen op de sportschool...

Comment

fascia is gewoon de spiergroep?

Comment

Originally posted by dedicated_athlete View Post
                  bij mij is het gewoon:

- Incline Barbell Press 4x
                  - Incline DB Press 3x
                  - Bench Press 4x
                  - Flat DB Fly of Pec Deck 3x

En fascia stretchen na elke set...

Binnen 30-45 Min ben ik klaar.
                  Zag vandaag ook iemand die een uur bezig was met biceps
                  Gewoon hier je kennis verbreden en niet luisteren naar die onzin dingen op de sportschool...
                  Dat strechen na elke set hebben ze mij dan ook al weer afgeraden in de gym .............Jonge jonge toch, ik ben al 6 jaar aant strechen na iedere set en nu zou het achterhaald zijn.
                  Ik weeg nu toch 109 kg ben van 85 gekomen, dus dat strechen heeft toch nie veel slecht gedaan

Wat ik maar wil zeggen is dat je naar raad kunt luisteren maar je toch beter doet waar je je goed mee voelt en waar je in geloofd.

Als dien kerel denkt dat 90min bench press nodig is , laat hem dan lekker bench pressen

Comment

Originally posted by sharki View Post
                    Dat strechen na elke set hebben ze mij dan ook al weer afgeraden in de gym .............Jonge jonge toch, ik ben al 6 jaar aant strechen na iedere set en nu zou het achterhaald zijn.
                    Ik weeg nu toch 109 kg ben van 85 gekomen, dus dat strechen heeft toch niet veel slecht gedaan

Wat ik maar wil zeggen is dat je naar raad kunt luisteren maar je toch beter doet waar je je goed mee voelt en waar je in geloofd.

Als dien kerel denkt dat 90min bench press nodig is , laat hem dan lekker bench pressen
                    Ik heb het ook niet over statisch rekken...
                    Fascia stretchen is totaal anders, hiermee rek je met een gewicht om je fascia te vergroten, dus je spiergeheugen...

er is hier geloof ik ook ooit een topic over geplaatst, zoek t maar op.
                    En over het 90 min bench pressen, ik vind dat het contraproductief is.
                    Tuurlijk moet je doen wat goed voelt, maar ik weet wat voor soort gasten dat zijn, 5 min productief pressen en de rest van de tijd gewoon zitten chillen op de bank, sorry not my style...
                    Ik heb vergeleken met jongens op de sportschool een beter ontwikkelde borstkas en dat met max 30 min borsttraining, de rest van de tijd besteed ik goed met andere oefeningen.

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                      fascia is gewoon de spiergroep?

Alles over de fascia :

http://forum.bodynet.nl/algemeen/309...stretchen.html

Comment

Originally posted by hakan00 View Post
                        1,5 uur bankdrukken?
                        dat is echt onzin.
                        dit soort uitspraken zijn echt onzin.
                        maar ja...wat valt er te verwachten van balletjes die niks anders doen dan elkaar na praten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X