Schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schouders

Ey mensen

Ik heb gisteren schouders getraind.

Shoulder presses, lateral raises enz gaan allemaal goed met veel gewicht, dan probeer ik front raises te doen, rechterarm gaat goed met een bepaald gewicht, dan wil ik met linker arm die front raise doen maar het doet super veel pijn. Echt een pijnscheut om u tegen te zeggen. Ik heb dan geprobeerd om het gewicht te verlagen, maar zelfs met 2 kg doet het enorm veel pijn in mijn linker schouder (voorkant van de schouderkop).

Ik zou graag deze 2 maanden dat ik mijn nieuw schema heb toch wel meer willen concentreren op mijn schouders en armen omdat deze wat achterlopen vind ik persoonlijk. Zijn front raises echt belangrijk om dikke brede schouders te krijgen en zo ja is er dan een alternatief om ze te trainen, want die front raise gaat gewoon niet door de pijn.

Heb ze trouwens op 2 manieren geprobeerd, eerst met een los gewicht. Dan geprobeerd met cable, maar beide geven een helse pijn.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Zou daar wel mee uitkijken, als het pijn doet doe je wat fout. Heb je je armen wel iets gebogen?
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

je hebt ze al overtraind dus en wilt ze nu nog meer gaan doen

schouders zijn het eerst overtraind omdat je ze met onwijs vele oefeningen belast

Comment

Anderhalve maand geleden in je voorsteltopic gaf je aan nu een beetje serieus te willen gaan trainen. Ik vraag me dan af hoe het kan dat je schouders en armen nu al, na anderhalve maand, achterlopen (lees: ik denk dat het niet het geval is). Oftewel, ik vraag me af of het wel nodig is je meer te concentreren op schouders en armen.

Dat terzijde: als het pijn doet, zou ik er zeker mee uitkijken. Wellicht een pees overbelast (heb ik ook, maar dan rechts).
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

@Posseltje Ik ben deze week met een nieuw schema begonnen dat ik een 6-8 weken wil doen. Dit is een 4 dagen schema (ma-woe-rust-do-vrij-rust-rust), nu dacht ik om op zondag gewoon armen nog eens apart te trainen. Ik denk niet echt dat ik overtraind ben, train nu een 7 tal maand en heb mijn schouders nooit meer dan 1 keer per week getraind, soms maar 1 keer per 2 weken. De voorkant van mijn schouders zijn vind ik zelf redelijk ontwikkeld, maar de achterkant en zijkant minder (weet niet of het verschillende spieren zijn die je kan trainen?). + Ik heb alleen maar last met de front raise, met al de andere oefeningen voel ik mijn schouders niet.

@Pinada Nja ik denk ook niet dat schouders en armen achterlopen ofzo, maar wil gewoon meer ontwikkelde schouders omdat het gewoon mooier staat. Mijn armen lopen denk ik ook niet achter maar heb enorm lange armen, als ik ze opspan dan zijn ze wel gespierd maar als ze gewoon naast me hangen dan lijken mijn biceps zo smal omdat ik lange armen heb. Daarom wou ik ze meer trainen
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by adon1s View Post
            Zou daar wel mee uitkijken, als het pijn doet doe je wat fout. Heb je je armen wel iets gebogen?
            jep, niet in een hoek van 90 graden ofzo, maar toch lichtjes gebogen.

Comment

Als 1 oefening je niet ligt kan je hem ook gewoon schrappen. Je doet zeker ook al presses voor je schouders?
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                jep, niet in een hoek van 90 graden ofzo, maar toch lichtjes gebogen.
                lichtjes ja, en niet forceren.
                Toen ik anderhalfjaar geleden thuis wat met dumbells gooide, wilde ik die front raise en alle andere oefeningen lekker zwaar doen, nou ik kwam van een koude kermis thuis, allebij me schouders geblesseerd en rechts me ellepees geblesseerd.
                Dus let goed op je houding en gewicht.

Comment

schouders moet je inderdaad in 3 richtingen trainen. kan wat lastig zijn. zijkant met bijv upright rows. of side raise (correcte uitvoering)

achterkant met facepulls maar die pak je al redelijk mee met de rug dag

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                    @Posseltje Ik ben deze week met een nieuw schema begonnen dat ik een 6-8 weken wil doen. Dit is een 4 dagen schema (ma-woe-rust-do-vrij-rust-rust), nu dacht ik om op zondag gewoon armen nog eens apart te trainen. Ik denk niet echt dat ik overtraind ben, train nu een 7 tal maand en heb mijn schouders nooit meer dan 1 keer per week getraind, soms maar 1 keer per 2 weken. De voorkant van mijn schouders zijn vind ik zelf redelijk ontwikkeld, maar de achterkant en zijkant minder (weet niet of het verschillende spieren zijn die je kan trainen?). + Ik heb alleen maar last met de front raise, met al de andere oefeningen voel ik mijn schouders niet.

@Pinada Nja ik denk ook niet dat schouders en armen achterlopen ofzo, maar wil gewoon meer ontwikkelde schouders omdat het gewoon mooier staat. Mijn armen lopen denk ik ook niet achter maar heb enorm lange armen, als ik ze opspan dan zijn ze wel gespierd maar als ze gewoon naast me hangen dan lijken mijn biceps zo smal omdat ik lange armen heb. Daarom wou ik ze meer trainen
                    hoe ziet je deltschema eruit dan?
                    Zelf doe ik nooit de front raise, bredere schouders krijg je van presses en side raises, of kan je die ook niet doen?

Comment

Originally posted by dedicated_athlete View Post
                      hoe ziet je deltschema eruit dan?
                      Zelf doe ik nooit de front raise, bredere schouders krijg je van presses en side raises, of kan je die ook niet doen?

Mijn schema ziet er zo uit: Military presses, lateral raises, front raises, bent rear laterals, upright rows met cable of gewoon barbell.

Heb alleen maar pijn bij de front raises in mijn linker schouder, de lateral raises, presses en al de andere oefeningen gaan perfect.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                        Als 1 oefening je niet ligt kan je hem ook gewoon schrappen. Je doet zeker ook al presses voor je schouders?
                        jep shoulder press

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                          Anderhalve maand geleden in je voorsteltopic gaf je aan nu een beetje serieus te willen gaan trainen. Ik vraag me dan af hoe het kan dat je schouders en armen nu al, na anderhalve maand, achterlopen (lees: ik denk dat het niet het geval is). Oftewel, ik vraag me af of het wel nodig is je meer te concentreren op schouders en armen.

Dat terzijde: als het pijn doet, zou ik er zeker mee uitkijken. Wellicht een pees overbelast (heb ik ook, maar dan rechts).
                          Ben je dan gestopt met bepaalde oefeningen te doen voor je schouders? of doe je gewoon verder maar met lichter gewicht?

Comment

Ik heb er vooral last van bij de side raise. Deze mag ik gewoon doen van de manueel therapeut, maar ik moet goed opletten dat ik er geen last van heb (zelfs de lichtste steek is een teken om te stoppen).
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                              Ik heb er vooral last van bij de side raise. Deze mag ik gewoon doen van de manueel therapeut, maar ik moet goed opletten dat ik er geen last van heb (zelfs de lichtste steek is een teken om te stoppen).

ok dan zal ik de front raises maar laten voor wat ze zijn, want 1 of 2 kg voor front raise voor een man van mijn lichaamsbouw is echt weinig, dus zal wel een beginnende (pees)ontsteking zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X