7 uur slaap het gezondst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 7 uur slaap het gezondst

'Zeven uur slaap het gezondst'

Uitgegeven:1 augustus 2010 08:59Laatst gewijzigd:2 augustus 2010 07:23
    WASHINGTON - Mensen die meer of minder dan zeven uur per dag slapen, inclusief dutjes, lopen een groter risico op hart- en vaatziekten.

© Gezondheidsnet

Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers aan de universiteit van West Virginia in de Verenigde Staten, dat zondag is gepubliceerd.
    Minder dan vijf uur slaap per dag verdubbelt het risico op angina en hartaandoeningen. Meer dan zeven uur slaap vergroot de kans op hart- en vaatziekten, zo blijkt uit de studie

De grootste risicogroep blijken de volwassenen onder 60 jaar te zijn, die vijf uur of minder per etmaal slapen. Hun risico op hartfalen is drie keer zo groot in vergelijking met mensen die zeven uur per nacht slapen.

'Zeven uur slaap het gezondst' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Kwam ik gister tegen, in onderstaandt bericht wordt ook nog gerefereerd aan jouw artikel:

SpitsNieuws : Uitslapen is gezond
    Uitslapen is gezond
    Voortaan heeft u een goed excuus om 's weekends niet voor 12 uur uw bed uit te komen. Wetenschappers hebben ontdekt dat uitslapen erg gezond kan zijn.

Onderzoekers van de universiteit van Pennsylvania zeggen dat uitslapers beter met stress om kunnen gaan. Ook weten ze hun emoties beter in de hand te houden. Bovendien is te weinig slaap slecht voor het immuunsysteem.

Eerder vandaag beweerde de universiteit van West Virginia nog dat u het best zeven uur per dag kunt slapen. Wij van SpitsNieuws hechten echter meer waarde aan het onderzoek uit Pennsylvania.

Comment

ik kan niet slapen ffs
      Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Al die onderzoeken...ik weet het niet hoor. Ik denk dat kwaliteit beter is dan kwantiteit in dit geval. Bovendien is niets zo prettig als zonder wekker, uit jezelf wakker te worden. Als je om twee uur 's nachts naar bed gaat en uit jezelf om negen uur wakker wordt, dan heb je 7 uur geslapen. Als je uitgaat van nachten van 8 uur, dan is dat niet genoeg. Maar omdat je uit jezelf wakker wordt heb je meer het gevoel dat je uit gerust bent.
        Tenminste dat is mijn ervaring. Wetenschappers kunnen niet kijken naar individuele behoeftes, dat moeten we echt zelf doen. Goed leren luisteren naar je lichaam is wat ik zou aanraden.
        beeeeeeeeeeeeeps

Comment

kom op zeg als je daar ook al op moet letten. Dan toch maar liever wat meer kans op hartklachten. En dan loop je ook nog het risico dat over 3 jaar het tegendeel word bewezen. Tijdverspilling zulke onderzoeken.

Comment

Originally posted by Beeps View Post
            Al die onderzoeken...ik weet het niet hoor. Ik denk dat kwaliteit beter is dan kwantiteit in dit geval. Bovendien is niets zo prettig als zonder wekker, uit jezelf wakker te worden. Als je om twee uur 's nachts naar bed gaat en uit jezelf om negen uur wakker wordt, dan heb je 7 uur geslapen. Als je uitgaat van nachten van 8 uur, dan is dat niet genoeg. Maar omdat je uit jezelf wakker wordt heb je meer het gevoel dat je uit gerust bent.
            Tenminste dat is mijn ervaring. Wetenschappers kunnen niet kijken naar individuele behoeftes, dat moeten we echt zelf doen. Goed leren luisteren naar je lichaam is wat ik zou aanraden.
            Ja is lekker ja, alleen gaat dat bij mij niet op.
            Als ik 2 uur naar bed ga, zet ik mn wekker 11 u/12 u omdat ik anders zo tot 2 u of langer uitslaap.
            Zonder wekker zetten slaap ik makkelijk een klokje rond, en dat vind ik weer wat veel :P

Vind 9/10 u slaap wel genoeg :P
            Marja opzich klaag ik niet, ben een goede slaper... als ik dan verhalen hoor dat mensen pillen moeten nemen enz. om te kunnen slapen.

Toch wel leuk, nu 2 verhalen die tegenspreken.

Marja ene keer slaap ik 6 uur en andere keer 12 uur... het is maar net hoe het uitkomt.
            Wel als ik hele week 6 uurtjes heb geslapen, slaap ik in het weekend wel weer lekker bij.. werkt prima.

Comment

7á8 uur vind ik goed genoeg..

Comment

ik slaap altijd 7 a 9 uur en vind het best zo, een uur meer of minder zal ook nie veel iut maken en verchilt ook per persoon denk

Comment

Tijdens de week is het ook meestal 7 a 8 uur slaap in het weekend kan dat wel eens de late namiddag worden. Het nadeel is dat ik dan de rest van de dag ook nog moe en tam ben ondanks zolang geslapen te hebben
                  > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
                  BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Ik zorg voor minstens 8 uur slaap, die onderzoeken slaan naar mijn mening nergens op. Over een jaartje zal er wel weer een nieuw onderzoek zijn waaruit weer heel iets anders blijkt, dus eerlijk gezegd boeit dit onderzoek me niet echt veel. Ik zou er niet minder door gaan slapen..
                    Dumbells build a bigger chest
                    Barbells build a bigger ego

Comment

Wetenschappers weten niets? Luisteren naar je lichaam ben ik voor, maar onderzoeken onzin noemen???!! Anders zouden we nog in god geloven vandaag de dag zonder wetenschappers.

Of zeg ik iets geks?
                      Ssssmoking

Comment

Het liefst neem ik minimaal 8 uur slaap, maar onze baby heeft besloten dat 5 uur wel genoeg is voor mij. Zij doet (in tegenstelling tot mij) overdag nog een schoonheidsslaapje van 3 uur..

Comment

Als ik een week lang elke nacht 7 uur slaap pak dan ben ik helemaal kapot op het eind. Ik heb echt 8 uur nodig. Slapen is een van mijn grote hobbies!

Comment

Originally posted by Homer View Post
                            Als ik een week lang elke nacht 7 uur slaap pak dan ben ik helemaal kapot op het eind. Ik heb echt 8 uur nodig. Slapen is een van mijn grote hobbies!
                            Vind het altijd jammer dat slapen van je vrije tijd afgaat.
                            Hoe meer je slaapt, hoe minder vrije tijd en de tijd dat je werkt blijft hetzelfde.

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
                              Vind het altijd jammer dat slapen van je vrije tijd afgaat.
                              Hoe meer je slaapt, hoe minder vrije tijd en de tijd dat je werkt blijft hetzelfde.
                              Dat is waar maar als je lekker uitgerust bent geniet je wel meer van je vrije tijd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X