1 set 8x

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1 set 8x

Kwam laatst bij een nieuwe sportschool en daar vertelde ze me dat het onzinnig is om sets van 3 te pakken, omdat de laatste 2 sets maar 2 of 3% toevoeging hebben op je algehele spierontwikkeling

Ik vroeg me af of iemand hier daar iets van weet?

ik moet zeggen dat ik het nu een paar weken probeer, 8x1, en ik groei nog steeds in spiermassa. Eens in de 6 weken verander ik altijd mijn sets en herhalingen, dus opzich kan het geen kwaad om het eens te proberen leek me
    ~love what you do, do what you love~

Originally posted by Optimus_Prime View Post
    Kwam laatst bij een nieuwe sportschool en daar vertelde ze me dat het onzinnig is om sets van 3 te pakken, omdat de laatste 2 sets maar 2 of 3% toevoeging hebben op je algehele spierontwikkeling

Ik vroeg me af of iemand hier daar iets van weet?

ik moet zeggen dat ik het nu een paar weken probeer, 8x1, en ik groei nog steeds in spiermassa. Eens in de 6 weken verander ik altijd mijn sets en herhalingen, dus opzich kan het geen kwaad om het eens te proberen leek me
    1 set van 8 herhalingen? lijkt mij weinig
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

niet altijd naar die tuubjes inde sportschool luisteren...

3 sets is niks mis mee en heeft zeker toegevoegde waarde

Comment

ze zeggen ook niet dat er niks mis mee is. Je moet het afwisselen zeggen ze, en 1 set is een afwisseling, ik wil over 2 weken beginnen met 2 sets... dan weer een keer 3x12.. etc

Comment

er is wel een theorie die erover gaat dat alleen je echte werkset ertoe doet. dus opbouwen met weinig hh naar je werkset en dan knallen. zelf geloof ik er niet zo in vind 4 sets het lekkerste.

Comment

Gezondheid | Met drie sets bouw je meer spierweefsel op dan met eentje

Met 6 sets bouw je meer kracht op dan met 1

Comment

super! dank je wel Ijzer, weer een voorbeeld van 'in de sportschool praten ze soms de waarheid maar ook heel vaak poep'. Goed dat ik weer bij een andere sportschool zit hahah

Comment

als je groeit met 8x1 (wat jij dus doet) zou ik gewoon doorblijven gaan met 8x1
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

is het niet zo, hoe meer je kunt groeien hoe beter?

Comment

Hoe meer zware sets jij doet. hoe langer het herstel kost. als jij bijvoorbeeld voor elke spiergroep 1 opwarm en 1 werkset doet (fullbody training), dan kun jij om de dag alle spiergroepen trainen. (zeker 3x per week).

doe jij een split trainings routine (waarbij je maar 1x per week de spieren aanpakt). dan moet je die spieren intensiever aanpakken, zodat je spieren die week rust ook nodig hebben.

of je nu 1x veel spiermassa winst behaald (door veel sets voor de spiergroepen te doen zoals met split), of 3x een klein beetje (door minder sets te doen voor de spiergroepen zoals bij fullbody), maakt volgens mij niet veel uit.

uiteindelijk doe je per week ongeveer evenveel in totaal voor de spierengroepen. 3x1 set per oefening, OF 1x3 sets per oefening (per week). ik zie het verschil niet zo qua progressie die je ermee zult maken.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

train je echter split. en doet dan ipv 3-4 sets per oefening nog maar 1-2. en je trainingen nemen af in volume en dus ook qua intensiteit. En het totaal aantal setjes per spiergroep per week neemt af, zul je waarschijnlijk ook minder resultaat behalen.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

opwarm bedoel je dus dat ik 1x met een wat lichter gewicht doe, en dan de 2de keer met zo zwaar als ik aankan?

ik train inderdaad 3x in de week, en soms wat vaker.. ga ik ff hardlopen op de loopband bijvoorbeeld

Comment

Deze links wilde ik net inderdaad posten, maar je was me voor.

Niet naar die mafkees luisteren dus.
                          Dumbells build a bigger chest
                          Barbells build a bigger ego

Comment

voortaan luister ik naar jullie,

moet ik ook aan de whey?

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                              moet ik ook aan de whey?
                              Hoe zit het met de rest van je voeding?
                              Dumbells build a bigger chest